Transcontinental Race No. 8

GoranS

Aktiv medlem
Vet inte om jag är dålig på att leta eller om det helt enkelt inte startats någon tråd för TCR no. 8. Loppet förtjänar dock en tråd så ...

CP1 Roubaix
Ett antal pavé-sektorer från Paris-Roubaix.

CP2 Col du Petit Saint-Bernard

CP3 Bocchetta di Forcola & Pedenolo

CP4 Gli Appennini

CP5 Thessaloniki White Tower (Finish)

Ursprungliga planen som övergavs:
-----------------------------------------------
De återgår till att köra åt öster efter att i fjol kört i västlig riktning. De har vänt på start och mål jämfört med 2019, d.v.s. start i Brest och målgång i Burgas vid Svarta Havet. Hört rykten om att det ska bli lite längre än i fjol. Å andra sidan är det ju oftare västliga än ostliga vindar så det kan ju i viss mån kompensera.

CP1 Roubaix
Ett antal pavé-sektorer från Paris-Roubaix.

CP2 Großer Speikkogel.
Monsterklättring i östra delen av österrikiska alperna. Om jag fattat det rätt aldrig superbrant men ihållande brant länge. Profil finns på http://www.salite.ch/koralpen.asp (tas som alltid med en nypa salt). Ligger i näst översta av 10 kategorier på salite.ch:s ranking av tuffa klättringar. Efter uppfarten som är asfalterad följer en grusvägspassage längs en bergkam.

CP3 Durmitor i Montenegro.
Liten väg i nationalpark. Var med som CP4 2016.

CP4 Transalpina i Rumänien.
Alternativ väg till Transfagarasan (ingick 2017) över Karpaterna. Innehåller ett längre parti med grusväg.

Länk till loppets sida: https://www.transcontinental.cc/

Svenska deltagare
Adrian
Amy
Erik
Gunnar
Stina

Senast ändrad:

A.Nilsson

Aktiv medlem
Alla som sökt fick mail om man kommit med igår. Det stod Congratulations i mitt så jag fick en plats. 613 sökande från 60 länder. Nu kan man börja planera mer skarpt. Väldigt peppad :)

Någon annan här som sökt?

antonlindb

Aktiv medlem
Kan varken bekräfta eller dementera att Erik Ringqvist, Gunnar O och Amy Lippe knep en plats i år ;-)

*edit* Grattis till er Stina och Adrian!!

Senast ändrad:

Gunnar O.

Aktiv medlem
antonlindb sa:
Kan varken bekräfta eller dementera att Erik Ringqvist, Gunnar O och Amy Lippe knep en plats i år ;-)

*edit* Grattis till er Stina och Adrian!!

Jo, jag fick också ett trevligt mail från Anna på Lost Dot om att jag ska köra ett cykellopp genom Europa till sommaren. :)

Petert

Aktiv medlem
Rasande kul, Gunnar! Och Stina, Adrian och Erik och Amy! Uppenbarligen mindre kul för Anton. Eller är det något annat vrålspännande på gång för dig?

3RiK

Medlem
Summerar tråden.

Stina
Gunnar
Adrian
Erik

Grattis Gunnar framför allt. Hört att du var sugen att köra.
Adrian, i år ses vi vid starten!
Stina, såg att du gjorde Vaxholm och Rindö i morse... Bra där! Säg till om det blir fler?

Någon mer från Sverige som fått plats?

desmo

Aktiv medlem

GoranS

Aktiv medlem
Å andra sidan har ju deltagarna nu ett år extra på sig för ruttplanering. Kommer det att innebära mer likartade ruttval eller kommer det att leda till riktigt innovativa varianter!?

A.Nilsson

Aktiv medlem
Tråkiga nyheter men klokt givet situationen. Inte helt oväntat heller. Nu får man ett helt år extra på sig att komma i form och rutten (om den kvarstår) kommer bli väldigt välplanerad, inga ursäkter längre :)

GoranS

Aktiv medlem
Har du hört något som indikerar att rutten inte skulle kvarstå? Spontant kan jag inte riktigt se något skäl till att de skulle ändra den.

GoranS

Aktiv medlem
Ser ut att bli en bedrövlig internetcyklingssäsong.

RAAM verkar inte vara inställt (ännu): https://www.facebook.com/groups/523225327828742/permalink/1541220682695863/?hc_location=ufi

Känns dock i mina ögon väldigt optimistiskt att tro att det skulle kunna starta i mitten av juni. Kan ju möjligen vara ett sätt att få en amerikan att vinna igen (första gången sedan 2003 på herrsidan i så fall) om resten av världen är portade från inresa till USA.

GoranS

Aktiv medlem
Hur ska internetcyklingen överleva nu?
Där har vi en fråga jag verkligen förväntar mig ett svar på från myndigheterna, och med risk för att sänka tråden, politikerna. Jag menar sjukvård och skolor är väl relevanta att titta på, men ingen har ens nämnt samhällets verkliga fundament, internetcyklingen, och vilka konsekvenser alla dessa inställda evenemang kommer att ha på de människor vars hela existens är knuten till internetcykling och all kringverksamhet. Jag tror verkligen det krävs att hela svenska folket, nej, hela världens folk, går samman och agerar nu för att vi inte ska komma ut ur denna kris med hela internetcyklingsvärlden liggande i spillror.

Senast ändrad:

A.Nilsson

Aktiv medlem
Där har vi en fråga jag verkligen förväntar mig ett svar på från myndigheterna, och med risk för att sänka tråden, politikerna. Jag menar sjukvård och skolor är väl relevanta att titta på, men ingen har ens nämnt samhällets verkliga fundament, internetcyklingen, och vilka konsekvenser alla dessa inställda evenemang kommer att ha på de människor vars hela existens är knuten till internetcykling och all kringverksamhet. Jag tror verkligen det krävs att hela svenska folket, nej, hela världens folk, går samman och agerar nu för att vi inte ska komma ut ur denna kris med hela intercyklingsvärlden liggande i spillror.

Kanske vi kan be TCR eller något annat lopp köra en repris på sina trackersidor?

fhloston

Aktiv medlem
Där har vi en fråga jag verkligen förväntar mig ett svar på från myndigheterna, och med risk för att sänka tråden, politikerna. Jag menar sjukvård och skolor är väl relevanta att titta på, men ingen har ens nämnt samhällets verkliga fundament, internetcyklingen, och vilka konsekvenser alla dessa inställda evenemang kommer att ha på de människor vars hela existens är knuten till internetcykling och all kringverksamhet. Jag tror verkligen det krävs att hela svenska folket, nej, hela världens folk, går samman och agerar nu för att vi inte ska komma ut ur denna kris med hela intercyklingsvärlden liggande i spillror.

Inga problem! Zwift får fixa långlopp och hyra in dig som internet-reporter 😜

Topp