Umeå-tråden Del II

quid

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
Jo förresten, jag hoppas på att få se lite stigrapporter här om vart man snabbast kan hitta snöfria stigar! Så låt tipsen strömma in :)

cissi

Medlem
Umeå-tråden Del II
Men nu måste det finnas nåt snöfritt? Är det nån som ska ut imorrn på eftermiddagen/kväll? Jag är sugen på nån form av skogscykling i lugnt tempo.

Stok

Ny medlem
Umeå-tråden Del II
Kl. 17 blir bra, samling vid fontänen utanför MIT-huset? Det går nog att få några stigmeter på Ön + "berget" på Sofiehem, men man kan ju kolla lite mindre säkra kort också (Stadsliden, Tavelsjöleden, Nydalasjön, ...)

quid

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
Lars.E skrev:
-------------------------------------------------------
> Lyckos er som fått en ny tråd :)

Om ni jobbar på bra kanske ni också får en ny tråd en vacker dag. Ny och fräsch som en nyutslagen nyponros :)

Jag är också pepp på cykling ikväll, även om det inte finns alltför många stigsnuttar att cykla på ännu.

cissi

Medlem
Umeå-tråden Del II
Tjipp!
Ja det blir fint. Har varit ute och rekat med kartan och ol-skorna och kan meddela att vår lilla mariehemsdunge (inte skogen vid vattentornet) är snöfri och kan vara ett litet tillägg till sofiehemsskogen :-)
Ses

bUs

Ny medlem
Umeå-tråden Del II
Stigen runt Ön är 99% snöfri, går fint att cykla där :-) Stadsliden var jag och kollade tidigare idag och blev förvånad över att det fortfarande är rätt mycket snö där, det såg också väldigt blött ut på vissa ställen. Det kanske går att hitta vissa snöfria partier. Jag kollade endast sydvästra sidan.

snobbo

Ny medlem
Umeå-tråden Del II
Premiärluftade YT'n på Sofiehemsberget idag. Tur att det inte fanns några vittnen. Maken till obefintlig kondis och teknikhaveri har aldrig tidigare skådats. Tänk mig förra säsongen fast tio gånger sämre :( Suck!!!

Men nu kan det vara bli bättre :)

Fatalen

Ny medlem
Umeå-tråden Del II
Stok skrev:
> Kl. 17 blir bra, samling vid fontänen utanför
> MIT-huset? Det går nog att få några stigmeter
> på Ön + "berget" på Sofiehem, men man kan ju
> kolla lite mindre säkra kort också (Stadsliden,
> Tavelsjöleden, Nydalasjön, ...)

Jag dyker upp.

quid

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
Nya trådens första happyride är körd! Bra initiativ cissi!
Piggar upp tråden med några bilder :)

cissi i motljus
130501c.jpg

Fatalen i Sofiehemsskogen
130501f.jpg

Och så Stok som på nåt märkligt sätt lyckades flyta över Gammlia-skogens snö där vi andra sjönk igenom gång på gång.
130501s.jpg

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
Bra jobbat! Jag har gömt mig i snön under veckan men nu borde det väl vara dags för en quing of the sophög snart kan man väl tycka?

quid

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
marran skrev:
> Bra jobbat! Jag har gömt mig i snön under veckan
> men nu borde det väl vara dags för en quing of
> the sophög snart kan man väl tycka?

Ja! Jag skulle gärna vilja rösta på nästa torsdag (röd och ledig dag, Kristi flygare).

Jon_F_B

Ny medlem
Umeå-tråden Del II
Jag var ute och rekade stig i Holmsund idag. Lövöudden och närliggande områden. Ganska mycket sjönära partier där ute. Vid den långa spången nära naturstigen simmade en uppskrämd fisk förbi framför mig. Över spången. Nåväl. Någon som har lust att eftermiddagscykla i Umeå imorgon?

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
Jag har dålig koll, men lite studs på Sofiehems"berget" går ju alltid. Det blir ju inga timmar av det, men man kan ha kul en stund iaf. Annars tror jag faktiskt det är rätt dåligt med cyklingsbart. En bussresa ner till Övik till helgen eller Kristi Himmelfärd kanske skulle vara något?

Jon_F_B

Ny medlem
Umeå-tråden Del II
Jag ska på en middagsbjudning klockan sex i Umeå, så vi kanske kan snurra runt på sofiehem lite senare, typ fyra? Ska till Malå i helgen och till Falun på kristi himmelsfärd, så inget övik för mig, tyvärr. :(

quid

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
peken skrev:
> Helsida med quid i dagens VK. Kul! :)

Tyckte det var skoj att de ville skriva om cykling, så det blev ju en kul grej. Nu kanske det blir trångt på stigarna i sommar ;)

peken

Medlem
Umeå-tråden Del II
Jag är så sjukt sugen på att cykla. Men jag ägnar all ledig tid på stugbygge. Beräknas vara klar om ca 2 veckor och då blir det att cykla på all ledig istället! :)
Tror jag tar cykeln till stugan imorgon. Tog den till och från jobbet idag. Gör allt för att stilla abstinensen något.

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
Grymt! Quing of the sophög på tisdag kväll då kanske?

Imorgon kommer jag nog också vara ute och studsa lite då och då, siktar på att vara på alpen vid 13-rycket och ser om någon kommer förbi

snobbo

Ny medlem
Umeå-tråden Del II
Stok skrev:
> snobbo: Jag hänger på, var ska vi ses?

Sofiehemsberget, Marran stutsar omkring där enligt egen utsago. Vi ser vad som händer sen. Är väl fortfarande lite begränsat med stigutbud. Behöver fortfarande vässa igång tekniken så alpen känns passande.

Stok

Ny medlem
Umeå-tråden Del II
Japp, det var gött!

Jag tog en tur efteråt och kollade lite stigar. Tavelsjöleden går att cykla till 95+% mellan Regementet och Hamptjärnsstugan, även om det är ganska blött och lerigt emellanåt. Efter stugan blir det något sämre fram till stigen som går upp på Tjälamarksberget, och efter det blir det inte kul alls - issorbet upp till knäna ut till väg 363. Skulle dock tro att det ser fint ut på hällarna.

Tog mig sedan till Hässningberget och provade ett vänstervarv. I början såg det lovande ut, men det blev snabbt ocyklingsbart så jag vände. Vedkastbacken var tyvärr också snöbemängd.

Hur som, Quing på tisdag kväll låter bra! Ser framemot att försämra min tid från förrfjol...

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
Bra rekat Stok, det vart ju en stadig vända av det där. Bra att veta att man kan rulla ut till Hamptjärnsstugan!

Vedkastarbacken är för det mesta det absolut sista som töar fram, så där är jag inte förvånad. Röbäck borde ju kunna vara helt ok också, mycket hällar där som töar snabbt

quid

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
Apropå Tavelsjöleden, den dras ju med några envisa surhål där det inte är spångat ordentligt. "Någon borde göra något". Vore det en bra idé att vi som cyklar där mycket tar och fixar till en del av dem..?

marran

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
Det tycker jag! Fast inte är där väl så mycket surhål? Menar du det lite leriga partiet efter träbron där man korsat en grusväg på I20?

Senast ändrad:

quid

Aktiv medlem
Umeå-tråden Del II
Ja det är främst det partiet jag tänker på. Det ligger några spångar där men i luckorna mellan dem blir det alltid djupa lerhål som aldrig torkar upp riktigt.
Och närmare regementet till så är det några av- och påfarter på spångarna som gärna blir till riktiga blöthål.

Topp