Trailhead visar bara Charger RCT3, kan jag ändå ha RC2 i Yari B2?

Accident

Medlem
Hej,
Tänkte uppgradera en framgaffel, en Yari RC-B2. Trailhead visar bara Charger 2.1 RCT3. Någon som vet om man ändå kan sätta in en Charger 2.1 RC2?
Har försökt söka runt men hittar inget mer än att folk uppgraderar sina B1 med Charger 2.1 RC2. Ska jag tolka det som att bara RCT3 passar i B2-gaffeln eller är inte Trailhead helt korrekt?

Tack på förhand!

Det kan väl inte vara nån skillnad? Jag har precis satt i en 130mm air shaft som enligt spec passar yari men inte lyrik trots att det är samma chassi.

Obs. Jag vet inte att det funkar.

Det kan väl inte vara nån skillnad? Jag har precis satt i en 130mm air shaft som enligt spec passar yari men inte lyrik trots att det är samma chassi.

Obs. Jag vet inte att det funkar.
Hittade något forum som sa att det inte passar om man har B2 och C3.
På vissa står det att det passar A1+ och B1+. Med B1+, betyder det att den passar B2?

Jävla svårt att fatta vad som passar vad. :p

Jag har denna gaffeln:
25T06116985

Och vill stoppa in:

Hittade något forum som sa att det inte passar om man har B2 och C3.
På vissa står det att det passar A1+ och B1+. Med B1+, betyder det att den passar B2?

Jävla svårt att fatta vad som passar vad. :p

Jag har denna gaffeln:
25T06116985

Och vill stoppa in:
Jag vet inte. Jag har förstått att 2.1 ska gå in men 3.0 kräver 2021+ eller vad det är.
Rc2 är väl vara kompressions varianten?

Som jag fattat så har RCT3 bara LSC i tre lägen och en fast HSC.

Ja, jag föredrar RC2 (även om jag ännu inte har fört HSC-rätten på min Charger 3 (men den är överdampad)).

Infästningen av både är samma, så säjag är ingen anledning varför RC2 inte skulle passa. RC2 är lite dyrare, men både är billigare än Charger 2.1 till Pike. Jag skulle tänka att det är samma dämpare, bara lite längre till Yari/Lyrik.

Ja, jag föredrar RC2 (även om jag ännu inte har fört HSC-rätten på min Charger 3 (men den är överdampad)).

Infästningen av både är samma, så säjag är ingen anledning varför RC2 inte skulle passa. RC2 är lite dyrare, men både är billigare än Charger 2.1 till Pike. Jag skulle tänka att det är samma dämpare, bara lite längre till Yari/Lyrik.
Tack för svar. Den dämparen som jag länkade till ska passa min Yari B2 från 2020?
Den står det att den passar Yari A1 men den som är RCT3 står att den passar Yari A1 och B1.

Tack! Då beställer jag den. :D

Kontrollera gärna själva:

Screenshot_20250503-222301.webp

Kapar tråden! 🙂 jag har en Yari från 2021 eller den har suttit på en trek slash från 2021(köpt begagnat). Serienumret på de funkar inte att mata in i TrailHead appen då upper benen har blit bytta på en service efter krasch så vet inte riktigt vilken typ av yari de är gissar då att de är en B2?
Någon som har koll och vet om den skulle funka?

Kapar tråden! 🙂 jag har en Yari från 2021 eller den har suttit på en trek slash från 2021(köpt begagnat). Serienumret på de funkar inte att mata in i TrailHead appen då upper benen har blit bytta på en service efter krasch så vet inte riktigt vilken typ av yari de är gissar då att de är en B2?
Någon som har koll och vet om den skulle funka?

Ja, det borde funka.

Tillbaka
Topp