Ultegra 6800 Vs Dura Ace c35 Kanttråd

Ringen

Aktiv medlem
Ultegra 6800 Vs Dura Ace c35 Kanttråd tror ni det märks någon markant skillnad på dessa?

Bättre rull, mer känsla? Kanske minimalt mkt snabbare med samma ansträngningsnivå?

Om det sedan är värt priset för en kanske minimal skillnad vetefan.... Mest sugen på lite synpunkter...

Aha ok, 35-profil mot 24-profil. 35-profilens aerodynamik vikt käkas nog upp 24:ornas lägre vikt.Typ. Bra hjul båda. :)

Jag har Rs81 c35 och är nöjd. Ett bra hjul helt enkelt. Finns det bättre för priset? Tja...knappast ngt som är markant bättre. Får man bättre hjul för dubbelt mer pengar? Ja. Däremot såg jag inte idén med att köpa Dura Ace C35 för de var dubbelt så dyra och viktskillnaden på mindre än 200 gram lär finnas i naven.

Nej lite det jag var nyfiken på funktionsmässigt och känslan osv. Är ju som sagt lite dyrt därav mina funderingar.

Ultegra 7800 har tubelessfälg , jag har dom som enklare träningshjul och kör med Specializeds fina Roubaix tubelessdäck med lite stans i nu på våren när punkagruset fortfarande täcker marken. Rullar lätt med ultegras nav, men är inga lättviktshul.

Tillbaka
Topp