träningsrulle

kitzblitz

Aktiv medlem
träningsrulle
Vill inte fortsätta med "prylen kommer från biltema och är skitbilligt och därmed måste den vara skit" temat. Men såg i katalogen (nr 27-277) att det finns en träningsrulle för 698:-. Det är skitbilligt och måste därmed vara skit, eller?

Är jätte sugen att köpa en rulle men har inte riktig råd med 2-8tkr i nuläget. Har någon erfarenhet av biltemas? Någon annan tipps? Någon som vill sälja? Jag vill kunna ändra på motsåndet, inte för högt ljudnivå, någon slags riktig cykelkänsla. Behöver ingen dator, tror jag.

Annars fortsätter jag som idag och bestämmer bara att detta är ju ingen vinter och kör racer ute...

kitzblitz

träningsrulle
Jag har en sån och är nöjd. Tycker man får mycket för pengarna och fungerar väl. Om du söker på "trainer" här på happy så kommer du får andras åsikter också, de flesta verkar nöjda med den. Lånade en dyrare trainer innan jag köpte min och den lät ungefär lika mycket så det är ingen större skillnad på ljudnivån henne mellan de 2. Mitt råd är iaf KÖP!

träningsrulle
tack kakad. Som jag förstår är det viktigt att man kan ha stora variationer i motstånd, även med små utväxlingar och för att göra träningen mindre tråkigt. Det har jag hört går väldig bra på en Elite vad den ny heter - är det lika bra på Biltemas?

träningsrulle
Jag kör på en billigare Elite och är nöjd, men den kan aldrig konkurrera med BT:s låga pris.
Att köra trainer är såååå tråkigt att många trainers med tillhörande cykel får fungera som klädhängare.
Vill du inte satsa mer pengar så köp BT:s trainer och testa en säsong vad du tycker. Är det något för dig kan du köpa en bättre till nästa vintersäsong.

//Martin

http://www.cykelforum.se

träningsrulle
tack för det också Martin O. Jag cyklar ute varje dag just nu och rullen är verkligen bara tänkt för dagar där det inte funkar (tidsaspekter, mtb kaputt osv). Ditt råd är därmed uppskattat att prova på först.

tänkte bygga ett ställ på styret som man kan ha en bok i för skoj- eller jobbläsning.

träningsrulle
När jag kör trainer så släcker jag i rummet och kör skön musik i hörlurar. Det är riktigt skönt och man försvinner snabbt iväg till en mysig sommarvarm landsväg. :) Jag tröttnar så snabbt när jag kollar på film. Däremot funkar det bra med bandade etapper av TdF eller Girot. Tacx filmer har jag inte testat men det funkar nog också.
/J

träningsrulle
Ni som kör på Biltema's trainer, hur bra/mycket bromsar den? Kan man köra med 26"-hjul eller är det 28" som gäller för att få till lite motstånd?

/K

Tillbaka
Topp