[Tips] Träningsdagbok

*Mikael*

Aktiv medlem
[Tips] Träningsdagbok
Jag hittade en väldigt bra träningsdagbok i Ecxel format idag. Programmet är till början tänkt för orienterare men med smärre förändrginar passar det även oss cyklister väldigt bra. Programmet laddas ner här: http://www.winsplits.nu/traningsdagbok/installationshandledning.htm man får även med en handledning som gör allt mycket lättare. Ni förstår säkert själva hur man gör men har ni frågor så hojta till i tråden.

[Tips] Träningsdagbok
på peking.pointclark.net har thomas lagt ut en träningsdagbok, säkert jätte bra på alla sättovis förutom att den är påtok för mycket fält att fylla i för mig som bara vill knappa in pulskurvan och skriva lite kort, som jag sedan kan jämföra med träningsschemat.

[Tips] Träningsdagbok
Kan jag bara komma på lösenordet till min ftp så skall jag strax lägga upp en träningsdagbok på ettannatlopp.nu... Postar här när den är upplagd.

[Tips] Träningsdagbok
Polar har suveräna traningsdagböcker. Dom följer med alla pulsklockor som är datorkompatibla. Man bara skickar in sina sparade träningar via usp och sen fixar den resten snyggt och prydligt i kalender, i träningstid per vecka, ansträningning per vecka och så vidare. dessutom kan man lägga in alla funktioner i klockan via datorn och behgöver inte sitta och pula med småknapparna på klockan. inte behöver man vara rädd att träningarna försvinner heller. klockan klarar minst 15 timmars träning innan den behöver "tömmas" Har kört på det i 3 år nu och det är suveränt. Inte bara för prylbögar. kostar en slant rubt 2500 skulle jag tro men det är det definitivt vär när det ger så bra utvärderingsmöjligheter och är så smidigt. Det enda som saknas är att den tränar åt en också.

[Tips] Träningsdagbok
Jag körde igång pekings dagbok i November-05.

Eftersom jag är helt grön på det här med "vetenskapligt" träningsupplägg ger Thomas både bra förklaringar och en tillräckligt väldisponerad bild över din träning.

Det är mycket fält men också väldigt bra förklaringar till mig som novis som ger vägledning om de behövs fyllas i eller ej.

Dessutom och det är viktigt - verkar det som om råd och förklaringar är extremt väl underbyggda. Det verkligen känns som om dagboken är arbetad med under flera år. Thomas är ju också om jag förstått allt rätt - en glad motionär i bra form.

Rekommenderas varmt.

[Tips] Träningsdagbok
En orienteringssite med en riktigt bra tränings(b)logg är:

www.attackpoint.org

Är man några stycken som tränar tillsammans är det kul, motiverande och inspirerande att läsa och ta del av varandras träning.

Den används mest av amerikanska och kanadensiska orienterare, men en och annan skidåkare, mtb, multisportare har hittat den.

Kan rekommenderas.

Tillbaka
Topp