Umeå-tråden

Umeå-tråden
ah, just ja..

Söndag jobbar jag, kan nog inte... Börjar i och för sig 12, så om man tar sig ut en eller två timmar till bräntis kring 0900 snåret? Kan nog vara kallt då i och för sig

Umeå-tråden
Jag hoppar också, blev nog idag, jag är fortfarande inte fullt frisk upptäckte jag. Tack Jon och oJsan för en riktigt trevlig tur, fantastiskt höstväder och grymt hala spänger bjöd grössjön på idag.

Hur var det för er ravy?

Umeå-tråden
härligt för er!

Blev bra för oss. Jag hade oflyt i kroppen, men det var skönt att dra ut och åka lite.. Vi hann bara 1 timma på bräntis innan det blev mörkt. Drog och lekte på några trappor och andra småsaker sen.
Skön kväll!

Umeå-tråden
JojjeM: Kanske läge för en mörkertur? Jon är också sugen vet jag...
Men det får bli ett intensivt pass på max 1.5h, mitt batteri räcker inte längre ;)

För övrigt så har något mycket tråkigt inträffat... någon som inte vet skillnaden på "mitt och ditt" har lagt vantarna på min Merida =(

Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> JojjeM: Kanske läge för en mörkertur? Jon är
> också sugen vet jag...

Inte otänkbart. Hur har ni det imorgon kväll? Jag måste bara leta rätt på en hjälm att fästa reservlampan på. Har de flesta prylarna nere i uppsala.

F-n vad trist med Meridan. Hoppas den kommer tillrätta.

/johan

Umeå-tråden
Allting har sin baksida...Snart är vintern här, då blir det så mycket jobbigare att bedriva sommaraktiviteter ;-) cykel och tex kajak.
Dagens träning
vi var 4 pers i 2 st K2or (dubbelkajaker) som paddlade umeälven från strömpilen -->klabböle/baggböle-->strömpilen. startade strax efter 1630 så första biten var i skymnming medans hemresa var i totalt mörker. Endast belysningen var från Umeå och kringliggande vägar som lyste upp åt oss. Det är en häftig känsla att svisha fram på vattnet på "natten". Det tråkiga är att det blir så "snuskigt" kallt när man kliver upp på torra land, i kajaken är det fuktigt men varmt, men så fort man kliver upp på land, brrr...nästan varning för drivis i pungen. tog oss lite mer än 2h så det var lagom långt.

Saknar den varma årsperioden innan den kalla blivit kallt nog för snö, senhösten är bara en lång transportsträcka till vintern.

Umeå-tråden
Jon_F_B skrev:
> Vilken tid ungefär skulle passa imorgon? Jag är
> gärna med om det inte blir alltför tidigt.
>
> Jon.

Jag vet fortfarande inte riktigt om jag kan men start nån gång mellan 18 och 19.30 kanske kan vara funkis?

/johan

Umeå-tråden
tjena! det blir även bräntis imorrn onsdag för de som vill. Jag och aronsson möts där kl 1400 för lite pushbike, blir nog även lite stig därikring. Hör av er, ni som vill med :)

Umeå-tråden
Jag är inte osugen, ska försöka få pluggat på morgonen.
Har precis avverkat ett stenhårt pass kajakpolo, det saknas skinn på sina ställen på tummarna så vi får se hur det blir :)

Umeå-tråden
Det blir bra martin. Själv ska jag jobba extra några timmar på morgonen, så vi sitter i samma båt ;) Det är bara att komma, hehe..
Kajakpolo låter ju tokigt, men kul :D

Umeå-tråden
Ni kan ju hålla ögonen öppna, ni som vet hur Meridan ser ut. Eller om ni ser misstänkta begagnade delar... Hydrauliska deore-bromsar, bontragerfälgar, relativt nytt LX/XT-drivpaket och växlar. Kännetecken för just min cykel är att den har blå och röda buntband runt bromsslangarna. Förmodligen är väl ingen tjuv så dum att han/hon cyklar på den... men "dom" brukar ju sällan vara speciellt smarta faktiskt...

Om ikväll: För mig skulle det passa bra med en tur efter 18:00, kanske helst 18:30. Ska köpa två batterier till på lunchen, då kan vi vara ute längre än 1,5h! =)
Var träffas vi?

Umeå-tråden
Tyvärr ser det ut att skita sig med min medverkan ikväll. Jag har visst utsetts till förste däcksbytare av diverse släktingar. Plus att jag inte fixat någon hjälm :(

/Johan

Umeå-tråden
Hjälm finns att låna hr om inte annat Johan, bara att komma förbi!
Jag kom precis in från en sväng med Love och hans kompis, Bräntis och lite striiitbusande på Mariehem, Synd den här stan är så förbannat platt!
Stack ut kl 14, inte bra för tentapluggandet, men det är smällar man får ta, grymt kul var det iaf!

Umeå-tråden
Vet någon hur fasen man får tag i info, på när försvarsmakten har skjutning och avstängt området innanför ringvägen mot ersmark på I20?

Jag orkar inte cykla ut till en informationstavla mitt i natten för att hitta ett telefonnummer.. hmm.. Har letat på både polisen och försvarets hemsida utan resultat.

Umeå-tråden
Grymt bra cykelförhållanden i skogarna nu! Stenhårt, torrt och kalasbra grepp.
Själv körde jag en sväng ute vid Röbäck. Hade jag bara haft möjlighet skulle det blivit 3+ h.

081101_toppen.jpg ht=300

JojjeM> Var det var dina lyckliga däckspår jag såg längs "mil"spåret?

Umeå-tråden
olli skrev:
> JojjeM> Var det var dina lyckliga däckspår jag
> såg längs "mil"spåret?

Nix, oskyldig. Låter väldans trevligt annars :)

/Johan

Umeå-tråden
Onsdag på dan, yr.no snackar om 5-6 plusgrader och solsken, jag har skrivit tenta dan innan och sen spelat polo, visst låter det som ett perfekt upplägg för att få lite lera i ansiktet?

Vem är sugen/har tid? Jag tänkte antingen cykla stig eller utförs, beroende på sällskap!

Brakastruten: Mina dubbdäck är inte monterade just nu, men de funkade prima förra vintern, blankis vid nydala var inga problem!

Umeå-tråden
Jag var ute ett par timmar runt grössjön idag, fantastiskt väder, och där det var fruset var det helt sjukt bra grepp!
Rolig cykling iaf.
Ngn som är sugen på en sväng imorgon förmiddag, plattförs/utförs spelar ingen roll

Umeå-tråden
Var och snurrade lite ovanför bågskyttebanan. Har lite växter jag kollar av.
Märkligt att man skall behöva vänta till höstens slut, innan det slutar regna.. Inte happy.
Men greppet var enormt! Ja.

Dessvärre fick jycken en gren över ögat, så nu blir det att hålla koll på det en stund. Ser inte skadat ut i.a.f. och han håller inte längre ihop ögonlocket. Ruskigt om det hänt värre.

Umeå-tråden
Lite ivrig jycke kanske?

Någon sugen på cykling på fredag? Jag, Johan och eventuellt Jon drar ut. Typ bräntis eller något sånt. Jag är sugen på att leka lite i något grustag men vi får se om orken räcker till det.

Tillbaka
Topp