Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag häller i 1dl ungefär.Hur mycket tätningsvätska bör man använda på ett däck som är 44mm brett?
Varför skulle jag göra det? Jag stoppar inte fingrarna i geggan på sommaren bara för att jag behöver få i en slang och tänker inte göra det på vintern. Dessutom löser geggan 70% av allt som annars hade varit en punka, bacon ytterligare säkert 20% och i extremfall måste det till en slang...Testa att doppa fingrarna i - 10 gradig latex
Frågade AI och där rekomenderades det att minst, för tätning att använda 1ml/gram per mm av däcksbredden. 45mm skulle då ge 45ml/gram.Jag häller i 1dl ungefär.
Kommer säkert undan med mindre också. Men har gärna lite extra i för säkerhets skull
![]()
Quit guessing how much tubeless sealant you need
Use my handy calculator instead.nminus1bikes.substack.com
Jag tror att det är lite, i alla fall om du inte vill fylla på allt för ofta. Jag har drygt 60mm breda däck och fyller drygt 1dl.Frågade AI och där rekomenderades det att minst, för tätning att använda 1ml/gram per mm av däcksbredden. 45mm skulle då ge 45ml/gram.