[Tisdagsrajd] - Hellas - 14/1

Hrm... vet inte det jag. Det var ett gränsfall i lördags. Men till på tisdag lär det ha frusit till så att vi slipper mjuk mark under snön och vattenpölar. Kan man hoppas.

Det tycker jag du bör göra. Jag började cykla i skogen i somras och har fortfarande inte kört en runda utan att vurpa, så man ska nog inte räkna med att det är helt smärtfritt. Greppet verkar vara ganska ok i skogen nu och man kanske landar mjukare i snön...

Äntligen minusgrader! Ser fram emot lite riktig vintercykling som ett barn ser fram emot jul!

@ peo: På min hemmabana (Bogesund/Vaxholm) var det stor skillnad i hur mycket som hunnit frysa till bara mellan lördag och söndag - med tanke på att det ska vara hyfsat kallt hela tiden fram till imorgon kväll borde vi kunna se fram emot toppenförhållanden.

Fick precis min tisdagsrajd inställd, pga fru. Kör ni dubbat eller ej? Vi var ute i lördags utan dubb och det gick kalasbra. Som vanligt höstunderlag men med ett lager puder på. Säkert annorlunda nu när det hunnit frysa till.

@pernillaj69 Självklart ska du åka med!

Om NICK-spåret beter sig på samma sätt som Hellas så funkar det bra utan dubb. Det är nog först när denna snön tinat och sedan frusit igen som dubben behövs. För övrigt så var surhålen nästan färdigfrusna på NICK igår. Imorgon lär det vara bottenfruset.

Säger jag som ändå inte kommer kunna vara med.

Nybörjar fråga.
Jag brukar cykla med pannlampa när jag cykelpendlar. Antar att det är bäst så i skogen också. Eller ska den sitta på styret?
Jag är pirrig!!!!!!
Och mina fötter och fingrar fryser redan nu men det ska bli himla kul.

På huvudet är helt klart bästa valet. Nästan alla kör med två ordentliga lampor, en på huvudet och en på styret. Det brukar finnas en nödlampa att låna vid katastrof, men att bara ha med sig en lampa i skogen är lite vanskligt.

Den ser ju jätte bra ut och jag som precis har köpt en lampa för 599kr tror jag det var med lägre lumen. Men men.
ska fundera på om det inte vore en ide att ha en till. Få se hur inbiten mörker/skogen cyklist jag blir :-)

Jo, det är ungefär en månad leveranstid på den där. Om du blir biten kanske det är läget att lägga en beställning OCH åka tillbaka till XXL och hosta upp... Lampor går sönder och batterier blir urladdade.

Jag hoppas på att underlaget kommer vara nertrampat, stenhårt och bottenfruset, till skillnad från i helgen då det var lite fuktigt i surhålen...

/M

Hej!

Tack för ikväll. Det var jätte kul och jobbigt var helt slut när jag kom hem. Adrenalinet har sprutat.
Tusen tack för ert tålamod med mig och er positiva inställning.
Dyker förhoppningsvis upp nästa tisdag. Perfekt att cykla runt i mina trakter så jag kan avbryta när jag är så trött så jag att jag inte orkar sitta på cykeln längre utan bara faller :-).

Tack för ikväll alla i den långsamma gruppen!

P1141493.JPG

P1141532.JPG

P1141578.JPG

P1141633.JPG

P1141716.JPG

P1141755.JPG

P1142154.JPG

P1142173.JPG

/a

Underlaget var så roligt att vi pruttade på rätt bra i peffen/mp-gruppen. Tycker alla hängde på bra och vi hade fint flow - Tack för det!

Stora surhål var ännu inte bottenfrusna så man får tänka lätta tankar nån/ett par dagar till innan man kan köra över utan överraskningar.

/M

martinpetter skrev:
-------------------------------------------------------
> Underlaget var så roligt att vi pruttade på
> rätt bra i peffen/mp-gruppen. Tycker alla hängde
> på bra och vi hade fint flow - Tack för det!

Kan bara hålla med, det här var roligt på riktigt, äntligen ordentlig vintercykling! Och visst flöt det på bra, även om jag förmodligen fick slita lite mer än herrarna i täten - hyfsat hög snittpuls skvallrar om att det var rimligt bra fart...

//Mattias

Fin cykling idag, tack för tålamodet i min grupp när jag fick en svårfixad punka… Att kränga av däck från en flowfälg i 9 minusgrader kräver lojala cykelkompisar.

Ubu skrev:
> Fin cykling idag, tack för tålamodet i min grupp
> när jag fick en svårfixad punka… Att kränga
> av däck från en flowfälg i 9 minusgrader
> kräver lojala cykelkompisar.

Ja, och det kräver sin fältmek.

Hej alla trevliga cyklister!
Jag cyklade som sagt på helt fel däck i tisdags. Har nu kollat på nätet efter nya däck och då min plånbok sinar så behöver jag billiga däck.
Kan någon vänlig själ tycka till om mina förslag nedan?
Är nått av däcken något att ha för cykling så som igår i skogen.
Tack på förhand.
Pernilla

http://www.chainreactioncycles.com/se/en/continental-mountain-king-ii-mtb-tyre/rp-prod83001

http://www.chainreactioncycles.com/se/en/maxxis-high-roller-xc-mtb-tyre/rp-prod4613

http://www.chainreactioncycles.com/se/en/maxxis-aspen-mtb-tyre/rp-prod47289

pernillaj69@hotmail.com skrev:
> Denna verkar vara den som passar hjulet bäst tror
> jag har lite svårt för att förstå alla
> siffror

Du behöver ju inte ha samma bredd som på det däck du har, bredare=bättre. Nästan alltid.
Däremot har du länkat till ett däck som bara finns i 26" ett som bara finns i 29"
Poppis och prisvärt hellas däck om det är 26" som gäller:
http://www.on-one.co.uk/i/q/TYOOSM26X225/on_one_smorgasbord_26x225_tyre

poppis och prisvärt 29"
http://www.on-one.co.uk/i/q/TYOOCM29X24/on_one_chunky_monkey_29x24_tyre

Köpte vad jag hoppas är ungefär likvärdiga däck på en annan sait: Chainreaction för där hittade jag också knä o armbågsskydd.
Om jag inte måste jobba på tisdag så dyker jag upp igen men har nog inte hunnit få mina grejer ännu :-(

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp