Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Turnpike skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns det inget stopp på snöeländet...ahhhrgg
>
> Nu börjar jag faktiskt få akut abstinens :(
>
> Börjar fan må dåligt.
>
> Allt jag vill är att sitta på en cykel som rör
> sig framåt - på asfalt - i plusgrader .
>
> Det räcker nu, ge mig livet åter!
Skottade oxå 3 timmar idag. Sen vilade jag en stund tills cykelabstinensen tog över. Sen blev det 22km på grusvägar som var plogade imorse, dvs 10-20cm snö nu. Väl hemma var det lagom att skotta igen. Imorgon lär skyffeln gå varm igen. Men lite fräckt är det.
Haha, det är fan förjävligt. Förutom att skotta uppfarten två ggr så har jag grävt fram två segelbåtar vars vinterställningar fullständigt bågnat av all jävla snö och sen för att toppa eländet har jag skottat taket på garaget, början fan bli rädd att det skall falla in. Min rygg är plågad, somna i soffan innan tvååriga dottern :(
Det är inte klokt, nu snöar det satan och imorgon skall jag skotta uppfarten, minst.
Jag har lagt märke till att mammas damcykel är oerhört rolig att sladda med och eftersom ramen är så pass flexig så kan man få ställ i snörika kurvor.
Helt klart värt att testa på medans det finns snö =)
Preacher skrev:
> DH spår uppskottat idag. Ca. 3 timmar.
>
>
>
>
>
>
> Bra träning för kroppen, och så får man cykla
> sen. :D
What! Pajar du den fina snön? Jag har en bräda över om du inte har råd att köpa en egen nu när du handlat ny pimpmobile/trek ;)
rouster skrev:
> What! Pajar du den fina snön? Jag har en bräda
> över om du inte har råd att köpa en egen nu
> när du handlat ny pimpmobile/trek ;)
Januari månads elkräkning var på närmare 4000 kr. Dålig timing att inte ha den nya vedkaminen inkopplad..
Snöslungan har fått gå fler timmar i år än någonsin, över en timme både igår och idag. På vissa ställen kastar den inte ens snön över kanten trots att det är en rätt stor modell (60cm brett snöintag). Två dunkar Aspen-bensin a 5 liter har jag gjort slut på hittills iår.
De två tidigare vintrarna jag bott här har jag bara startat den ett par gånger varje vinter, nu är det klart över 10..
staine skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min elräkning gick upp nästan 40%!
> >
> > Från ~300 till ~400. ;)
>
>
> Ja du är väl en sån där
> fossila-bränslen-miljöförpestare med vedkamin
> och annat sånt äckligt mysigt *avundsjuk som
> f-n*!
Ved?! När det finns kärnkraft?! Bor i lägenhet, tyvärr...