Umeå-tråden

Umeå-tråden
NO worries marran, I translated in google, but sometimes it´s funny to read the translation when you write in slang :) hard to figure out what is the coneversation about :)

OK then let´s see I just might join you...first I need to have a good sleep finally :)

Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> Last-minute-announcement:
> It _might_ be a trip along Isälvsleden
> tomorrow... anyone interested? I know Robert
> are...

Nästa helg skall vi dit

Umeå-tråden
Yo!

Är en cyklist/löpare som bott i Umeå ett år nu. Börjar bli tråkigt att cykla själv, men av tråden att döma är det mest XC nu. Ingen som vill rulla lite lvg innan snön kommer?

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Well, Grössjön will improve them I guess :)

So, the sun is shining, 12 degrees outside and beautiful colours. Who is up for a ride? I can do anything from downhill to roadbiking and XC, as long as gravel roads are not included :)

Umeå-tråden
Don't know actually. I would like to go somewhere with nice trails, preferrably with nice downhills, but I could really do anything, like Grössjön for example.

Umeå-tråden
Nyss hemkommen från en timmes pannlamps-hypnos-cykling på ett gytter av stigar. Nyregnat och +4 grader, kan det bli mycket mysigare? =)
gamlia.PNG ht=489

OTB:ade i ett surdike och gjorde sedan exakt samma sak i nästa dike, 15m bort... =)
20090928051.jpg ht=450

Ok, Gamlia är kanske inte helt cykelkorrekt men så här sent på kvällen gjorde jag ett undantag. Mötte två människor på 1h.

Umeå-tråden
hH, är det där gps-plotten från en timmes cykling?
Då vet man att man är i en liten skog :)

Jag var ute en riktig kortis i söndags och busade i Carlshemsbackarna, förvånande nog gick det bra att hålla i styret, det är tydligen bara stora saker jag har svårt att greppa. Men an kan ju dricka öl med vänster hand så det är lungt.

Nu har jag monterat Weirwolf igen, och noterat att luftkammaren är mindre, antagligen därför jag känt större säkerhet mot genomslag vid lågt tryck på Fat Albert.

Kvalitetskänslan är också helt annan, Shwalbe är grymma på att få däck att *kännas* dyra, Weirwolf känns mer ordinärt.
Jag skulle vilja ha en korsning, Weirwolfs säkra grepp på stenar och rötter, men Fat Alberts luftkammare, sidorväggar, lerrens och kvalitetskänsla. Det vore något!

WTB Prowler MX 2,5" race är beställda iaf, som blötdäck. 50a gummi och halvglest mönster blir nog fint på höstens pannlampsturer, och vårens alla blöthål. Oj, jag längtar redan till våren!

Umeå-tråden
Självklart, det gjorde jag samma kväll som jag satt och terrade dig på gtalk i ämnet.
Råkade dock beställa utan att skapa konto på DX, men den borde väl komma ändå?
Jag har även "dispach adress: unconfirmed" i kvittot jag fick från paypal, men eftersom det inte står att jag måste göra ngt så antar jag att det ska funka ändå.

Nästa gång skapar jag konto, det verkar ju vara grejen!

Umeå-tråden
marran skrev:
> Råkade dock beställa utan att skapa konto på
> DX, men den borde väl komma ändå?
> Jag har även "dispach adress: unconfirmed" i
> kvittot jag fick från paypal, men eftersom det
> inte står att jag måste göra ngt så antar jag
> att det ska funka ändå.
>
> Nästa gång skapar jag konto, det verkar ju vara
> grejen!

"Unconfirmed shipping adress" stod det på mitt PP-kvitto. Gjorde samma som du och beställde utan DX-konto. Verkar funka ändå, för nu ligger paketet på ÅC och väntar på mig. Exakt 2 veckor har det tagit från beställning till ankomst.

Umeå-tråden
Skönt med förslag på vettig cykeltid, är lite less på senaste veckans ~16:00 turer... dessa ansvarslösa studenter! =)
Var bär det av ikväll, var mötas?

Umeå-tråden
Hej, vad sägs om utanför volvo Lastvagnar, utanför monteringen.

Om det är någon som är osäker på vägen kan jag beskriva den om du ringer 070-5746100(eller kanske någon duger till att länka från eniro)

/Marcus

Umeå-tråden
oJsan skrev:
> Skönt med förslag på vettig cykeltid, är lite
> less på senaste veckans ~16:00 turer... dessa
> ansvarslösa studenter! =)
> Var bär det av ikväll, var mötas?

Studenter? Trodde det var ansvarslösa studenter som sover halva förmiddagen som sedan skall ut och cykla mitt i natten (kl 19:00) Då skall ju ansvarskännande familjeförsörjare som mig som har arbete på dagarna gå och sova ;)

Umeå-tråden
Har varit klent med studenter på 16:00-turerna. Jag antar att det är mig som syftas på, men som min senaste cykelkonsumtion kanske avslöjar är jag ju inte student längre (men jag har studentleg, weee)

Hursom är jag precis hemkommen från en 15:30 AM-tur i Tavelsjö.
Jag säger bara Weirwolf, där var mitt kantgrepp. Oj vad jag saknat det. Men luftkammaren är mindre, och mina fälgar är nog buckligare nu efter en tur nerför spår "III" med ordentligt ladd.
Sjukt kul men grymt trampig, jag tror inte fettoklubben klassar den som riktig dh. Mer njutning för fälgplågande mjlksyraälskare. Spåret är ganska flackt och fullt med stenar i lagom storlek, så det skramlar gött!

Umeå-tråden
Mararn: Sweet med lite AM-åka!
Mindre flugor ute nu va? :)

Är någon sugen på en tur hojpa imorgon? Jag vill ut och köra, men vet inte vad, var, eller när.. Tänkte köra hardtailen, typ lulla runt på i20, stadsliden, kanske dirten om jag vågar hoppa med XC-prylar eller något annat skojj..

Umeå-tråden
Damn, se pass. Bosse körde samma grej, eller plugg, hela dagen alltså. Tips på var man bör ta sig ut och köra annars?

Någon som har ett poplockreglage över föressten?

Umeå-tråden
spectralen och Dubbdäck:
Först vill jag tacka för idag, trevligt med sällskap i mörkret. Måste göras om!
Hur går det med Isälvsledsplanerna, verkar det finnas intresse? Jag har en polare som gärna följer med och jag vet att najkn också vill hänga med... Får tyvärr bara plats med två cyklar+åkare i min bil (har inget drag).
Har ni några logistikförslag? Är det lördag den 3 okt som är aktuellt?

Umeå-tråden
Jag skall tyvärr åka ner till sundsall över helgen, annars låter isälvsleden som väldigt trevlig.

Själv har jag plats för fem cykelister, med cyklar, i min bil.

Umeå-tråden
This comming weekend is just the right one to be on Isälvsleden :)

But anybody having XC ride tomorrow? While there is still some sun up above the horizon?

Umeå-tråden
Btw, is there any well working webstore for bike stuff in Sweden or where do you usually order stuff for your 2 wheel Loves?

After visiting team sportia and Intersport and the othr ones, realized there is not much to buy...

Tack

Umeå-tråden
nope, that was bike-components.de, generally cheaper, but be ready to wait for a couple of months it htings go bad.

Both Bike-discount and chainreactioncycles have worked fine for med, cyclecomponents as well. There is also www.wiggle.co.uk you can check out, they are good as well

Umeå-tråden
finally my bike si safe :) I hope bought an old crap for the city but it´s kinda short, does anybody have some used longer stem to sell?

Tack

and anybody to join for bikeride today?

Umeå-tråden
najkn skrev:
> finally my bike si safe :) I hope bought an old
> crap for the city but it´s kinda short, does
> anybody have some used longer stem to sell?
>
> Tack
>
> and anybody to join for bikeride today?

Think I have an old 25.4 stem, 100 or 110 mm long that you could get for an ice cream or two :)

Umeå-tråden
Nån som är sugen på lite snabb stigkörning imorgon mitt på dagen? Jag sticker iväg kl 11, antagligen till Umåker/Röbäck. Har tid att vara ute ca 80 min, räknat från centrala stan.

Tillbaka
Topp