Umeå-tråden

Umeå-tråden
Dagen kan inte ha startat mycket bättre, härlig cykling på iskalla stigar! =) Eller jo, det hade gärna fått vara 10 grader varmare...
August: Fyra av fem toasters för skoskydden! Tighta, men jag fick precis på dem. De höll värmen inne nästan en timme, sen började tårna frysa.

Umeå-tråden
Ser ut att bli kallt på lördag... men Hamnplan/Cafébåten blir väl lämplig start. Det blir nog inte så mycket stig Rayy, tänkte mig nog mer strandpromenaden upp till Backenkyrkan och därifrån en blandning av cykelväg och vad som finns att tillgå.

Umeå-tråden
Ännu en väl utnyttjad friskvårdstimme! Hårda, snabba stigar. Kul! Fast lite kallt kanske, om man nu ska klaga på nåt.

DSC01153.JPG ht=480

Umeå-tråden
Så trist. Ett tips är ju att alltid korsa skidspåren vinkelrätt mot åkrikningen, då bör minst risk för urspårning uppstå. Allra helst sker ju skidspårspassagen med ett redigt bunny-jump, perfekt ställe att träna dessa på inför sommarens rötter och hinder.

Morgondagen då? Väderutsikterna ser rätt bra ut tycker jag, vad sägs om 10:30 vid cafébåten vid hamnparkeringen?

Umeå-tråden
Som tur var lurade jag bara iväg August idag. =)
Det började bra med sol men vädret ångrade sig och övergick först till (mot)vind och senare även snöfall. Humöret var rätt så sammanbitet på hemvägen kan man väl säga. ;)
Åsså några bilder...

Målet nått på ca 220 meters höjd (+478,6 / -487,5 totalt).
IMG_1402.JPG ht=640

Hängbropassage.
IMG_1406.JPG ht=640

Huvva!
IMG_1410.JPG ht=480

Umeå-tråden
Sjukt bra stigar runt nydalasjön, några cm snö som socker på den stenhårt frusna slasken! Snabba, med bra grepp men ändå "sladdfaktor"

Jag far not ut imorgon bitti 0630, yr.no spår mulet och -3 grader, perfekt cykelväder :)
oJsan, är du sugen? Eller någon annan morgonpigg för den delen.
Jag tänkte nog runt nydala, och så kan man ta en tur upp mot Gammlia sen, men är flexibel

Umeå-tråden
Jahapp, haveri på fixien!
Om nån ser två kromade klingbultar mellan sandbacka och coop forum så är dom mina! :D

Väldigt lugn cykling med vovven och.. sen vek sig drevet, kedjan kilades fast mellan ram och däck, drevet sprack..
Vårrenoveringen kommer lite tidigt i år! ;)

Umeå-tråden
På söndag är det dags för träff igen, tänkte berätta vad jag ska göra för något, ja helt enkelt vad slutar det här projektet i för något.

Efter söndag drar nämligen modellbyggandet igång!!

Så ni som är intresserade, kom förbi på lite fika och presentation av det slutgiltiga resultatet (förutom modell då)

Nu på söndag alltså 5/4, klockan 15.00!

MVH/Daniel!

Umeå-tråden
Blev inget idag... Men på onsdag tar jag gärna en morgontur vid 6:30! Eftersom jag inte har någon skottsäker väst så tar vi väl Nydala den här gången kanske ;)

Umeå-tråden
oJsan var hittade du backen? är det vid klabböle ngnstans? vet att det är en backe upp från energicentrum men är det den du menar?

"Målet nått på ca 220 meters höjd (+478,6 / -487,5 totalt)."

Umeå-tråden
Ok, nydala it is!
Jag var precis där, ina stigar nu, om än smalare och långsammare än på Gammlia, och dessutom inga backar.
Men skottargumentet går inte att komma runt :)
Ses vi på macken?

Umeå-tråden
quid: Ta friskvårdstimmen imorrn och häng med mig och marran, 06:30 vid OKQ8 Carlslid!

Verkar vara bra backträning där runt Överboda. Tydligen är det många racercyklister som kör där (men för tillfället var det vägarbete med grus på en del av sträckan).

profil.png ht=336

Klabböle längst i vänster kant, masten i höger kant.

bild.png ht=219

Umeå-tråden
Landsvägscykling kring Umeå blir då inte bättre än vägarna kring överboda :) Grymt sköna backar. Vet någon vart gruset egentligen ligger?

Umeå-tråden
Ja det är fina backar för räser där. måste prova upp till masten med mtb så fort jag har tid. bra och få mjölka ur sig!

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> quid: Ta friskvårdstimmen imorrn och häng med
> mig och marran, 06:30 vid OKQ8 Carlslid!

Haha, nänä, inte en chans. Alltför otränad! =)
Återkom om nåt år eller så, så kanske kondisen blivit nåååågot bättre.

Umeå-tråden
Överbodabackarna är grymma! Nån som vet ungefär vilket snittlutning dom har?

Och påtal om ingenting, någon som vet om det finns ngn affär i Umeå som säljer Giordana kläder?

/M

Umeå-tråden
Mini-RR från lördagmorgonens skogstur:
Siktet var inställt på Nydalastigarna. Nysnön avslöjade att ingen annan varit i farten än. Nattens minusgrader borde ha gjort stigarna stenhårda..
DSC01156.JPG ht=480

...vilket stämde fint, inga problem att cykla där inte. Blev fina spår i det tunna, tunna lagret nysnö.
DSC01155.JPG ht=480

Cyklade väster om sjön från söder till norr. Tog sen vägen öster om sjön och tänkte kolla in stigen som börjar SÖ om sjön och ansluter till hundspåret. Så här såg den stigen ut:
DSC01157.JPG ht=480

Cyklingsbart skoterspår(?)! Kul!
Ingen annan som stört finsnön här heller, förutom en morgonpigg cyklist då...
DSC01158.JPG ht=480

Tog mig ända upp till hundspåret, men där blev det stopp pga preppade skidspår.
DSC01159.JPG ht=480

Så det vara bara att vända tillbaka i samma spår och trampa hem.
DSC01161.JPG ht=640

Det var förresten fler än jag som varit ute i nysnön:
DSC01160.JPG ht=480

Härlig tur. Drygt 15 km blev det till slut varav största delen på stigar, precis som det ska vara!

Umeå-tråden
Hej!!

MÖTE PÅ DESIGNHÖGSKOLAN INSTÄLLT!

Skulle egentligen varit ett möte på designhögskolan 15.00 i dag, men det har kommit saker i vägen, hinner inte med mötet i dag.

Kommer ha ett möte på tisdag klockan 18.00 i stället.

Ni som skulle kommit i dag får stanna hemma och ha en skön söndag, sprid ut det här till folk ni vet hade tänkt komma men inte läser här.

MVH/Daniel

Umeå-tråden
Dagens tur runt stan: En sväng in på Jula, för att kolla cykelkärra. Nyss hemtaget i lager, ej upp-packad.. Låg däremot Wellgo lvg klickpedaler för 149:- i en korg! Flame-klistermärke ingår då. :)

Sedan ner på stan efter mellanlandning hos bekanta, för att leta mobiltelefon inför sommarens inlandssemester. Väl ute igen, föll blicken på en ljusblå fixie... En med väldigt vita hjul! Så vårgrann så. Då var det Herbivora som tinat fram! Roligt! En riktigt läcker cykel hade han. Tål att visas på bild flera gånger!

Så nu blev man ju tillsagd att skifta hjulen på vinterhojen.. Skall ändras till Hydrauliska skivbromsar samtidigt! Utanför fönstret blommar det.

Umeå-tråden
Förmodligen ett långskott men....var på bio igår på Filmstaden med en kompis. När vi kom ut hade någon person som har problem med begreppet "mitt och ditt" stulit kompisens av mig kultförklarade Scwinn Moab. Så om någon ser en guldmetallicfärgad Schwinn Moab anno sent 90-tal med för lång svart Bombergaffel med röd text - hör av dig! 070-6314300

Mvh/Uffe

Umeå-tråden
Så tråkigt, ska hålla ögonen öppna efter den!
Hur var cykeln låst? (Inte ute efter att peka finger, vill bara veta hur fräcka tjuvar det finns. Blev själv av med cykeln utanför ytterdörren i höstas, den var låst men inte fastlåst i någonting.)

Umeå-tråden
Jag gjorde ett desperat försök på Gamlia i onsdagskväll. Tog mig från västerbottens museum ner till fårhagen, sen gav jag upp... 30% gick att cykla med stor envishet, resten blev till att styra. Körde intervaller uppför bräntisvägen istället.

Tillbaka
Topp