Tull + moms.

Tull + moms.
Jag sitter i samma kniviga sits (betalade i juli, skulle levereras i oktober...) men har fått löfte av säljaren att vederbörande står för alla kostnader om ramen inte skulle komma in i landet innan nyår.
Nu har jag ett svagt löfte om ny prissättning som åtminstone delvis kan kompensera merkostnader. Vi får se vad som händer, uppdaterar med facit i hand oavsett utgång.

Tull + moms.
Fick hem gratis ersättningsnycklar till mitt kryptonite lås enligt garantin på låset. Posten hävdade att jag skulle betala 2:- i tull/moms + 75 (lr liknande) i handläggnings avgift. Känns rimligt.. men var bara o pynta.
Ja, det är helt omöjligt att diskutera med Postnord. Beställde en pryl fr ett ”UK warehouse”, och de gjorde misstaget att bara klistra på en ny fraktsedel/adresslapp. Då satt ju tulldeklarationen kvar och naturligtvis fastnade den hos Postnord, spelade ingen roll att det på fraktsedeln tydligt framgick att paketet var skickat fr UK.
Säljaren menade att de aldrig nånsin varit med om nåt liknande i nåt annat europeiskt land.

Tull + moms.
När behöver du den? Är det inte löst i januari kan de väl hålla lite på ramen? Rimligtvis kommer det komma en lösning.
Jag har grandiosa planer att teståka den på Gran Canaria i mitten på mars. Planerat hopskruvning i GBG i januari och lite bikefit med utprovning av styren, stammar, sadel mm. Deadline där känns som slutet på februari då arbetsschema är fullsmetat senare. Sen ska det resas t.o.r från Stockholm och jag tvivlar på att det är väder för att cykla hem den hopmonterade hojen den tiden på året hur mycket man än vill.

Men det löser sig nog som du säger till slut.

Tillbaka
Topp