Tråd borta

Tråd borta
Mr.Skalman skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänk först..prata sen
> Tänk först..skriv sen
>
> Kanske nått att tänka på....
>
> .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
> Att ha en cykel under 20kg är för veklingar...

det tänker jag aldrig på ahha ;P

Tråd borta
yy7narskratt.jpg

den här tråden kommer aldrig att dö.............

Tråd borta
Menar du verkligen på alvar Steelisreal, att jag ska försvinna för det här från Happy?

Jag som Bianci Oskar har svårt med detta "tänka först skriva/prata sen" de är inte lätt att leva med de, Bianci Oskar har mer tid på sig att lära sig behärskning, hoppas att han lyckas bättre än jag.

Jag tycker som ni att tråd ska inte stängas förutom då de är särskilda skäl, och nu är de så att Anna kräver att tråden ska bort för vi verkligen kan råka illa ut, om tex. någon härifrån få för sig att kontakta exmaken....jag vet att de var mitt fel att han nämndes och allt, ni har rätt, och mår ni bättre om jag "straffas" så gör det.

Feffemannen undrade om jag kunde redigera mina inlägg i tråden och tråden skulle öppnas på nytt.
Svar: ja , de kan jag visst, men alla andra som har citerat mina inlägg då? Är ni villiga att redigera era inlägg så tar vi bort alla namn som är känsliga och fortsätter tråden i med låtsas namn typ så kanske kan de gå. Tråden då måste få ett nytt namn med. Så de skulle bli ett "hemlig" tråd?

Tråd borta
Vad är RIKTIGA skäl?

iMats skrev:
> Är det några nya regler som gör att trådar kan tas
> bort på begäran? Förstår fortfarande inte varför
> den är borttagen och jag tycker att den ska göras
> synlig igen. Den här typen av censur förknippar
> jag inte Happy med. Under behandling? Konstig
> förklaring.
>
> Däremot tycker jag att det är helt i sin ordning
> att Friskis redigerar vissa inlägg för att skydda
> sin kompis Anna, tex. tar bort bilder.
>
> I övrigt tycker jag att Happy ska fortsätta med
> sin policy att låta saker ha sin gång och enbart
> ta bort inlägg när det finns riktiga skäl.
>
>
> --------------------------------------------------
> ---------------
JAG ÄR PERFEKT - och i morgon är
> jag ännu värre

Tråd borta
Friskis skrev:
> Vad är RIKTIGA skäl?

Inlägg som bryter mot lagen var det jag hade i tankarna. Tex. rasistiska inlägg.

I det här fallet ser jag inga riktiga skäl. Jag tror inte att du kommer att råka illa ut och Anna verkade ju dessutom vara med på det, hon var ju till och med och skrev några inlägg. Om inte jag minns fel godkände hon även att du publicerade kort på henne. Fånigt... FRAM MED TRÅDEN, den försvinner snart ändå i flödet.

Tråd borta
Nej, det vill jag egentligen inte(även om du har dålig musiksmak...OBS...skämt).

Det är mest din egen trovärdighet som förstörs om du fortsätter med att få dina egna inlägg raderade bara för att du inte står för vad du har sagt.

glad midsommar på dig Eszter
Jan

Friskis skrev:
> Menar du verkligen på alvar Steelisreal, att jag
> ska försvinna för det här från Happy?
>
> Jag som Bianci Oskar har svårt med detta "tänka
> först skriva/prata sen" de är inte lätt att leva
> med de, Bianci Oskar har mer tid på sig att lära
> sig behärskning, hoppas att han lyckas bättre än
> jag.
>
> Jag tycker som ni att tråd ska inte stängas
> förutom då de är särskilda skäl, och nu är de så
> att Anna kräver att tråden ska bort för vi
> verkligen kan råka illa ut, om tex. någon härifrån
> få för sig att kontakta exmaken....jag vet att de
> var mitt fel att han nämndes och allt, ni har
> rätt, och mår ni bättre om jag "straffas" så gör
> det.
>
> Feffemannen undrade om jag kunde redigera mina
> inlägg i tråden och tråden skulle öppnas på nytt.
> Svar: ja , de kan jag visst, men alla andra som
> har citerat mina inlägg då? Är ni villiga att
> redigera era inlägg så tar vi bort alla namn som
> är känsliga och fortsätter tråden i med låtsas
> namn typ så kanske kan de gå. Tråden då måste få
> ett nytt namn med. Så de skulle bli ett "hemlig"
> tråd?

Tråd borta
Ok, om inte Rippa skulle letat reda på "namnet" i frågan som är känslig så skulle inte de blivit så här känslig. De var inte snällt av Rippa att göra så, eftersom jag nämnde att jag la ut bilderna via jobbets hemsida och därför måste den bort nu.
OK, Anna bad mig lägga ut bilderna så detta borde då hon stå för. Fast de hon inte visste var att Happy är Happy och bilden kommer att få en massa kommentarer så klart.

Men ingen svarade på mitt förslag som jag skrev lite längre upp i denna tråd....?

Tråd borta
Har du redan glömt det, då får vi nog få Feffemannen att göra tråden synlig igen.

Friskis skrev:
> Föresten vad har jag sagt som jag inte står för?

Tråd borta
Hej Friskis,

Har inte orkat hänga med på din tråd (-ar), men det dom slagit mig är att du satsat helvetes mycket och att det måste ha varit jävligt jobbigt men allt som det inneburit. Friskt vågat och mycket vunnet förstås! Råd dock, och jag är ingen yngling, ta det lugnt och tänk på dig själv oxå ;)

Step on it Friskis, ... but be careful.

Mvh
Clas

Tråd borta
Vad tänkte du på då du gjorde ditt lilla roliga...

Rippa skrev:
> Que?? Blanda inte in mig in nån skuldfråga tack!

Tråd borta
Tack, du har någ rätt!
Ja, det var h-tes mycket med tråden, och jag ser inte vad jag har vunnit...fiender?

Orv skrev:
> Hej Friskis,
>
> Har inte orkat hänga med på din tråd (-ar), men
> det dom slagit mig är att du satsat helvetes
> mycket och att det måste ha varit jävligt jobbigt
> men allt som det inneburit. Friskt vågat och
> mycket vunnet förstås! Råd dock, och jag är ingen
> yngling, ta det lugnt och tänk på dig själv oxå
> ;)
>
> Step on it Friskis, ... but be careful.
>
> Mvh
> Clas

Tråd borta
Friskis skrev:
> Tack, du har någ rätt!
> Ja, det var h-tes mycket med tråden, och jag ser
> inte vad jag har vunnit...fiender?

Startar du nåt sånt på nätet så blir det som det blev. Lär dig lite om mediets förutsättningar och blanda inte ihop det med verklighetens sociala regelverk så slipper du lura in dig själv i nåt sånt här fler gånger ;)

Tråd borta
Men snälla lilla Friskis, är det verkligen så farligt som du försöker få det att låta eller är det som tidigare bara att du ångrar dig eftersom tråden inte passade och utvecklades som tänkt?

Är det dig, Anna eller chefen dig som vi ska respektera?

Sen blir jag ju bara ännu mer nyfiken när du inte kan låta denna tråd dö utan att försöka påverka den andra trådens vara eller icke vara här i denna tråd. vad var det man missade idag igentligen?

Hmm.. Rippa är det verkligen ditt fel allt detta?

Såpan fortsätter...

Tråd borta
Jag tror inte att tråden är så viktig för Happy att den måste få finnas kvar.
Så du kan nog sova lugnt Ezster.

Men du kräver mycket av moderatrorerna.
Jag köper inte det här med känsligt och att Feffemannen ska behöva känna dåligt samvete om han inte uppfyller din önskan.
I övrigt kommer nog Annas namn dyka upp som ett skämt då och då:-)

Blir det omröstning kommer jag inte ens befatta mig i denna fråga , varken för eller emot.
Den har redan fått för stor omfattning . Världen cirkulerar verrkligen inte runt dig och Anna.

Hänt är hänt och alla kan göra fel.
Nästa gång är det kanske jag eller någon anna(n) som har strulat till det.
Då känns det ju väldigt skönt att det är bara att skicka ett pm till moderatorn så är allt struket.;-)

ha det
Jan

Friskis skrev:
> Killar! (och fåtal flickor)
> Ni behöver inte ta de så hårt med mig, låt tråden
> vara nu i graven.
> Kan vi respektera Annas vädjan, man kan säga att
> den här tråden blev extra speciell efter som en
> utomstående blev inblandad som inte var tänkt att
> bli de-min chef-. Situationen speciell känslig och
> ger orsak till att jag ber moderatorn Feffemannen
> att gömma tråden för gått.
> Eller vill ni rösta och se hur många är de som
> vill ha tråden tillbaka och hur många är det som
> kan respektra Annas vädjan och förklara tråden
> "särskild" och låta den dö? Jag är inte säkert på
> att dom flesta vill åt mig så hårt att dom vill ha
> tråden tillbaka, tänk efter nu. (Jag vet,de borde
> jag har gjort också...)
>

Tråd borta
På vilket sätt är det känsligt att chefen nämndes? Vad skulle kunna hända? Förklara så att vi kan förstå varför tråden måste bort.

Tråd borta
Friskis: Om din chef är på det viset så rekommenderar jag dig att _INTE_ skriva såna saker om honom här.
Jag tycker till och med att du borde redigera det inlägget.

Jag anser inte att tråden behöver öppnas igen, den var dum och ogenomtänkt från början och det blev bara värre. Men snälla, dra lite lärdom av det här. Skulle du rekommendera dina barn att vara lika öppna på en chatsida som du har varit här?

(En bra träningsmetod jag har använt för att inte skriva korkade inlägg på nätet: man sätter sig med en flaska vin vid datorn. Nästa morgon tvingar man sig själv att läsa allt dumt man skrev. Det funkar jättebra)

Friskis skrev:
> Chefen är en ovanlig människa

Tråd borta
Finns visst risk för att den tråden också behöver begravas då du skrev sånt igen Friskis. Tycker inte du behöber förklara dig mer, vi får respektera ditt beslut, lite tänkvärt med avseende på vad man skriver på ett forum.

Trevlig midsommar allihop.

Tråd borta
Det är som med allt annat här i världen, Ezster:-)

"Små grodorna är lustiga att se", och det förändras aldrig.
Grodorna tar sig olika former, ibland blir de paddor:-)

Efterhand så lär sig folk vem de kan respektera, det tar tid.
Men det går väldigt snabbt att rasera förtroendet.

Nu är det dags för små grodorna på riktigt :-)

Jan

Tråd borta
Jag har sett ordet "krumbumballe" förekomma frekvent här på happy så jag sökte lite på det, det närmaste jag kom en lösning var denna tråd där det talas OM en tidigare tråd, men tråden står icke att finna.

Jag själv blir ju rysligt nyfiken när alla går som katten runt het gröt. Kan någon göra ett kort referat av vad tråden innehöll? Kommer den någonsin att (redigerad) dyka upp igen?

Tråd borta
Krumbumballe tråden är happys bästa tråd någonsin. En viss person skulle ha fest och bestämmde sig att dra med en happyit till festen efter en spännande uttagning. På festen serverades krumbumballe som var nått riktigt sjukt, sen var det nått annat också. 13sidor eller nått blev tråden skulle jag tro... =)

Tråd borta
Tråden växte och eskalerade som äkta hussvamp. Den vissade sig även lika svår att sanera. Trevligt att denna tråden kom upp igen, från dur till mol skivan är nog den roligaste bilden jag själv lyckats klippa in, ja jag skrattar ibland åt mina egna skämt, specielt ett halvår efter när jag verkligen fattade innebörden.

Tråd borta
Mathias skrev:
> Visslar oskyldigt...

Hehe, kul att se att den faktiskt funnits. Men det var tyvärr bara en sida...

Vill ha mer!!

Tråd borta
Ja Carl, du har missat en legendarisk tråd...

I korthet så var det en tråd som hade allt. Kärlek, cykling, Happyiter, sex, droger, vackra flickor, intriger, svartsjuka och t o m en galen chef som får "The Office"-chefen att verka sympatisk :-)
Tänk dig Big Brother fast mycket bättre... Det var en story som fick halva Happy-Sverige att stanna för att de följde utvecklingen i tråden.
Man kan ju hoppas att det finns kvar på Jompers servrar så att den kan plockas fram till 10-års jubileet eller nåt :-)

Tråd borta
Skrivet av the_TnT den 28e maj, 2007 (Dölj användarens inlägg)

Krumbumballetråden...

Friskis annonserar väldigt specifikt (ålder, längd, utseende, segelbåtskrav etc.) efter en singelkille som kan komma hem till henne på fest, för Anna ska komma dit och är enda singeln.

Efter en massa inlägg på kort tid (12 sidor på 21 timmar) har Friskis skrivit en lista på tänkbara personer samt att ett mindre gäng anmält sitt intresse.

Sedan utlovas den Ungerska specialiteten Krumbumballe som välkomstdrink, Friskis döper tråden till Slutsprut och en hel del andra tokigheter.

En modig happyanvändare dyker upp på festen och håller sig nykter genom rubbet, men intresset mellan honom och Anna är rätt svalt. Det hade bl.a. inte framkommit att Anna är rökare.

Sedan visas några bilder på Anna (som lär ha varit tilltalande), Rippa nämner ett killnamn som skulle kunna vara Annas ex., Friskis känner sig hotad och får panik och tråden tas till slut bort från allmänhetens ögon.

Friskis make/sambo är bl.a. med och kallar Frikis stavning för häxlik, Anna och Friskis kompis (som sover en massa så vi inte får några bilder på vare sig Anna eller festen) kan också ha varit med och skrivit några inlägg.

För att göra en 15-sidorstråd kort. :D

Tråd borta
Oscar sa:
Skrivet av the_TnT den 28e maj, 2007 (Dölj användarens inlägg)

Krumbumballetråden...

Friskis annonserar väldigt specifikt (ålder, längd, utseende, segelbåtskrav etc.) efter en singelkille som kan komma hem till henne på fest, för Anna ska komma dit och är enda singeln.

Efter en massa inlägg på kort tid (12 sidor på 21 timmar) har Friskis skrivit en lista på tänkbara personer samt att ett mindre gäng anmält sitt intresse.

Sedan utlovas den Ungerska specialiteten Krumbumballe som välkomstdrink, Friskis döper tråden till Slutsprut och en hel del andra tokigheter.

En modig happyanvändare dyker upp på festen och håller sig nykter genom rubbet, men intresset mellan honom och Anna är rätt svalt. Det hade bl.a. inte framkommit att Anna är rökare.

Sedan visas några bilder på Anna (som lär ha varit tilltalande), Rippa nämner ett killnamn som skulle kunna vara Annas ex., Friskis känner sig hotad och får panik och tråden tas till slut bort från allmänhetens ögon.

Friskis make/sambo är bl.a. med och kallar Frikis stavning för häxlik, Anna och Friskis kompis (som sover en massa så vi inte får några bilder på vare sig Anna eller festen) kan också ha varit med och skrivit några inlägg.

För att göra en 15-sidorstråd kort. :D

Frågan är - hur gick det sen?

Tillbaka
Topp