Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ändrat! ?Zeppelinarväg? Eller serpentinväg?
När de slutar vetefan om det är värt att titta längre, det var ju dem som en gång fick en att börja titta på cykel öht. Fomin är sådär. SVT:s cykelkommentatorer är ett skämt, likaså de TV4 hade de år de visade TdF. Lyssna på några bräkande engelsmän orkar jag inte med, bara den där breakaway-studion får en ju att spy
Cyklat en hel del i dessa berg. Det är magi. Väl värt att ta med hojen och flyga ner till Nice och andra städer runt omkring.Wow! Serpentinvägen som var nyss, var ju oroligt mäktig!
Antingen det eller försöka hänga med på varje utbrytning. Utbrytningar som i så fall inte blivit av då ingen är sugen på att samarbeta bara för att bli ifrånåkta i bergen. UAE ligger ju inte och drar för skojs skull utan för att inte släppa iväg utbrytningarna allt för långt.Varför skulle han behöva ligga och dra halva etapperna?
Jo men vad som missas här är ju att andra lag inte kör för att hindra Pogi från att vinna, utan de kör för att deras kapten ska ha så stor chans det går att vinna. Så skulle inte UAE köra på skulle Visma eller något annat lag ta taktpinnenAntingen det eller försöka hänga med på varje utbrytning. Utbrytningar som i så fall inte blivit av då ingen är sugen på att samarbeta bara för att bli ifrånåkta i bergen. UAE ligger ju inte och drar för skojs skull utan för att inte släppa iväg utbrytningarna allt för långt.
OK, tyckte de snackade om nått rekord med TP's 5:e etappseger.Åtta vinster verkar rekordet vara enligt TjackGPT. Charles Pélissier 1930, Eddy Merckx både 1970 och 1974, och Freddy Maertens 1976.
Ahh! De menade kanske att 5 bergsetapper i samma Tour var rekord?OK, tyckte de snackade om nått rekord med TP's 5:e etappseger.
Om det inte vore för alla fransmän så… Jag måste ju tyvärr vara där i krokarna en vecka varje vår och en varje höst, så borde egentligen se till att cykla lite också.Riktigt kul att kolla på Tv-sändningarna idag. Fantastiska vägar osv. Skriver upp det på to-do-list, att köra dit och besöka dessa vägar & områden, kanske nästa sommar ? ?
Sen blir det ju en lite orättvis jämförelse. Bottecchia vann 1924 första etappen och körde sedan i gult hela vägen till Paris, över 500 mil, men "bara" 15 etapper. Kanske vore bättre att räkna andel av etapperna som cyklisten åkt i gult?Däremot är det nog rekord på dagar i ledartröjan?
Var för skulle inte TP villa vinna?Just förödmjukelsen verkar dock vara en stark drivkraft hos TP i år. Han vill inte vinna över JV, han verkar vilja krossa honom och hans lag.
Inte helt övertygad, men oavsett det vet jag inte vad TP skulle ha gjort annorlunda igår för att göra förödmjukelsen mindre för JV, i den mån det nu är förödmjukande att bli ifrånspurtad sista 200 meterna, eller hur långt rycket från TP nu var.Just förödmjukelsen verkar dock vara en stark drivkraft hos TP i år. Han vill inte vinna över JV, han verkar vilja krossa honom och hans lag.
Precis, det jag avsåg var inte gårdagens etapp utan årets TdF som helhet. Hade han t.ex kört lika hårt upp till Isola 2K om Carapaz låg före?Att köra ifrån ordentligt som till Plateau de Beille och Isola 2000 nu när han har en så stor ledning vore också i mina ögon mer förödmjukande.
TPs kommentar efter den etappen var att han var sugen på att ta Jorgenson för att Visma satt så hård press på honom och UAE den dagen och att han ville försöka ”belöna” sitt lag för allt slit de lagt ner. Sant eller inte? Lär vi aldrig få veta.Precis, det jag avsåg var inte gårdagens etapp utan årets TdF som helhet. Hade han t.ex kört lika hårt upp till Isola 2K om Carapaz låg före?
Spekulationer definitivt men jag har fått uppfattningen att detta mycket mer är en ”revenge tour” än t.ex förra året.
1989?Så Touren avslutas med ett Tempolopp!
Det måste vara ett bra tag se'n det gjordes?
Jisses, det var onekligen ett bra tag se'n!
Hmm, så de inte lite biffigare ut på den tiden?
Alltså Vacchi och Adamsson. Det är fan dags att byta ut. De snackar sönder varje etapp.
Ghaahh
Sean Kelly är väl värst av alla. Mal på med en helt entonig monoton röst. Går ju inte att lyssna på.Rob Hatch är klart bäst kommentator, alla kategorier; gärna med Robbie McEwen som bisittare. Carlton Kirby snackar sönder allt, så även Adamson och Vacchi. Danskarna har tagit valium allihop. Resten av kommentatorerna saknar jag språkkunskap för att värdera.
Jo jag tycker med det efter att inte ha kollat sen Cipollinis och piratens tid. Har tänkt att dom numera slimmar ner sig så mkt för viktens skull, men ingen aning.Hmm, så de inte lite biffigare ut på den tiden?
Kan det ha nåt att göra med.....hrmm...
Han är ju väldigt kunnig, men den entoniga, knarriga rösten är ju rätt jobbig, tyvärr.Sean Kelly är väl värst av alla. Mal på med en helt entonig monoton röst. Går ju inte att lyssna på.
Rob Hatch är otrolig. Hans inlevelse, och de måleriska beskrivningar som han ständigt radar upp förgyller verkligen upplevelsen.Rob Hatch är klart bäst kommentator, alla kategorier; gärna med Robbie McEwen som bisittare. Carlton Kirby snackar sönder allt, så även Adamson och Vacchi. Danskarna har tagit valium allihop. Resten av kommentatorerna saknar jag språkkunskap för att värdera.
Han är ju väldigt kunnig, men den entoniga, knarriga rösten är ju rätt jobbig, tyvärr.
Jag gillar sådana farbröder. Och älskar hans Irländska dialekt, även om det blir bitvis en gissning vad han egentligen menar. Sen gillade jag Kessiakoff de få gånger han var expertkommentator.Han låter som en gammal farbror man har hamnat bredvid på släktmiddagen som går på och går på om något litet specifikt specialintresse, typ olika husqvarnasågar från 1940-talet.