Tips på trevligt fika/matställe vid Hellas (inte gården)

Mini_me

Aktiv medlem
En bit efter Hellasgården finns Moutainbikeskolan med tillhörande Café. (Länk: http://mountainbikeskolan.se/ )

Plats:

Ältavägen 105, 131 33 Nacka
https://goo.gl/maps/UpCCYjQfypsywidQ6

Jag vill börja med att säga att jag har noll med företaget Mountainbikeskolan att göra. Så detta är inte reklam utan ett tips på ett mycket trevligt ställe att fika/äta på när man rasslat runt i skogen och är helt död och skulle mörda för en kaffe.

Anyway:

Vill mesta bara tipsa om att detta ställe finns och att dom som jobbar där verkar vara sköna personer och vissa är iaf cyklister.

Min första kontakt var för några månader sen när jag ramla in där efter en solo tur. Mötte vad jag gissar är killen som är ansvarig. Har tyvärr inte namnet men trevlig:)
Men iaf så hade dom inte öppet (höll på att starta upp) men jag bjöds på en kopp kaffe och titta runt lite. Jag har varit där innan men då var det troligen andra som drev verksamheten.

Så där var jag såld. Han såg att jag var klar med en runda i skogen och erbjöd kaffe trots att han kunde bara bett mig dra. Guldstjärna.

Sen efter det har vi ramlat in där lite då och då för kaffe / bulle men även mat (som dom nu erbjuder).

Kan rekommendera Halloumiburgaren ?

Så. Bra att stötta lokala företagare som delar vår passion för cykling.

Lite bilder:

87447DAB-7BE5-41E8-8E74-605747CBC2B9.jpeg

0592E34D-FA4C-4F0A-83DB-C1D64F5EB440.jpeg

6CCC422F-0E85-4029-A397-4184DF79AF3C.jpeg

2E811B32-07B1-4F25-B183-0AFB553A8F3C.jpeg

(Sär skrivningar och stafel bjuds på)

Glöm inte bort att de har tre stycken ställ med slang för att tvätta av sin hoj efter avslutad cykling! Jag frågade idag om det var för alla eller bara för mountainbikeskolan. Det är för alla, så klart de som stannar för att ta del av vad annat de har att erbjuda i form av bullar, kaffe, mat, dricka, nya mountainbikehandskar, innerslang, eller vad mer det kan vara de har där. Jag var aldrig inne där de hade lite smått och gott att kitta upp sig med. Men halloumiburgaren såg god ut och min kaffe o bulle var god innan jag var tvungen att avvika. Det var i alla fall ett riktigt trevligt ställe att hänga på och de har både bord utomhus och inomhus om det skulle regna, även parkering ifall man vill ta bilen dit, men jag antar den bara kan stå där under deras öppettider helger 11-17. Undrar om ens bil skulle bli innestängd om man lämnade den förbi stängning.....

+1. Mycket trevligt och välkommet inslag i Hellas. Också ett av ytterst få ställen där jag skulle våga lämna min cykel utan uppsikt några minuter och gå in och beställa käk.

Trevliga killar som driver detta också.

Jag mår lite dåligt av att se så många olåsta cyklar dock. Tjuvar är bra på att smälta in och se ut som att dom äger det dom tar.
Om inget hänt än är det ju ett mirakel!

Men ja, ser sketanajs ut!

VättleBökaren sa:
Jag mår lite dåligt av att se så många olåsta cyklar dock. Tjuvar är bra på att smälta in och se ut som att dom äger det dom tar.
Om inget hänt än är det ju ett mirakel!

Men ja, ser sketanajs ut!

Jag är helt med dig men jag skulle säga att man märker när nån typ vandrar in. Finns bara en väg in och alla ser om det kommer nån.
Men som igår tex så satt massa folk utanför (som man semi känner) och då är det folk som har koll.

Annars så får man ställa hojen närmare huset (om man är solo) eller så väntar nån ute i 2 min medans man beställer.
Regnar det så är det bara snacka med dom om alt P skulle jag gissa :)

Tillbaka
Topp