GoranS
Aktiv medlem
Tour de France, 2026, 4-26 juli + 1-9 augusti
Jag hade gärna sett mindre flaggviftande, eller helst inget flaggviftande alls, i närheten av cyklisterna. Blir nervös av det då det är så trist när en flagga åker in i ett hjul och hindrar en cyklist. Över huvud taget så har jag lite svårt att förstå varför man måste ha en flagga för att kunna heja på cyklisterna. På samma sätt som jag har svårt att förstå äggen som prompt ska springa med.Sett det nu i efterhand, hållt mig från allt vad internet o grannar heter.
Fantastisk Alpe d Huez stigning! Publikkaoz i lagom dos (lite besviken de hade satt holländarna bakom staket), spännande bland de tre utbrytarna och ännu mer spännande med Pogacar på väg ikapp.
Stå still, titta på cyklisterna, lämna utrymme åt cyklisterna så de inte riskerar att fastna i något och heja.
Inlägg i ämnet: https://www.feltet.dk/landevej/riis-broed-sig-ikke-om-menneskehav-ubehageligt/11241660
Sen är det mkt motorcyklar. Gissar att en del av dessa är pressfotografer. Drömmen vore att de kunde ersättas med drönare, i alla fall på de mest hysteriska stigningarna, för att minska ner antalet MC en del.