Turtips LVG Göteborg

• Trådstartare Trådstartare Fil
  • Start datum Start datum

Fil

Ny medlem
Turtips LVG Göteborg
Är i Göteborg lite då och då så varför inte plocka med sig hojen.
Hittar ganska dåligt men är ändå sugen på att se vad för fina lvg-turer som kan erbjudas på västra sidan.

Har bil eller utgår ifrån det eminenta Scandic Backadal och tar gärna emot tips på turer max 10 mil..(inte längre eftersom jag tyvärr måste arbeta med annat för att finansiera den här kostnadsposten jag kallar "kul" a.k.a cykla.)

(Hittade inget vettigt i turlistan och om det finns någonstans på forumet hittar iaf inte jag det...)

Utgångspunkter, eller något att sikta på, bara så jag har möjligheten att trycka på lite utan att behöva snurra runt i cirklar... Tack på förhand!

//

Turtips LVG Göteborg
Cykla norrut till Kungälv, från Kungälv nordväst på väg 168 till Marstrand, på tillbakavägen cyklar du söderut från Marstrand på Lyckevägen ner till Nordre Älv och tar färjan över, sen cyklar du Kongahällavägen, korsar Hisingesleden, fortsätter på Tuve Kyrkväg tills den tar slut typ, sen får du trixa dig hem den sista kilometern.

Då blir det nästan som den sträckan som heter "Tjuvkil" på hemsidan nedan.
http://jokar.se/cykel/

Senast ändrad:
Turtips LVG Göteborg
Eller gör som många andra....När du vet att du är i Göteborg har tid att cykla så lägg ut en tråd här om det. Det brukar nästan alltid resultera i att någon cykelsugen hakar på och vips har du en guide med dig.

Jag själv brukar köra 4-6 mil, 27-29 km/h, på vardagkvällar 2-3 ggr i veckan, men det finns många fler. Har du facebook så finns det något som heter bockstyre ck, där är spontana landsvägsturer motsvarande happyrides. Hisingens ck kör turer från Hisingen en gång i veckan, tisdag eller torsdag, nya cyklister är välkommna att prova på ett par gånger utan att lösa medlemskap.
MVH
Magnus

Turtips LVG Göteborg
tropfrog skrev:
-------------------------------------------------------
> Eller gör som många andra....När du vet att du
> är i Göteborg har tid att cykla så lägg ut en
> tråd här om det. Det brukar nästan alltid
> resultera i att någon cykelsugen hakar på och
> vips har du en guide med dig.
>
> Jag själv brukar köra 4-6 mil, 27-29 km/h, på
> vardagkvällar 2-3 ggr i veckan, men det finns
> många fler. Har du facebook så finns det något
> som heter bockstyre ck, där är spontana
> landsvägsturer motsvarande happyrides. Hisingens
> ck kör turer från Hisingen en gång i veckan,
> tisdag eller torsdag, nya cyklister är välkommna
> att prova på ett par gånger utan att lösa
> medlemskap.
> MVH
> Magnus

Ja precis, tack för tipset.
Jag har dock lite svårt att anpassa mig till en viss tid, det är lite av problemet.
Det är naturligtvis annars det absolut bästa sättet att hitta lite nya vägar.

Turtips LVG Göteborg
Tänker nekrobumpa den här tråden då jag tänkte ta mig bort till Kungälv. Har aldrig cyklat dit innan och är inte alls känd med vilka vägar som funkar att köra racer på åt det hållet. Någon som har en Strava-rutt eller liknande som man kan utgå ifrån?

Turtips LVG Göteborg
Antingen cyklar du via Tagene och Kärra och sen Ellesbovägen så kommer du till Kungälv. Lite längre är att köra via Tuve och Säve för att sen ta Kongahällavägen. Båda funkar bra med racer. Vill du ha lite längre väg så går det att förlänga via Kornhalls färja t ex.

Du har båda alternativen på denna karta:
Edit: http://bikeroutetoaster.com/BRTWebUI/Course/152420

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp