Hej på er alla på detta forum,
Gällande Serneke Allebike och deras dominans, så vill jag som delägare kommentera lite kort.
Serneke har en sponsringsstrategi där vi vill få så många som möjligt att utöva olika typer av sporter så att vi får mer föreningar som tar hand om våra barn och även skapar ett bättre samhälle. Se även
http://www.serneke.se/om/goals/
Vi sponsrar ca 125 st olika föreningar och jag som huvudägare i börsnoterade Serneke Group, kan glädjas åt vilken positiv effekt detta ger till föreningar och våra anställda - det värmer helt enkelt gott i hjärtat och man somnar bättre.
Att resultatet i Serneke Allebike har blivit så lyckat i år är på grund av många anledningar, men den största är att alla mår bra tillsammans och känner att man sporrar varandra.
Jag som "utomstående", kan se hur många ungdomar som ser upp till våra åkare - dels i vår förening dels ute på tävlingarna.
Detta skapar några att se upp till och skapar på sikt ett bättre cykelsverige. Barnen tränar mer och vill bli som de som kör i vårt lag.
På sikt kommer detta ge internationella framgångar helt klart. Vår satsning på svenska framgångar på hemmaplan skapar helt enkelt ett bättre underlag för framtiden.
Vi är även intresserade av internationella tävlingar - men detta är en fråga att diskutera med förbundet samt en gemensam satsning framåt.
Att exempelvis tillsammans ta ut lag och satsa på för till exempel 2020 hade varit intressant. Icke att förglömma så kräver internationella tävlingar mer oavsett om det är resurser, tid eller framförallt ett familjeförhållanden som tillåter det.
Mvh Ola Serneke