[Tisdagsrajd] - Hellas - 27/7

Aron

Inventarie
Så, nu är jag tillbaks i mobiltelefontäckningens förlovade land. Sorry, att jag missade att posta riden förra veckan, tror faktiskt att det är första gången på snart tre år. Men det hela verkar ju som förväntat ha löst sig alldeles utmärkt ändå. Riden har genom åren postats från en hel del obskyra internetcafeer runt om i världen, denna gång var jag dock för långt från civilisationen.

Numera är ju Tisdagsrajden så etablerad att den verkligen inte står och faller med om det postas en tråd eller ej. Vi kör ju varje tisdag, oavsett väder, året om.

Alltid på en tisdag. Alltid med start från HBB kl 18:30.

Vi löste det Aron tom för vår franske gäst David. Han va riktigt nöjd. Men du måste nog komma och stura upp delningen av grupper. Johnny löste detta med en vansinnes spurt upp för backen the natural selection way ;-)

Kul att ha dig tillbaka kamrat!

Jag är i värmlands djupa skogar hela veckan och missar rajden, det är lite bittert. Kommer inte få cykla alls men håller just nu på att limma ihop mina gamla löpardojor för att hålla träningsbegäret i skick!

Ha så skoj!

Yihaa, ny kasset, ny kedja, ny 32 klinga, nya bromsklossar monterat idag, om inte jobbet eller väder ställer till spratt så försöker jag komma.

Hallå o Hej!
Skaffade en XC hoj och började
cykla i skogen för nån månad sedan
och är fast.
Vad har ni för tempo på era turer?
Hur länge varar de ca?
Är vem som helst välkommen?
Passar någon annan tur bättre för
en grönis som jag?

Oddbob skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå o Hej!
> Skaffade en XC hoj och började
> cykla i skogen för nån månad sedan
> och är fast.
> Vad har ni för tempo på era turer?
> Hur länge varar de ca?
> Är vem som helst välkommen?
> Passar någon annan tur bättre för
> en grönis som jag?

- Tempo varierar men är förhållandesvis högt, normalt delas tisdagsrajderna upp i grupperna lugn, medel och snabb. Hur pass tränad är du? Jag hade lite erfarenhet av mtb innan men var otränad, jag hade blodsmak och hängde knappt med i lugna gruppen första gångerna jag var med, och den är fortfarande utmanande för mig, jag ligger aldrig först i gruppen. Men man blir inte ifrån åkt utan man tar pauser ganska ofta i lugna gruppen och väntar på att alla hinner ikapp innan man fortsätter igen.
- En runda körs mellan 18:30 - 21:00.
- Alla är välkomna, läs Arons profil för fler fakta om rajderna.
- Tisdagsrajderna är de enda bestående rajderna arrangerade av samma person/personer varje vecka och ca 25-50 dyker upp på rajderna just nu. Andra rajder som annonseras ut på forumet är från folk som råkar vara sugen på en runda för tillfället och inte vill köra ensamma, dom rajderna är svårare att bedöma tempo på. Ibland arrangeras "nybörjarturer" men inte särskillt ofta och man kan aldrig veta när nästa, om det blir nån nästa, blir av. Jag har sett tre trådar om nybörjarrundor i sommar hittills.

Känner du dig hyfsat allmänt tränad så dyk upp och prova på den lugna gruppen, var beredd att kämpa hårt för att hänga med i tempo. Och om du inte orkar med är det självklart lugnt att hoppa av halvvägs in i rajden.

EDIT: dålig svenska

Senast redigerad av en moderator:
Jag har slagit mig lite så jag kommer och kör i rehabtempo, dvs _skitlångsamt_ för att prata ren svenska:-)

Ingen garanti för att jag håller på till 21 heller. Jag kanske åker direkt till Max och käkar beroend på hur det känns.

ansluter, som "förstagångare". HBB? HammarByBacken eller var mer exakt är samlingspunkten? Ang tempo är jag ganska lost. Som bench mark körde jag nyligen Mörksuggejakten (70K) på 3h 45 min. Är det lugna gruppen eller medel?

jojje

Samling vid parkeringen vid foten av Hammarbybacken, nedanför liften. Vid 21 brukar de olika grupperna stråla samman vid Max och trycka i sig burgare, men det är inget krav.

skrotfot skrev:
> Samling vid parkeringen vid foten av
> Hammarbybacken, nedanför liften. Vid 21 brukar de
> olika grupperna stråla samman vid Max och trycka
> i sig burgare, och det är ett krav på tisdaxrajden.

Ska skrubba havstulpaner istället :/
Ha kul!

Dirt mechanic o kompani kommer.
Fuckat styrlager men de går nog ändå.

Om man kör SS vad rekomenderas då för grupp?
Mitt ego säger nej till de långsammaste =)

Senast redigerad av en moderator:
Äsch, ont i halsen - vad ska det vara bra för..?
Torsdagsrajd - check!
Lördagsrajd - check!
Måndagssolorajd - check!
Tisdagsrajd - hmmm...

Väl hemma utan burgare i magen, men en halvliter filmjölk funkade utmärkt! Vill tacka stigfinnaren i långsamma gruppen för excellenta stigval.
Bilden är tagen vid "De Två Tornen".
tisdagsrajd100727.jpg ht=388

och jag vill tacka den långsamma gruppen att ni hade tålamod att vänta på mig
det var super kul men jobbigt, benen värker redan :-)

mvh
Christer

Tack alla för att ni väntade när jag tappat kameran borta vid HBB, och tack till den som hittade den - har tyvärr redan glömt vem du var!

Vad är begreppet för inverterad kondition? Det var med tjockt pannben jag släpade mig med till "Hellas halaste". Bonkade svårt på hemvägen på Gröna och tog det så lungt att rådjuren garvade åt mig :/

Tack Johan för klockren stigfinning. Speciellt vändan ovanför Hästhagen innan vi trampade upp mot Gröna var väldigt fin.

Trevligt tur med många nya ansikten.

Tack för bra åkning. Killen som föll av hojen i mellantempogruppen som paja axeln. Vad du nu hette, du är Välkommen till Cycle Corner för att hämta din cykel. Och passa på att köp en ny hjälm hos oss. Din har sjungit på sista versen! Vi fixar ett bra pris ;)

Efter vad ja såg idag att de var så lätt att göra sig illa ska ja börja köra med hjälm i Hellas!

Vill oxå tacka Johan och alla andra i långsamma gruppen för en jättetrevlig åktur med bra åkning och jättetrevligt folk. Hade inte varit i skogen på många, många år innan detta, men det var klart beroendeframkallande!

Vi ses snart igen!

//Anders, som invigde sin Cube AMS

Skogling skrev:
> Om det inte regnar på tisdag kommer jag nog med
> på turen och skämmer ut mig. :)

Då ska jag ta mig f@n gnida in mig och sopa stigarna framför dig.

DirtMechanic skrev:
> Tack för bra åkning. Killen som föll av hojen i
> mellantempogruppen som paja axeln. Vad du nu
> hette, du är Välkommen till Cycle Corner för
> att hämta din cykel. Och passa på att köp en ny
> hjälm hos oss. Din har sjungit på sista versen!
> Vi fixar ett bra pris ;)
>
> Efter vad ja såg idag att de var så lätt att
> göra sig illa ska ja börja köra med hjälm i
> Hellas!

Håller med tidigare inlägg! Bra intro till Happyrajd och bra guidening. Mindre bra var kraschen :s Fina klipphällar som lockade till att ösa på, dessvärre med ett abrupt tvärstopp mot en rot. Över styret, ner i berget med ett otäckt krasande i axeln och ett ordentligt "bonk" då hjälmen tog smällen mot sten.
Stort tack till Magnus och john som "höll handen" ner till plåsterbilen och tog hand om hojjen!
Med brutet nyckelben tar det ett tag (7-8 v) innan jag är med och sinkar gruppen igen ;)

George

jojjeG skrev:
> Med brutet nyckelben tar det ett tag (7-8 v) innan
> jag är med och sinkar gruppen igen ;)

Shit vad trist.

jojjeG skrev:
> Med brutet nyckelben tar det ett tag (7-8 v) innan
> jag är med och sinkar gruppen igen ;)

Right on! Det viktiga är att inte tappa sugen. Rehab är underskattat ;-)

Sweet, fint det ser ut.

Det var en fantastisk kväll igår.

Hellas när det är som bäst!

Kul att träffa en massa glada cyklister också:-)

Hoppas du inte blir avskräckt JojjeG! De e bara att hoppa upp igen om man blir avkastad av metallhästen! Dock för din den får du väll vila ut ett tag!

För min del blir de Två nya bromsar o hjälm nästa gång.

Funderar på att plocka hem 2 Avid Code 2011. Me 4 pistonger. Ska de va ska de va!
Funderar även på att plocka ut en Genius 40!...

Hur som helst, ja e glad att du är frisk nog att skriva på forumet JojjeG =)

ha de bra tills nästa gång // John på Babyblå dirt

Tillbaka
Topp