Trasig? Blackburnpump

bouxesa

Ny medlem
Trasig? Blackburnpump
Hej allihop.
Jag har en nyligen köpt Blackburn TP2 pump. Jag har använt den till att både pumpa min racer som min MTB. Men igår när jag skulle pumpa min racer igen så kom det bara ut luft genom det översta munstycket. Dvs munstycket för bilventilen. Så jag tänkte kolla med er ifall har råkat ut för liknande sak eller ifall nån har en smart lösning så att jag kan få pumpen att fungera som den ska igen?

Mvh// Babbis

Trasig? Blackburnpump
Lite fin olja i pump-munstycket kan nog göra susen. Modeller skiljer sig lite granna åt men principen brukar vara att en gummibussning skall flytta sig i munstycket och skicka luften dit den skall. Den kan ha fastnat. Annars finns blackburnmunstycken att köpa löst har jag för mig.

Trasig? Blackburnpump
Är det ett sånt där munstycke som har båda ventilerna .Isåfall sitter det en liten backventil mellan dom .En liten gummikula .Har råkat ut för samma fenomen brukar hjälpa att knaka lite på den så att kulan lossnar .

Trasig? Blackburnpump
Det brukar vara en liten kula där i som ska täppa till den öppning som inte ska användas.
Men ibland fastnar kulan på fel ställe.

Försök skaka loss kulan, vet inte exakt hur just den pumpen ser ut.

(såg nu att det var en golvpump)

Senast ändrad:
Trasig? Blackburnpump
Tack för de snabba svaren. :)
Jag ska testa med det. Skulle det vara något fel så byter nog butiken ut den men jag ska nog testa att skaka lite på munstycket.

//Babbis

Tillbaka
Topp