Tune. Håller deras grejer ihop?

Precis köpt ett så hoppas det håller:)

Bilagor

• B7E9F2F1-14D5-44CA-AB71-3DCEAF01D657.jpeg
    B7E9F2F1-14D5-44CA-AB71-3DCEAF01D657.jpeg
    218 KB · Besök: 671
Känns rent spontant som det är aningen lite gods för att hålla, men varför inte? Det håller kanske?!

200 gram är lätt... 250 gram är ju en normal vikt, men åas väger du inte 105 kg och pumpar väl inte ut 1,7kW när du blir arg så det borde ju hålla - tune har ju ett rykte att vänta och tandlösa cyklister gör typiskt dålig reklam.

Spacekitty sa:
Tune har ett nytt bockstyre med namnet Geweih som väger ca 200 gram, Enligt dom själva lämpligt för gravel. Brukar deras grejer hålla ihop eller får man räkna med att det krackelerar efter några rundor? https://www.tune.de/cockpit/geweih

Vad är den önskade effekten med styret? Att det håller är nog ingen fara men ser inte så mycket unika egenskaper förutom lite aeroform så om hållfasthet är en parameter så hittar du ju alu bockar som väger runt 50gram mer för en 3:e del av priser, jagar du vikt så är det där minst 50gram för tungt för att anses vara lätt, men det kanske finns någon finess jag missat.

Crocko sa:
men det kanske finns någon finess jag missat.

Det är ju det där med att vi ser olika för och nackdelar i en produkt.

Jag vill t.ex. ha kolfiber för att det känns behagligare att hålla i när det är kallt. Hållbarhet är viktigare än aero. Lite aero är bättre än inget. En tillverkare som skriver ut att det duger till gravel ger pluspoäng. En tillverkare som Salsa som testar hållbarheten på riktigt och vågar visa upp det, ger lite fler poäng, men så mycket flare som det är i Cowchipper och Woodchipper vill jag inte ha, minuspoäng. Någon tycker att under 70 mm reach är för kort, men för mig kan det vara perfekt. Etc.

49108612521_b34c544fbe.jpg

Senast ändrad:
Spacekitty sa:
Crocko sa:
men det kanske finns någon finess jag missat.

Det är ju det där med att vi ser olika för och nackdelar i en produkt.

Jag vill t.ex. ha kolfiber för att det känns behagligare att hålla i när det är kallt. Hållbarhet är viktigare än aero. Lite aero är bättre än inget. En tillverkare som skriver ut att det duger till gravel ger pluspoäng. En tillverkare som Salsa som testar hållbarheten på riktigt och vågar visa upp det, ger lite fler poäng, men så mycket flare som det är i Cowchipper och Woodchipper vill jag inte ha, minuspoäng. Någon tycker att under 70 mm reach är för kort, men för mig kan det vara perfekt. Etc.

Inget konstigt alls, förklarar ju tydligt varför du är intresserad av ett kolfiberstyre som inte har så materialtypisk karaktäristik, jag var genuint nyfiken inte alls kritiskt till ditt val, jag älskar ju att köpa prylar men själv har jag haft svårt att hitta det där argumentet som gör att jag får köpa fler krullstyren i kolfiber så jag är tacksam att kunna planka en del av dina funderingar. Tack.

Jag har knäckt en speedneedle, Tune var inte helt behjälpliga vid reklamation.

De anklagade mig att både väga för mycket och att ha dragit fast sadeln för hårt.

Mvh E

när det gäller styren och framgafflar är jag lite nojig, och skulle inte köpa lätt och billigt.

ett styre från tune skulle jag ändå lita på.

svenska tune som är kända för sina väntetider kan man ju bypassa.

Såg förut någon som ifrågasatte något som svenska Tune hade postat på sin facebooksida, och maken till arrogant och snorkigt svar dom kom med på sin officiella reklamsida fick då mig att inse att dom tänker jag inte handla av någon gång.

Tillbaka
Topp