Tips på vertygsväska/förvaring

Aabbcc

Aktiv medlem
Jag börjar hyperventilera varje gång jag ser min "vertygslåda" för cykelvertyg, känns som jag spenderar mer tid på att rita och hitta rätt verktyg än att meka...Det har hänt att jag fullkomligt ställt in mekkvällar för bara tanken på att rota runt i min plastlåda gör mig förbannad.

1000039027.webp

Obs, detta är en av två lådor...

Så, hur förvarar ni era cykelverktyg, kollar främst på er som bor i lägenhet och inte har en dedikerad verkstad/garage/arbetsbänk osv.

Alla mina andra vertyg bor i en väldigt trevlig vertygsväska från stanley, tänker något liknande fast med mycket fler småfack/remmar/spännen som man kan hänga i alla småvertyg.
1000039028.webp

Jag börjar hyperventilera varje gång jag ser min "vertygslåda" för cykelvertyg, känns som jag spenderar mer tid på att rita och hitta rätt verktyg än att meka...Det har hänt att jag fullkomligt ställt in mekkvällar för bara tanken på att rota runt i min plastlåda gör mig förbannad.

Visa bilaga 765652
Obs, detta är en av två lådor...

Så, hur förvarar ni era cykelverktyg, kollar främst på er som bor i lägenhet och inte har en dedikerad verkstad/garage/arbetsbänk osv.

Alla mina andra vertyg bor i en väldigt trevlig vertygsväska från stanley, tänker något liknande fast med mycket fler småfack/remmar/spännen som man kan hänga i alla småvertyg.
Visa bilaga 765653
Allt nedslängt i en låda från en skruvdragare.
Skar ur alla profiler invändigt.
Har inte råd att köpa systainer eller liknande men ganska skönt att ha alla verktyg i samma typ av låda så det går att stapla vettigt.

På verktygstavlor och i en verktygslåda av genuin varmgjuten hårdplast.
De där verktygsväskor som TS beskriver har ALDRIG de fickor och fack som behövs. Min erfarenhet från verklig och rörligt yrkesliv.

Tillbaka
Topp