Träna mkt o äta dåligt, Bra eller anus?

Muts

Ny medlem
Skämt åt sido =)

Ja tränar, ibland, mkt. ibland Ingenting =)
Men min aptit o mina matvanor brukar oftast va dom samma

Vissa dagar äter ja jordnötter te frukost o lunch o kanske en plankstek på närmaste hak te middag

Andra blire flingor te frukost, hamburgare te lunch o chips till middag

osv.. (har värre o Betydligt bättre expempel)

Poängen me de ovan är:

Hur mår kroppen av att träna o äta dåligt?
Va händer i kroppen ^*LiXom

Självklart är det bättre att träna och äta dåligt, än att bara äta dåligt :-)

För mej funkar det så att om jag tränar hårt och måmedvetet så blir det automatiskt att jag stoppar i mej bättre saker, men om jag tränar dåligt så slinker det ner en massa skräp.

Jag tror inte kroppen "dör" av att man slarvar med kosten (inom rimliga gränser) men det är så klart bättre med en nyttig och välbalanserad kost om du vill bli starkare och snabbare.

min erfarenhet är att det är bättre att slarva med träningen än maten. Förutsatt att jag tränar mycket för då tar jag lätt igen missad träning, blir som extra vila bara. Men slarv med maten tar man inte igen så lätt.

Att äta dåligt är, ja, dåligt. Vad som sedan är att äta dåligt kan man tvista om. Hamburgare, jordnötter, plankstek och flingor är inte dåligt mat. Det finns i praktiken inga dåliga livsmedel - bara dåliga upplägg. Och det framgår inte av din beskrivning hur detta ser ut.

Däremot har jag hört att man av den maten kan få extrema problem med att skriva ett vanligt inlägg utan måste ta till en rad larviga ord och lunarismer. För helvete. Hur svårt är det att skriva på svenska? Om du skulle vilja ha ett svar på en fråga uttalad muntligt, skulle du tala barnspråk då för att framstå som uppriktig?

b_mattias skrev:
-------------------------------------------------------
> min erfarenhet är att det är bättre att slarva
> med träningen än maten. Förutsatt att jag
> tränar mycket för då tar jag lätt igen missad
> träning, blir som extra vila bara. Men slarv med
> maten tar man inte igen så lätt.

En fråga: Hur kan man kombinera "slarva med träningen" och ändå "träna mycket"?
För mig innebär slarv med träningen = ingen/lite/klent genomförd träning.

//G

Inte dom svaren ja tänkt mej men precis som "skaparn* säger, inför alkohollås på min inloggning

Tanken bakom frågan va mer om de va farligt i långa loppet osv, tex Bjorre´s svar =)

Är du någotsånär normal lär du märka av ev. näringsbrist i god tid innan du kolar vippen. Men eftersom du frågar så har jag* en känsla av att du själv verkar fatta att det** kanske är*** slugare att äta bra och träna än att äta dåligt och träna.

*betyder "ja"
**betyder "de"
***betyder "e"

Det blir nog bättre effekt av träning med bra kostvanor (regelbundna tider, komplett kost och lagom mängd). Tränar du hårt kan kroppen ta stryk om du inte får i dig tillräckligt av något... Jag testade lite för lite och enformig mat under några månader med tung träningsbelastning och det landade mig i flertalet småstörande problem som gjorde det svårt att fokusera helhjärtat på träningen.

Stewe skrev:
-------------------------------------------------------
> För mej funkar det så att om jag tränar hårt
> och måmedvetet så blir det automatiskt att jag
> stoppar i mej bättre saker, men om jag tränar
> dåligt så slinker det ner en massa skräp.

+1 på den

Tillbaka
Topp