Torsdags-MTB i Norrköping

elna

Ny medlem
Vi är ett gäng som tänkte dra igång torsdagsträningar i Happyride-anda i Norrköping. Samling vid CK Antilopens lokaler och åker därifrån till lämpliga ställen utan asfalt. Vi kör ett ganska lugnt tempo alternativt samlar ihop oss med jämna mellanrum - alla kan hänga med, det spelar ingen roll om man har tävlat i flera år eller är nybörjare. Kul motion helt enkelt och en chans för såväl nya som gamla åkare att träffa folk att träna med, och att göra lite PR för sporten. Passa på att träffa folk, få tekniktips, prova nya rundor och ha kul!

Det kommer att finnas någon på plats varje torsdag, redo att ge sig ut i skogen.

Klubbtillhörighet och nivå spelar ingen roll - alla är välkomna!

Tid: Torsdagar med start 3/9 klockan 17.30
Plats: CK Antilopen (Haga cykel, Finspångsvägen)

Pannlampa nej nej nej vi kör på känn vet ja ;-) Jo jag skall ändå allt sätta pannlampan på laddning så att det hinner bli fullt drag i den tills vintern för ack vad här skall köras!!

Någon som har några bra förslag på stigar tills 3/9? Finns ju en del att välja på (Jursla, Vrinnevi osv) ???

/Kalle

Det låter riktigt trevligt! Kul att träffa lite nytt folk att träna med! Jag kör väldigt mycket själv och det är inte lika roligt. Sen är det ju skönt att ha någon som drar när man börjar ta slut ;-)

Borde kanske ha en liten snodd typ med krok på så att man kan haka på någon stark cyklist när man börjar tröttna..hmmmm :-) Har inte multisportarna sådant när de kör långt????

Haha, packa ner en bogserlina och något att stoppa i munnen i bakfickan i fall det krisar. Så kopplar vi en stark cyklist efter dig så du får extra träning! Skämt åsido, vi kommer inte att lämna någon för sig själv i spenaten.

Låter tryggt :-) !!! Får nog koppla 2 snabba framför mig hehe.

Var ute och körde ett pass med några Antilopare i går. Det är en slinga på grus med en massa backar helt slut... Man kör in vid Karstorp (från Gamla Ö vägen) svänger vänster (alltså inte mot Lundbäcks) och fortsätter nästan ända fram till T-korsningen som ligger i en nerförsbacke. Uppe på toppen är starten sedan är det motsols som gäller.

Vi startar i den ordning som vi har våra bästa tider på så tanken är att har alla kört på sin bästa tid så passerar vi mål samtidigt :-) En kul motionsform för har man en dålig dag så är det nära hem och mycket gemenskap och alla får den träning de önskar osv....

Hej "Frallan" :-)
Det är Elna som håller i det så jag är lite osäker men tanken är att man åker till något ställe där man har en slinga som man kan köra runt på så att alla kan vara med! Gissar att passet tar ca 1-1½ timma eller något. Solen går ju ned runt 20 så då är det ju rätt mörkt i skogen. Antar att man även kommer ha pannlampa när vi kommer in i oktober eller tidigare....men det märker vi då :-) Sedan finns det ju möjlighet att köra längre pass på helgen typ söndagar kl 10 från Haga Cykel där CK Antilopen har sin klubblokal!!

Så kom upp i morgon och häng på vet jag så löser det sig efter hand så att alla blir nöjda!!!

Haha, tar det en hel vecka av självömkan att komma upp på sadeln igen? Jag fick väldigt, väldigt dålig is i min drink när jag var ute med jobbet igår, kommer att bli tungt - ni får komma och dra mig!

carer567 har för övrigt helt rätt. Vi träffas, bestämmer på plats vart vi åker (jag hittar inte så himlans bra i krokarna ännu) etc. :)

Vi kör en till en och en halv timma ungefär; det är ganska lagom. Vi gör som sist; bestämmer på plats vart vi åker. Kom gärna med förslag!

Var åkte ni sist? Jag utgår oftast från Jursla men dit är det ju lång tråkig transport från Haga cykel. Sen är ju tiden knapp för det! Stigarna runt klockaretorpet funkar ju annars. Det är det enda krokarna jag känner till. (Gammal sörmlänning som man är) ;-)
Är det 17.30 som gäller??

Det är 17.30 som gäller!

Sist körde vi över Klockaretorpet via något område en inflyttad smålänning inte har koll på och sedan vidare därifrån på stigar till Vrinnevi där vi körde milen. Några av oss körde ett extra varv på slutet.

Jursla är ju bra; men precis som du säger - det är lite trist väg ut dit och så envisas ju solen med att gå ned ganska tidigt.

Jag får sikta in mig på att komma nästa vecka, då jag ska ut och roa mig på en restaurang i kväll. Jobbigt det här med att ha roligt :)

Fredrik_s666 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hann få ihop cykeln igår!!;-) Jag kommer vid
> 17.30 idag.

Vad kul! Har haft problem med knäet men det känns bra idag så jag kan också köra i eftermiddag!

Ett förslag är ju att man använder söndagens pass (samling kl 10:00 vid Antilopens klubblokal vid Haga Cykel) till att utforska området bakom Jursla! Där finns det massor av stigar och det är liksom en triangel som omringar detta område så man behöver inte komma bort (i väster en grusväg mellan Kvillinge och Sörsjön, i Öster Ågejsjön och i söder Jursla och E4:an). Ta och diskutera detta i dag så kanske vi kan få igång de lite längre söndagspassen? .... finns ju så mycket bra stigar i Kolmården :-)

Söndagar låter som en grymt bra idé. Jag är på!

Kalle, jag jobbar stenhårt på att få dit sambon och systemkameran idag! Då blir det goa bilder.

Jo jag menade nu på söndag och varje söndag hela vintern lång...även om en del kommer vara på SM i långlopp (marathon) i Falun och några säkert kör racer nu till helgen.

Jag har lagt upp denna info på Antilopens hemsida = alla som vill är välkomna oavsett om man är med i Antilopen eller inte. Startar man kl 10 så kommer det även finnas några racer fantaster där på sina blanka hojar och då kommer ju de att suckta efter att få köra skogsmoppe med oss :-) !!!!!!!!!! och då sprider sig informationen vidare med "djungeltrummorna". Man får vell räkna med att det kan bli lite färre cyklister så här till en början men det lär ju öka lavinartat när de ser och märker hur kul vi har det ;-)

Personligen får jag det svårt att komma nu på söndag. Är snuvig men det är inte den största orsaken utan avståndet till mötesplatsen så att säga (10 mil tor) MEN 1/11 har jag lägenhet i jursla..kanske får den tidigare om jag har tur !! och några pass skall jag ju kunna dyka upp på innan dess hoppas jag bara snuvan ger med sig!

Jag kan nu på söndag - om mitt knä håller hela vägen genom dagens träning och Happyriden på Lördag. Sen kommer jag att vara out of town två helger i rad, men kör gärna hela hösten och vintern genom regn och snö. :)

I mrogon är det dags igen! Vi får nog dela in oss i två fartgrupper - promenadcykling med mig och mitt onda knä och en snabb grupp. Kanske ett varv på Vrinnevimilen som uppvärmning och sedan tömma benen i skidbacken :)

Tja, dök upp i torsdags och hade en fantastisk 4-milstur med lampa. Blev både stig, grus och asfalt ända bortom Svärtinge (Vallersberg)-Bergkulla-Knivberg.

Ride on,

Det här låter intressant, är nybörjare och hämtar ut en ny cykel på Lördag =D
Så Torsdagen den 12e (?) kan jag nog vara med om jag inte har något annat för mig.

/ Jocke

Tja!

På torsdag är det torsdag bara så ni vet. Samling vid Tjalvegårdens parkering; sen kör vi så det ryker (i valfritt tempo - Hasse har fixat fina slingor i olika svårighetsgrad med gemensam varvning)!

http://www.ckantilopen.com/

Ha det gött så syns vi nästa vecka!

Härligt Ja nu börjar det sakta torka upp i skogarna och det ser ju ut att bli varmt och soligt nästa vecka så då blir det röj i skogen :-)

I´ll be there... :-))))))))))))))))))))))))

Tillbaka
Topp