Transcontinental race No 7

Trackingen verkar inte helt stabil ens när den ger ifrån sig punkter:
Capture.PNG

Hur lång tid tar de innan de registreras på trackleadern att de nått ex CPx.
För jag antar man alltid stämplar in de första man gör eller gör man de innan man lämnar...
Följde en som var framme på en CP men ej registrerades på hemsidan förrän han typ drog. Kanske va kö eller behövde gå på toa ?

Kolbinger verkar ha haft ett stopp på en dryg timme men är ev. åter i rörelse. Powernap? Verkar i alla fall inte inte finnas någon affär/mack där hon stannat.

Stina på toppen. Verkar vara rena folksamlingen däruppe. Om jag räknar rätt är det på tarmen som utgör de sista 6,5 km upp nu 30 cyklister.

Bilagor

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    267.4 KB · Besök: 123
Oooh sa:
För jag antar man alltid stämplar in de första man gör eller gör man de innan man lämnar...
Följde en som var framme på en CP men ej registrerades på hemsidan förrän han typ drog. Kanske va kö eller behövde gå på toa ?
Jag undrar om det finns några regler för när du ska stämpla mer än att du måste göra det. Pontus var väl t.ex. i princip framme men registrerades väl först i samband med att han stack.

solstina sa:
GoranS sa:
Är det något vetenskapligt test angående hårmängdens inverkan på långcyklingskapaciteten på gång? Ser ut som ni täckt in utfallsrummet rätt bra på tre pers i alla fall (förstås givet att de två i bakgrunden är TCRare också). ;-)

Vad är det för klockslag som gäller för starten?

Vi får väl se i mål vilket som visar sig vara det vinnande konceptet.

Starten går 06 på lördag.
Än så länge pekar det mkt tydligt att mindre hår är bättre. Frågan är om det finns någon uthållighetsaspekt i det som slår till senare som vänder upp och ner på detta.

Peth sa:
Rankin kör, precis som de senaste årens segrare James Hayden, på en stålcykel från Fairlight. Han kör en Secan, en gravelhoj (medan James körde på den mer landsvägsbetonade Strael), med världens längsta sadelstolpe, typ.

https://www.instagram.com/p/B0X3tAEl0-Z/?igshid=2w0zbw3ll0y5

Strael (2.0) ser intressant ut, men är det bara jag som blir lite fundersam när man kan lägga en handpenning om £500 för ramsetet utan att de visar någon geometritabell (utan man får skriva in sina mått och få en rekommendation) - https://fairlightcycles.com/product/deposit/?v=796834e7a283 ?

NLC sa:
Peth sa:
Rankin kör, precis som de senaste årens segrare James Hayden, på en stålcykel från Fairlight. Han kör en Secan, en gravelhoj (medan James körde på den mer landsvägsbetonade Strael), med världens längsta sadelstolpe, typ.

Strael (2.0) ser intressant ut, men är det bara jag som blir lite fundersam när man kan lägga en handpenning om £500 för ramsetet utan att de visar någon geometritabell (utan man får skriva in sina mått och få en rekommendation) - https://fairlightcycles.com/product/deposit/?v=796834e7a283 ?

När jag köpte min för drygt 2år sen fanns den på hemsidan eller om jag fick den via mail innan.
De var iallafall väldigt bra på att svara om man kontaktade de.

Edit ladda ner "lookbook", där finns den

Senast ändrad:
Kolbinger första långlopp var tydligen LEL 2017 och hon fixade en doktorsexamen förra veckan. Efter TCR blir det en start i PBP, allt enligt insändare på LELs fan-sida.

JLarsson sa:
emilh sa:
Cfj sa:
GoranS sa:
Som jag fattade var stinget och skavet separerade saker men jag ska inte svära på var sticket tog.

Getingsticket verkade ha tagit rätt illa i låret. Det ut att vara färggrant och mysigt...

Ja, när ett getingstick i låtet tar formen av en papperspåse i handen är det rätt illa ;)

Från officiella racerapporten: "stung on the ear by a wasp."

Hahaha dags att sätta på sig glasögonen kanske...

GoranS sa:
Oooh sa:
Jag undrar om det finns några regler för när du ska stämpla mer än att du måste göra det. Pontus var väl t.ex. i princip framme men registrerades väl först i samband med att han stack.

Jag misstänker att det är valfritt när man gör det. Pontus kanske hade ett bra ställe för att vila på, och såg registreringen som en bra grej att göra samtidigt som han vaknar till för en ny dag. Så hade jag gjort när man ankommer precis till en vila.

Att kika på den bifogade filmen medför en stor förståelse varför det tar låång tid att bestiga det där berget, samt varför det inte går alltför fort utför..

Pontus och en till gjorde denna del vid midnatt igår. Riktigt utmanande.

Ngn som har koll på clement jacqueline? Är namnen skrivna i rätt ordning s.a. clement är förnamn eller ska det vara åt andra hållet?

NLC sa:
Peth sa:

Det är en fin cykel och rimligt prissatt, funkar fint för randocykling – inte lika stilig som en stålhoj med muffar dock. Du är välkommen att prova en strl M om du har vägarna förbi Hälsingland nångång.

OscarWilde sa:
Petert sa:
Cyklar han snabbare än Falconer? Sprängde F sig eller lägger Pontus i en ny växel för varje CP?

Falconer kanske har haft något problem. Men även mot flera andra går Pontus bra. Det jag vet är att Pontus medvetet tar det lugnt uppför.

Han hade ju två punkteringar nerför CP2 och la även upp en bild när han va i en cykelbutik med bild på däck

NLC sa:

Emil G köpte en sådan (vet att det är Strael, minns inte om det är 2), provsitt hans när det går en brevet med Milslukarna nästa gång. Han har randonörat med den hela säsongen.

Det är bara v2 som har "stålplattor" nere vid bromsoken på kedjestagen? Isåfall har han en v2.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp