Tre Berg ställer in

Aron

Inventarie
Tre Berg ställer in
(Nedanstående är kopierat från Tre Bergs Facebooksida)

Tre Berg 2017 - Inställt

Vi har fattat beslut att ställa in Tre Berg den 2 september 2017 - ett beslut som självklart känns mycket tråkigt att meddela.
Anledningen är att vi inte ser den utveckling i antalet anmälningar som vi hade hoppats och trott på. Vår målsättning har från start varit att skapa ett lopp som är lite utöver det vanliga, och att på så sätt ge dig som cyklist en riktigt bra produkt. Genom all den fantastiska respons Tre Berg fått känner vi att vi lyckats med detta.

Vad vi dock inte lyckats med är att tilltala och attrahera en ökande skara cyklister.

När man startar projekt och företag är det självklart att ta ansvar för de ekonomiska följder och konsekvenser det innebär. Det är därför givet att alla startplatser återbetalas med start från den 20 juni. Vi kommer inte att aktivera de försäkringar som har köpts (Startklar), utan vi återbetalar även dessa (samt de eventuella tilläggstjänster som har anmälts och köpts).

Tre Berg är sponsor till Team Tre Berg - Postnord. Två av delägarna, Wejshag Invest och ABR Trading, fortsätter även vidare att ta betalningsansvaret för de ekonomiska åtagandena i teamet. Därmed förändras inga ekonomiska förutsättningar för verksamheten eller cyklisterna i teamet.

Vi stänger inga dörrar för att Tre Berg återkommer i framtiden - kanske i annan form eller inom en annan struktur.

Tre Berg ställer in
Trist - men hedrande med ett snyggt avslut. Raka puckar, inget (så vitt man kan anta) hymlande med bakomliggande orsaker och pengarna tillbaka till alla.

Tre Berg ställer in
Synd! Cyklade båda åren och det är ett riktigt trevligt lopp. Lite märkligt att de ställer in trots 50% anmälda med tre månader kvar... dåliga marginaler?

Tre Berg ställer in
Låter väldigt konstigt att det inte ens kör årets lopp som de planerat och fått många anmälningar till. Måste finnas någon annan anledning.

Tre Berg ställer in
Stumpy sa:
Låter väldigt konstigt att det inte ens kör årets lopp som de planerat och fått många anmälningar till. Måste finnas någon annan anledning.

De hänvisade till att historiken visade på få sena anmälningar och att man därför inte såg möjligheten att komma upp i så många fler deltagare. Samtidigt så har ju marknadsföringen varit rätt fattig, tror det är där det har felat. Loppet/arrangemanget har ju varit perfekt. Nästa gång man hittar ett trevligt lopp så gäller det att anmäla sig i tid...

Om jag ska välja så lägger jag mycket hellre pengar på Tre berg, än på tex Velothon som imho är bedrägliga. Fortfarande med illa informerad, i stort sett dold, "avgift"... trots att det påtalats flertalet gånger.

Stort av Tre berg också att återbetala hel anmälningsavgift och inte använda div klausuler eller kundens försäkring etc.

Tre Berg ställer in
Men för bövelen!! Det här var ju bland det trevligaste lopp jag kört! Älskade banan, variation, lite upp och ner. Samt de ordnade fartgrupperna man kunde anmäla sig till! Hur bra var inte det när man jämt cyklar själv och aldrig har ett team. Helt plötsligt kunde man få känna på det där. Funderade på om jag skulle göra detta lopp till årlig tradition. Blev visst inte så. Men men. Inte mycket att göra. Hoppas de satsar igen i framtiden för det var riktigt bra!

Tre Berg ställer in
Har sett samma fenomen i andra sporter och det behövs ett par smällar innan det rättar till sig. "Bandagar" inom roadracing blev väldigt populärt på tidigt 2000-tal. Men alla har inte dubbla fälgar med regndäck etc. så man väntade med att anmäla sig till sista dagarna, samtidigt som arrangören skulle förbinda sig till kostnader kring 75.000:- Efter att ett par slogs ut p.g.a dåligt väder halverades arrangemangen. Nu ä'r marknaden sund med ganska hårda deadlines för anmälning och ett lagom antal arrangörer.

Tyvärr är det tydligen bara cykelvasan och V-rundan som sprider sig till allmänhetens kännedom.

Tre Berg ställer in
Gick idag in på Tre Bergs hemsida för att eventuellt anmäla mig. Det skulle bli mitt första motionslopp på cykel men möttes av detta meddelande. Tråkigt.

Söker nu förslag på andra trevliga lopp på rimligt avstånd från Skövde på åtminstone 10 mil under aug-sep där jag kan begå debut.

Tre Berg ställer in
slaentbjorn sa:
Gick idag in på Tre Bergs hemsida för att eventuellt anmäla mig. Det skulle bli mitt första motionslopp på cykel men möttes av detta meddelande. Tråkigt.

Söker nu förslag på andra trevliga lopp på rimligt avstånd från Skövde på åtminstone 10 mil under aug-sep där jag kan begå debut.
Varbergs Sommargiro
Velofondo Vårgårda
Mjörn Runt

Tre Berg ställer in
Var dom inte i blåsväder ang prispengar i själva tävlingsloppet förra året? Möjlig orsak till uteblivna anmälningar även i motionsloppet i år?

Tre Berg ställer in
Sambal Oelek sa:
Samt de ordnade fartgrupperna man kunde anmäla sig till! Hur bra var inte det när man jämt cyklar själv och aldrig har ett team. Helt plötsligt kunde man få känna på det där.
På Roslagsvåren och Roslagshösten kan du köra i Mastergrupp. Det brukar vara populärt.

Tre Berg ställer in
Stumpy sa:
Sambal Oelek sa:
Samt de ordnade fartgrupperna man kunde anmäla sig till! Hur bra var inte det när man jämt cyklar själv och aldrig har ett team. Helt plötsligt kunde man få känna på det där.
På Roslagsvåren och Roslagshösten kan du köra i Mastergrupp. Det brukar vara populärt.
aha, skoj. Fel del av Sverige iofs, men någon gång kunde man ju prova kanske, bra tips

Tre Berg ställer in
Henrik_E sa:
slaentbjorn sa:

Varbergs Sommargiro
Velofondo Vårgårda
Mjörn Runt
Anten Runt

Tre Berg ställer in
fredrick sa:
Henrik_E sa:
slaentbjorn sa:

Varbergs Sommargiro
Velofondo Vårgårda
Mjörn Runt
Anten Runt

Tack för tipsen!

Tillbaka
Topp