Tour de France 2017
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
emilh sa:Skvallret kring rutten finns som vanligt väl sammanfattat hos Velowire: http://www.velowire.com/article/989...out-the-race-route-and-the-stage-cities-.html
Henrik_E sa:Tempoetapp sista dagen kan GTFO.
Du vet mycket väl att defileringen till Paris inte räknas.GoranS sa:Henrik_E sa:Tempoetapp sista dagen kan GTFO.
Tur att det inte är någon sådan då.
bompet sa:Att tempot i Marseille på nått sätt skall innehålla stadens velodrom låters pännande. Start eller mål?
GoranS sa:Henrik_E sa:Tempoetapp sista dagen kan GTFO.
Cujo sa:bompet sa:Att tempot i Marseille på nått sätt skall innehålla stadens velodrom låters pännande. Start eller mål?
Stade Vélodrome är en fotbollsarena.
bompet sa:GoranS sa:Henrik_E sa:Tempoetapp sista dagen kan GTFO.
Nä. Näst sista. Men det brukar ju vara defilering sista dagen. Jag tycker avslutning med tempo är en bra idé. Har för mig att det satt som en smäck när Evans vann 2011. Och 1989 var ju inte heller direkt en tråkig TdF. Att det var en fransman som förlorade på tempot (Fignon) är ju anledningen till att TdF inte vågat sig på tempo som riktigt avslut på snart 30 år.
Henrik_E sa:Du vet mycket väl att defileringen till Paris inte räknas.GoranS sa:Henrik_E sa:Tempoetapp sista dagen kan GTFO.
GoranS sa:bompet sa:GoranS sa:Henrik_E sa:Tempoetapp sista dagen kan GTFO.
Nä. Näst sista. Men det brukar ju vara defilering sista dagen. Jag tycker avslutning med tempo är en bra idé. Har för mig att det satt som en smäck när Evans vann 2011. Och 1989 var ju inte heller direkt en tråkig TdF. Att det var en fransman som förlorade på tempot (Fignon) är ju anledningen till att TdF inte vågat sig på tempo som riktigt avslut på snart 30 år.
Fast det har ju inte direkt drällt av fransmän som ens varit i närheten av att kunna förlora en tour på en tempoetapp i slutskedet så jag undrar lite om det verkligen är anledningen.
Nackdelen med en väldigt sen tempoetapp är att de ganska ofta har en tendens att bli rätt avslagna historier då de inte kan påverkar GC speciellt mkt. De gånger det faktiskt är jämnt kan det dock ge en bra krydda. En av mina två live-beskådad GT-etapper var en sådan, nämligen slutetappen på vueltan 2002 där Heras tappade totalledningen/segern på just en tempoetapp.
GoranS sa:Contadors huvudmål nästa säsong blir touren. http://www.cyclingnews.com/news/contador-confirms-he-will-target-the-tour-de-france-in-2017.
lundatok sa:Om man ska åka till en etapp, vilken skulle det vara?
lundatok sa:Om man ska åka till en etapp, vilken skulle det vara?
Kul! Ska kika lite på när de ligger i tiden!emilh sa:lundatok sa:Om man ska åka till en etapp, vilken skulle det vara?
Jag (och lite nära och kära) kommer vara på plats för etapp 17, 18 och kanske starten av 19.
Ja, jo, det säger väl sig själv. Ingen har väl lust att stå fyra timmar vid en raksträcka för att se klungan 1 sekund?JT sa:lundatok sa:Om man ska åka till en etapp, vilken skulle det vara?
Målstigning eller tempoetapp. Resten är väldigt mycket väntan på väldigt lite cykel.
lundatok sa:Ingen har väl lust att stå fyra timmar vid en raksträcka för att se klungan 1 sekund?
me.I.am sa:Skulle inte Valverde lägga av? Eller jag blandar ihop det?
GoranS sa:Enligt följande sida med odds från spelbolag: Froome, Porte, Quintana, Contador, Valverde, Bardet och Chaves. https://www.oddschecker.com/cycling/tour-de-france/tour-de-france-2017/winner
Sen vet jag inte exakt hur dessa siffror kommit till.