UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/XCM/DHI/EDR)

Måste säga att det är ännu mer smärtsam att lyssna på Bart som nederländare, då känner man den kollektiva skammen ...

Skulle försöka betala för gcn för 1 år. Funkade inte. Allt funkar som vanligt fram till när jag fyller i kortuppgifter och klickar på betala. Då kommer ju bankid-fönstret upp där jag ska verifiera och där skiter det sig. Hemsidan och bankid-tjänsten verkar inte kunna kommunicera med varandra. Generellt funkar mitt bankid bra men på vissa hemsidor väldigt sällan är det strul. Tyvärr går det ju inte att betala i appen med fingeravtryck utan man måste gå igenom deras jävla sajt. Någon annan som upplevt liknande problem? Jag har testat att ändra inställningar till att tillåta "allt" men det funkar ändå inte. Skit också..

Vi har enklaste Discovery-streaming hemma. Men vi måste tydligen uppgradera till 379kr/mån för att se XC.
Är det GCN+ för 79kr/mån som gäller för o se all XC nu?

Vi har enklaste Discovery-streaming hemma. Men vi måste tydligen uppgradera till 379kr/mån för att se XC.
Är det GCN+ för 79kr/mån som gäller för o se all XC nu?
Jo det ska sändas på GCN+ (hoppas jag?) . Tog ett år för 500kr så kan man se all annan cykling med, plus en massa dokumentärer mm.

Jo det ska sändas på GCN+ (hoppas jag?) . Tog ett år för 500kr så kan man se all annan cykling med, plus en massa dokumentärer mm.

Ja, jag har noterat flera dokumentärer jag kunnat tänka mig att se där, men snålat.
Men om även hela XC-serien ska sändas där, är 79kr/mån, eller 500kr/år billigt.

Hur funkar det med "on demand only" som det står på Enduro-events? Är det att man bara kan se det i efterhand (rimligt m.h.t. tävlingsformatet) men att det fortfarande ingår i prenumerationen och ingen jäkla PPV-modell?

Tillfällighet att man inte kan logga in på webben, när det skiljer från 399.99kr till 509kr i subscription? :-)
Har testat att logga in i olika webbläsare, datorer, och telefonen. Endast appen funkar.

Testade nu att skapa ett nytt konto i webbläsaren. Då funkade det att välja subscription samtidigt.
Så nu är XC-säsongen säkrad :-D

Tillfällighet att man inte kan logga in på webben, när det skiljer från 399.99kr till 509kr i subscription? :-)
Har testat att logga in i olika webbläsare, datorer, och telefonen. Endast appen funkar.
Jag mailade dem kring problem jag har när jag i sista steget ska betala. Något som inte lirar och kopplingen till bankid funkar inte. Dvs bankid öppnas inte och får ingen information om vad för transaktion som ska verifieras. Och det går ju inte att betala i appen utan jag hänvisas då till sajten/kontot. Passade då på att fråga om prisskillnaden och de visste typ om det och sa att det spelar ingen roll utan korrigeras senare med en återbetalning. Ställer mig jävligt tveksam till det dock..

Jag mailade dem kring problem jag har när jag i sista steget ska betala. Något som inte lirar och kopplingen till bankid funkar inte. Dvs bankid öppnas inte och får ingen information om vad för transaktion som ska verifieras. Och det går ju inte att betala i appen utan jag hänvisas då till sajten/kontot. Passade då på att fråga om prisskillnaden och de visste typ om det och sa att det spelar ingen roll utan korrigeras senare med en återbetalning. Ställer mig jävligt tveksam till det dock..
Till mig svarade de bara:
"Yes purchasing your subscription via the app is through a third party and there may be a difference in price."
Så, jag loggade in med ett annat (nytt)konto, och betalade direkt med kort.

Hade ändå inte gjort nåt annat än att slänga upp en bild på mitt drev i feeden.
Visste inte att GCN var en form av social media-app också.

Jag ringde till Google Play och ifrågasatte hur det kunde vara 27,5 % dyrare i appen än på nätet. Fick något lamt svar om att han skapade ett ärende i deras system.
Fick mail strax efter att: "köpet uppfyller inte kraven i vår policy. Vi förstår att detta kan vara frustrerande och beklagar eventuella besvär det kan ha orsakat."
Vad nu det svaret betyder?
Mailade tillbaka och tyckte iaf. att de borde sätta en varningstext i appen att det är "27,5% dyrare att köpa abonemanget här".
Har nog ingen förhoppning att få återbetalning men de kan ju få lite surgubbe-respons iaf.

Men hur kan någon missat att det är dyrare att köpa direkt i apparna, efter hela den här ljudliga dispyten mellan Epic Games / Fortnite och Apple som hållit på senaste åren. Både Google och Apple tar lite hanteringspålägg för alla köp.

Men hur kan någon missat att det är dyrare att köpa direkt i apparna, efter hela den här ljudliga dispyten mellan Epic Games / Fortnite och Apple som hållit på senaste åren. Både Google och Apple tar lite hanteringspålägg för alla köp.
Jag har inte hört talas om nån dispyt mellan Epic Games och Apple.
Cyklar mer än jag spelar, och äger inga Apple-produkter :-)

Startade ett ärende med GCN också (utöver det som jag skrev om ovan med Google Play). Hjälpte föga, de tyckte inte att det var något konstigt att priset var betydligt högre hos Google Play.

Nä det är inget konstigt. Det är så det är just nu. Alla plattformsägare (Apple, Google, Epic, Steam osv.) tar en procentsats av alla transaktioner på plattformen (procentsatsen varierar från platform till platform). Därför höjer de som säljer saker ibland priset för de som köper på en del plattformen för att täcka upp.

idag börjar xc:n, med xcc för u23. enligt detta ska det sändas live idag, men det stämmer kanske inte? inget på youtube ännu iaf.
novemesto.png

jag hade missat att det numer finns en slags amatörklass i xcm. det verkar som att vem som helst kan köra xcm-loppet på lördag för 100 euro. den "öppna" klassen startar en kvart efter eliten. nån som är där och ska köra och försöka jaga ikapp? :)

Troligtvis inte amatör, men Richard Larsén ska köra XCM.
Har vi fler svenskar?
Jenny och Linn kör XCO antar jag?

Svenskt deltagande​

CROSS COUNTRY OLYMPIC Men Elite​

125 RISBERG David

CROSS COUNTRY OLYMPIC Women Elite​

14 RISSVEDS Jenny
33 GUSTAFZZON Linn
68 ÖBERG Sara

CROSS COUNTRY OLYMPIC Men Under 23​

20 ERIKSSON André
29 LINDQVIST Viktor
40 SÖDERQVIST Jakob

CROSS COUNTRY OLYMPIC Women Under 23​

64 HYLÉN Tilda
79 DANDENELL Tove

CROSS COUNTRY MARATHON Men Elite​

44 ÅKESSON Erik
115 LARSEN Richard

CROSS COUNTRY MARATHON Women Elite​

215 ANDERSSON Terese
234 GUSTAFZZON Moa

Från: https://ucimtbworldseries.com/files/17938/XCO---Entry-List.pdf
Hittade ingen startlista för XCC.

Någon som vet om det visas på någon av Discoverys kanaler i helgen?
GCN+ visar mycket, de är tyvärr dock värdelösa på att märka upp loppen så vilka som syns i vilken vy i schemat är slumpartat.

Det verkar vara såhär:
XCC: Herr och dam elit
XCO: Herr och dam elit, herr och dam U23

(Jag har 3, 4 eller 6 lopp från kommande helg beroende på vilken vy...)

slumpartat var ordet..
Ungefär som eurosport1 skriver ut "cykelsport" i tablå. Kan vara nån GiroTour repris eller nåt helt annat, ev XC

U23 XCC börjar om 20min. Men jag hittar inte den utlovade Youtube-live?

Nån annan som fått en länk som funkar?

Jag tror inte U23 XCC sänds alls, det är U23 XCO (på lördag) jag sett nämnas ska sändas gratis på Youtube (men jag kan ha förstått fel).

Tillbaka
Topp