Tour de Fjords

Peter74

Medlem
Tour de Fjords
Fick detta på mail kan kanske vara av intresse för någon

/Peter

www.vikingtour.no
Verdens vakreste sykkelritt?

Geiranger, Trollstigen, Sognefjord, Jotunheimen, Stalheimskleivi, Nærøyfjord... Viking Tour besøker alt!
Amatørenes Tour de France, rett opp av Atlanterhavet.
23 – 28 juli 2006.

Seks dager, åtte fjorder og ni fjell-topper i herlig selskap med 230 sykkelmosjonister og tidligere TdF deltakere.
Internasjonalt miljø og en uhøytidelig sammensveiset stemning, ikke minst på grunn av deltakernes ulike bakgrunner og målsettinger. Konkurranseklassene blir bare klokket på deler av hver etappe, en svært populær vri som gir alle mulighet til å bli kjent med syklister som vanligvis befinner seg i motsatt ende av feltet. Ingen krav til minstefart. Vi tar bare bedre i mot deg jo senere du kommer.

Du velger selv om du vil bo rimeligst mulig i Vallhall-leiren som inkluderer enkle men næringsrike frokoster, dusjer og noen steder basseng & sauna. Eller du kan sørge for egen innkvartering: Noen foretrekker å leie rom, hytte e.a. sammen med venner. Uansett sørger arrangøren for matstasjoner, bagasjefrakt, sykkelservice, sanitet og alt annet som trengs for at du kan konsentrere deg om opplevelsen.

Naturintrykkene, sykkelutfordringen og det herlige miljøet er ubegrenset. Det er ikke antallet startplasser...

Beste sykkelhilsener,
Geir Ellingsen
Re sykkelklubb & DBS Viking Tour
info@vikingtour.no
+47 97 19 12 23

Bilagor

• 1000m.jpg
    1000m.jpg
    19.5 KB · Besök: 55
  • FirstHill.jpg
    FirstHill.jpg
    41.9 KB · Besök: 57
  • GeirangerFraOrnevegen.jpg
    GeirangerFraOrnevegen.jpg
    49.4 KB · Besök: 59
  • new06stage09.jpg
    new06stage09.jpg
    62.2 KB · Besök: 57
  • new06stage03.jpg
    new06stage03.jpg
    61.7 KB · Besök: 53
  • new06stage1.jpg
    new06stage1.jpg
    34 KB · Besök: 50
  • new06sateg28.jpg
    new06sateg28.jpg
    45.5 KB · Besök: 59
  • morepics05c.jpg
    morepics05c.jpg
    47.4 KB · Besök: 52
  • MIX.jpg
    MIX.jpg
    39 KB · Besök: 55
  • geirangerPAN2.jpg
    geirangerPAN2.jpg
    18.4 KB · Besök: 63
Tour de Fjords
lite mer bilder....

Bilagor

• route2006.jpg
    route2006.jpg
    66 KB · Besök: 58
  • RollingStone.jpg
    RollingStone.jpg
    68.1 KB · Besök: 52
  • pic14stage12005.jpg
    pic14stage12005.jpg
    59.3 KB · Besök: 61
  • panoramaweb.jpg
    panoramaweb.jpg
    14 KB · Besök: 50
  • Opp Sognefjell. Foto Viking Tour..jpg
    Opp Sognefjell. Foto Viking Tour..jpg
    47.2 KB · Besök: 62
  • NTNU-eksamen.jpg
    NTNU-eksamen.jpg
    19.3 KB · Besök: 58
  • new06stage31.jpg
    new06stage31.jpg
    50.1 KB · Besök: 66
  • SectionOfDescentTowardsGeir.jpg
    SectionOfDescentTowardsGeir.jpg
    55.6 KB · Besök: 53
  • stalheimskleivane_1889.jpg
    stalheimskleivane_1889.jpg
    40.9 KB · Besök: 62
  • StalheimskleivaNedre.jpg
    StalheimskleivaNedre.jpg
    60.8 KB · Besök: 51
Tour de Fjords
Jag fick inte upp sidan, men bilderna du bifogat ser lockande ut... synd bara att det kolliderar med Sömnlös i Rudan.

Tror inte att det är så bra att avsluta en veckas cyklande med en 24h tävling.

/Mikael

Tour de Fjords
Oh

my

God!

Nu är jag väldigt splittrad. jag har kört bil där och vägarna är för smala och traffiken för tät för mig att tänka göra det för egen hand, men som del av en sådan grej...

Träningen började på vägen in till jobbet idag.

Tour de Fjords
Riktigt vackert, skulle inte hinna träna så jag skulle orka med det ändå så får vara en dröm ett tag. Men om någon härifrån cyklar där får ni skicka många bilder. (:

Tour de Fjords
Hej!

Kan bara säga att har ni tid så var med!!!

Det är det absolut häftigaste man kan vara med på i cykelväg!
Att vi hade tur med vädret var ju ett plus oxå!

Upplägget är svårslaget: Cykla i ett vykortsliknande landskap i en vecka! Tidtagningen sker bara vissa delar av etapperna, och sällan utför. Bansträckningen är så läcker så ord inte räcker, och vilka backar sen....

Sen bor de flesta tillsammans och det var nästan lika skoj som tävlingen!
Sen så fanns alla kategorier med, från semi-proffs till de som bröt varje sträcka, högt vo2 max skadar inte,
de där backarna var hårda! Alla typer av cyklar var med, MTB,MVP och givetvis racers som var bäst lämpad!
//F

Tour de Fjords
är sugen som fn att köra den någon gång i sommar har jag inte råd men 2007 så borde jag ha ett jobb och råd att åka :-) + att då har jag tid att gå ner en tio kg i vikt och köpa en lätt racer ca 7kg varför inte en sådan här :-)

pariscarbonblue2mt.jpg

Tour de Fjords
Oh shit! Jag kladdade ner hela skärmen...
Det ser ju för bra ut, rubbat, borde förbjudas att skriva såna trådar på arbetstid. Helt chockad.
Tack.

Tour de Fjords
Kan bara hålla med Beljajev med hans synpunkter ovan. Var själv med på tävlingen i år och är anmäld till nästa år. Var bland de absolut långsammaste på alla etapperna men tog mig i mål på alla sträckor och det var min målsättning. Ser redan fram emot nästa år och få se om man kan slå sina egna tider på etapperna.

Det var en fantastisk naturupplevelse och tur med vädret hade vi, men det kanske man inte alltid kan räkna med. Enligt en norska på jobbet så regnar det alltid på Vestlandet men jag fick bara enstaka droppar på mig under cyklingen.

Det är en speciell känsla att slita uppför backar på ca 20 km, med i princip lättaste växeln (39x28 för min del) hela vägen upp och de enda platta ställena är serpentinkurvorna!

Då jag inte är reggad på Happy utan bara läser en del så kommer lite fakta om mig. Har ni motsvarande eller bättre bakgrund och har möjlighet så tveka inte utan anmäl er.

37 år, +100 kg, Columbus Pinta Veloce som cykel, 53/39 fram och 13-28 bak
12 Vättern rundor för det mesta kring 10:00 - 10:30 timmar
3 Nove Colli på ca 9:30 timmar
1 Jotunheimen Runt på 22 timmar
Tränar ca 400 - 500 mil om året, det mesta på racer

/Roger

Tour de Fjords
Ser riktigt fint ut, nu blev ju jag också sugen! Får se, det krockar väl inte med ÅMM??? Nåja, kan bli lite mycket, har ju La Marmotte att fightas med först. :-)

/Leo

Tour de Fjords
Helt allvarligt. Det såg FÖR mulligt ut.

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Mollo, vi skiter i Rudan. Här ska käkas höjdmeter
> i Norge. Jag blir nästa gråtfärdig när jag ser
> sånt här.
>
>
> ----------------------------------
> LÄS VAD VILLE SKRIVER. TA SEDAN CRACK. DÅ FATTAR
> DU.

Tillbaka
Topp