Träningstimmar 2011

Cervelomannen

Ny medlem
Träningstimmar 2011
Kollade precis av Garmin-kontot där jag registrerar all min träning. Mina träningspass är lite allt möjligt typ lvg-cykling, spinning, gym, löpband crosstrainer etc. Tycker själv att jag tränade hyfsat under 2011 men nu när jag tittar på det så ser det inte jätteimponerande ut. Vad säger ni ok eller skit? Hur har er träning sett ut?

Fick ihop följande:
Träningstillfällen: 148
Timmar totalt: 241
Distans på lvg-cykeln: 347 mil

Träningstimmar 2011
All träning är ju bra träning. Jag hade som mål att träna 400 timmar och slutade på 420. Mil räknar jag inte då jag cyklar mycket stig men de slutade på totalt 750 mil.

Allt beror väl på vilka ambitioner man har. Jag satsar på 450 timmar i år så får jag se hur det går med det.

Träningstimmar 2011
Alldeles, alldeles för lite, vad det än är. Har reggat flitigt på Funbeat i många år, men efter att de förstörde utseendet och användargränssnittet så kapitalt vid "ansiktslyftet" för några månader sen har jag inte orkat regga, för att det har blivit så besvärligt och så oöverskådligt. Tyvärr funkar jag så att om jag inte reggar, så tappar jag träningsmotivationen, och det är precis vad som har hänt. Jävligt irriterande!

Men jag har i alla fall ca 240 reggade timmar träning fram till att de bytte utseende på sajten, och därefter har jag säkert tränat 30 timmar ytterligare.

Ca 500 cyklade mil.

Senast ändrad:
Träningstimmar 2011
Fick ihop 431h 2011 varav 192 av dem var på min MTB. Måste säga att jag är riktigt nöjd med både mängden och resultatet av träningen då detta är mitt första år av konditionsidrott.
2012 siktar jag på 600h ;)

Träningstimmar 2011
Passerade 700 mil dagen före nyårsafton. Hade då närmare 340 timmar i dagboken. Cirka 200 av milen har körts utanför banad väg, resten på racer eller cross. Med tiden inte längre lika snabb men fortfarande ganska ihärdig... Kan det vara en beskrivning? Nya jobbet med resväg snor tyvärr lite tid och kraft men så är livet. Ups and downs.

Träningstimmar 2011
Ca 350 timmar och 330 mil på cykel. Ägnade större delen av början av året i löparspåret och i spinningsalen så det blev lite fattigt med milen.

Siktar väl på en 400 timmar 2012 och kanske 500 mil.

Träningstimmar 2011
476h total träning fördelat på 217 träningstillfällen under 2011:

371h / 1128 mil LVG/CX-cykling (plus ~300 mil vardagscykling)
37h trainer
43h löpning
25h längdskidor

Riktigt nöjd med >1000 mil cykling. Funderar på vad jag ska ha för mål för 2012, 1500 mil verkar rätt långt... :-)

Träningstimmar 2011
261h utomhuscyling, 143h inomhuscykling och 37h löpning. En alltför stor del av cyklingen är dock med så låg belastning att det är tveksamt om det kan kallas träning.

Träningstimmar 2011
Hm, vad strukturerade ni är... Jag har ingen aning, men det brukar bli c:a tre träningstillfällen i veckan, fördelat på racer, cross, mtb, skidåkning, asfalt- och skogslöpning. Det mesta finns nog i tc eftersom jag oftast har 305:an med mig.

Hade ett excelark för några år sen som jag fyllde i flitigt... Men sen så slutade jag helt plötsligt att logga mina träningar... brukar inte hålla på med nyårslöften, men i år får det nog bli att logga min träning;)

Hur ska jag logga?

Finns det någon smidig iPadapp? Funbeat verkar krångligt, och då går det nog bort... Finns det något, roligare och bättre än tc?

Senast ändrad:
Träningstimmar 2011
358mil varav ~97% är jobbpendling.
Ökning med 40mil mot 2010 så jag är nöjd.

Fast det var väl timmar tråden efterfrågade..
172½ timmar i år mot 154 2010 .. fortfarande nöjd :-)

Senast ändrad:
Träningstimmar 2011
thomalin skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur ska jag logga?
>
> Finns det någon smidig iPadapp? Funbeat verkar
> krångligt, och då går det nog bort... Finns det
> något, roligare och bättre än tc?

Jag loggar all min träning på funbeat och kan inte tänka mig något enklare, man öppnar sidan skriver in dom värden man vill logga är det ett värde man inte har struntar man i att fylla i det, jag loggar på hemsidan som jag öppnar på ipaden.
Alla andra lösningar jag tittat på har förhållandevis varit sjukt krångliga men jag kanske missat något?

Träningstimmar 2011
Har inte kört strukturerat sedan oktober, dvs inga loggade aktiviteter med 500:an, men blev ju sugen på att kolla min Garmin-data.

UNder 2011:
Antal: 74 Aktiviteter
Distans: 3.278,88 km
Tid: 113:45:04 h:m:s
Höjdstigning: 26.125 m
Medelfart: 28,8 km/h
Medelpuls: 143 slag/min
Medellöptakt: --
Medelcykeltakt: --
Kalorier: 99.318 C
Max medelfart: 33,9 km/h
Medeldistans: 44,31 km
Mediandistans: 20,59 km
Max distans: 294,83 km

På totalen har jag utöver detta pendlat till jobbet hela året så det blev kanske en 600 mil totalt i sadeln.
Måste börja lägga upp en plan för detta år.

Edit: antalet timmar är ju ytterst mediokert...även om man räknar in pendlingen som träning så blir det inte mkt. Måste bli bättring"!

Senast ändrad:
Träningstimmar 2011
Jag körde 440h fördelat på 150 cykelpass, 75 löppass och 30 övriga.
Det var personligt rekord i träningsmängd men halvdana tävlingsresultat. Hmm, nånting kanske ska ändras.

Polars Precision Performance funkar utmärkt (om man kör Polar).

Träningstimmar 2011
Loggat i Endomondo. Nästan varje meter jag pendlat/mtb/racer.
520st workouts.
239timmar eller 9 dagar 23timmar och 5minuter.
4857.16 km.

Träningstimmar 2011
Antal: 209 Aktiviteter
Distans: 5,672.41 km
Tid: 256:29:37 h:m:s
Höjdstigning: 42,194 m
Medelfart: 23.6 km/h

Finns så mycket mer som kan och KOMMER bli bättre i år..... förra året låg träningen nere i stort sett hela vintern. Har som nyårslöfte att spräcka förra årets träning och minst dubbla antal träningspass....

Träningstimmar 2011
Cykling:
666km
53 timmar
33 pass
3 tävlingar

Löpning:
1002km
83 timmar
88 pass
5 tävlingar

Gym:
29 timmar
23 pass.

Totalt 2011:
165 träningstimmar
145 träningspass
8 tävlingar...

Senast ändrad:
Träningstimmar 2011
Löpning
Sträcka: 152 mil
Tid: 128h

Cykling
Sträcka: 135 mil
Tid: 108,5h

Skidåkning
Sträcka: 16 mil
Tid: 10h

Övrig träning
Tid: 10h

Totalt 2011: 255h träningstid

Till 2012 vill jag framförallt öka träningstimmarna på cykeln. Cykelvasan väntar och där vill jag prestera ok.

Träningstimmar 2011
Tid och längd i all ära... men vad är det för träning som ni har gjort?
Jag har lagt 225 pass och totalt 275 h o 380 mil 2011 nästan enbart MTB i skogen (tyvärr en hel del på TC i jan-mar pga snö).
Har varit seriös i min träning och varje pass har haft sin mening: intervall/tempo/distans.
Distans har väl inte varit överdrivet långa, något mellan 1,5-3 h.
Har kört några lopp i långloppscupen och är relativt nöjd med dessa race.

Så utav alla dessa timmar hur ser fördelningen ut i träningsupplägget mellan:
Distans
Intervall
styrka
Tempo
mm som kan vara intressant att styra emot beroende på inrikting av sport
(återkommer med min fördelning när jag har räknat lite)

Träningstimmar 2011
Enligt mitt funbeat-konto under ett år med totalt 6 akuta ryggskott 2a och 3e kvartalet.

LVG: 12 pass 1123 min 459,79 km
MTB: 3 pass 198 min 39,6 km (varav hälften med barnen varefter min rygg brakade ihop totalt)
Trainer: 20 pass 836 min
CX: 2 pass 95 min 17 km
Längskidor: 10 pass 509 min 63,11 km
Rehabpromenader: 30 pass 1299 min 122,35 km
Antal timmar på Happy: 7 ggr mer än lämpligt
Antal inägg på Happy: 5 ggr mer än nödvändingt.

Totalt 51,6 mil i sadeln utomhus, tragiskt lite. Men medan 2011 blev ett förlorat år pga skador så har rehaben, som det verkar, tagit bra och 2012 kommer bli riktigt bra (peppar peppar...)!

Träningstimmar 2011
Jäklar vad ni håller på! Jag tycker jag stånkat på hyfsat i luckor mellan jobb och dagis och hus, resultatet är 193 timmar (170 cykling) och en sträcka på 417 mil (402 cykel). Det är bara att hoppas på mer i år.

Träningstimmar 2011
Stumpy skrev:
> 0
>
> Däremot har jag myssimmat, myssprungit och
> myscyklat lite grand.

Samma här!

Bortsett från myssimning som är för blött i mitt tycke...
Myslöpning blev det på sin höjd 5 gånger.
Men jag har myscyklat så mycket det gick! :)

/E

Träningstimmar 2011
2011 resulterade i ...

138 pass, 420 mil, 219 timmar och 186 000 hitte-på-kalorier.

Opererat knä satte stopp för alla aktiviteter under januari, februari och delar av mars.

Under 2012 skall det bli betydligt mer! Baseline tas om två veckor hos Aktivitus. :)

Träningstimmar 2011
För första gången någonsin uppnådde jag 2011 mitt mål att cykla (i snitt) minst en mil varje dag. Blev till slut, pga det varma julvädret, lite mer, 380 mil. Ca 250 timmar totalt.
Sen har det blivit lite simning, tennis, motionscykel, regnskogspromenader mm, dock ologgat.

Träningstimmar 2011
ÅL skrev:
> vem leder?

Jag tror att jag ledde tills bugge kom och sabbade det. :-(

Fast nog måste det finnas "riktiga" tävlingscyklister här som cyklar > 1000h/år?

Träningstimmar 2011
Omkring 600 timmar eller 650 timmar om vandring vandring i berg på Madeira kan klassas som träning.

Alltihop i en sjuk röra av fotbollsmatcher och träningar, innebandy, löpning, simning, spinning, skridsko, längdskidor, rodd, cykelpendling, träningsscykling, motionslopp samt liten cykelsemester.

Jag är trött....

Träningstimmar 2011
630-700 h blev det nog i år. Ganska lite, men jag har inte haft många sjukdagar och mycket är pendlingscykling. strax under 500 pass skulle jag gissa.

Träningstimmar 2011
535 timmar fördelat på cykling på racer och cross, gym, spinning och trainer.

Milen i Jan och Feb har jag inte lyckats få med (jävla Polar) men verkar med en liten höftning verkar det summera till dryga 1300 mil

Tycks ha stannat lite löjligt på 299 pass. (skulle ha sett det och nödklämt ett pass extra på nyårsafton)

Tillbaka
Topp