Tränings DVD?

Pär L

Ny medlem
Tränings DVD?
Tränings DVD?
Hej
har provat en dvd från mallorca och det är roligare än att bara kolla på pulsmätaren. Den visade lutning och rekommenderade olika motstånd osv. Dock tycker jag att inspelade etapper från tidigare giron, tourer är roligare. Tänk dig själv att avsluta passet på trainern till en vilt skrikande vacchi!

Tränings DVD?
Har använt två SpinervalsDVD:er - Recovery samt Have Mercy. Det blir otroligt tuffa pass och jag tycker de fungerar bra. Coach Troy är lite speciell men i alla fall bättre än att köra utan. Har bara provat Have Mercy två gånger innan jag lånade ut Trainern till min far över vintern - 2 timmar med ihopklippt det jobbigaste från Spinervals-serien - ingen av gångerna orkade jag fullfölja! Måste nog skaffa en fläkt annars blir jag överhettad. Rekommenderas!

Tränings DVD?
Det låter ju bra. Saken är den att det är inte jag som behöver betala kalaset. Jag ska köpa in ett antal filmer för min cykelklubbs räkning om styrelsen går med på det. Vilket inte ska bli något större problem då vår ekonomi är god och att jag blev invald i styrelsen igår. Nu ska här shoppas!

Vi har ett antal motionscyklar och en TV i vår träningslokal. Nu fattas bara en DVD-spelare och några filmer så är vinterns pass räddade.

/Pär

Tillbaka
Topp