Umeå-tråden

Umeå-tråden
Det låter kanon. Jag hänger med under förutsättning att jag hinner hem till 17:00, vilket jag också mest troligtvis gör.

Hur lång blev din runda i dag marran? Kan du kanske rita ut den på karta?

Umeå-tråden
Precis hemkommen efter en dag på tinget. Jag vet inte riktigt var "statoilmacken på carlshem" är, men beger mig genast ut på eniro. Stöter jag inte på patrull, ses vi där kring sjutton!

Edit:

Jag behöver alltså bara följa Kolbäcksvägen/-leden? I sådana fall är det lugna puckar.

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Tack för en kanontrevlig runda, Krille! För den nyfikne blev det så här:

Skrmavbild2010-04-20kl.19.48.35.png ht=421

Totalt strax över 62 km och runt 27-28 km/h i snitt.

(Ja, backen var jobbig)

Umeå-tråden
olli skrev:
-------------------------------------------------------
> achsas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...
> > (Ja, backen var jobbig)
>
> Rolig heter det väl. ;)

Vem har sagt att jobbig är tråkig? :)

Umeå-tråden
Såg ut som en fin runda, även om det saknas ortsnamn på kartan. Jag antar dock att det är gräsmyrsbacken som det pratas om, eller?

Yr har tittat djupt i kaffesumpen och tror det blir soligt på lördag, är det någon som är sugen på en ordentlig tur då? Jag tänkte mig start vid 11-12 så det hunnit bli lite värme i luften, och sen 10-15 mil cykling i lagom tempo. Vi kanske till och med kan kosta på oss ett fikastopp :)

Umeå-tråden
Fick inte med hela rundan när jag zoomade in för ortsnamnen.

Jag är absolut sugen på en ordentlig tur. Mer 15 än tio. Då får man en anledning att äta lite Snickers. Vore roligt om vi blev någon till!

Umeå-tråden
Prognosen verkar nu som söndag blir soligt och det regnar på lördag, så jag föreslår preliminär ändring till söndag, vi kan ju hålla ett öga på prognoserna och anpassa oss till vädret, eller?

Umeå-tråden
marran skrev:
> Såg ut som en fin runda, även om det saknas
> ortsnamn på kartan. Jag antar dock att det är
> gräsmyrsbacken som det pratas om, eller?
>
>

Som det ser ut så har de kört hössjö-överboda, altså inte över hössjöberget mot gräsmyr.

Backen de nämner är berget mellan rödtjärn och överboda. oavsett åkriktning är det ganska brant. :)

Umeå-tråden
Den var trevligt brant. Jag föreslår dock att vi i sådana fall tar oss över den backen på "hemvägen" (d.v.s. samma väg som vi körde i går), eftersom den är lite roligare att köra från det hållet.

Jag är villig att anpassa mig efter vädret, även om jag också är sugen på LBL.

Umeå-tråden
Vi borde kunna tajma så LBL hinns med också, kanske start kl 11?

En helt galen tanke vore ju att kolla LBL tillsammans någonstans efter rundan, frågan är om någon lokal visar den

Umeå-tråden
Javisst.

Det vore ju sjukt galet. Jag drawar dock a blank. Kan tyvärr inte föreställa mig att sportbarerna här i Umeå visar cykling. Andra lokaler... Ingen aning.

Umeå-tråden
Jo jag vet va tvungn att jobba över, och nu råkade jag slänga in en hel kyckling i ugnen....kanske ska sätta den på 300 grader, lite torrt har väl ingen dött av. men det får bli en sen tur.

Umeå-tråden
Tråkigt jag jobbar i helgen.. Jag var på premiär runda i går och tangerade eran runda. Bor i Vännäs så för mig blir ordningen Hjoggsjö - Hössjö - Rödtjärn - Vännäsby - Hem. Är fin fina backar dom där. Roligt att bryta mot hastighetsreglerna genom Hössjö också ;)

Umeå-tråden
marran skrev:
> http://www.yr.no/sted/Sverige/Västerbotten/Um
> e%C3%A5/time_for_time.html
>
> Just nu ser det ut att bli goväder både lördag
> och söndag!
>
> Jag föreslår att vi kör på lördag, så kan vi
> ju alltid köra igen på söndag om vi är sugna.

Ohh. Jag tycker att en dubbel låter lockande. Det ser ju ut att bli varmt till och med. Kanske kan man dra ner värmarna lite :)

Umeå-tråden
Förhoppningsvis blir det värmarfritt, i alla fall på armarna. Cykelbrännan måste ju läggas!

Vi prellar en dubbel achsas, så får vi se om någon hänger på eller om vädret ändras

Umeå-tråden
Jag laddar upp med att besöka spexet i afton.

Vad satsar vi på för starttid och mötesplats? Och vilka hänger på, förresten? :) Tänk på att deltagande medför att man får snickers två dagar i rad.

Umeå-tråden
Precis hemkommen efter spexet. Det var riktigt trevligt. Tipsar jag om.

Mötesplats: check
Tid: vi anpassar oss efter temperaturen, men elva känns lagom tycker jag.

Umeå-tråden
Ingen som har en aning om hur stigarna ser ut? Vid nydala verkar folk ha slutat gå för ett tag sedan så de är dåliga, men det kanske är bättre på gamlia, och efter nattens minusgrader borde det kunna va bra isåfall. Får fundera lite till över frukosten om det är värt att chansa på en tur eller om det blir skidor för mig med.

Umeå-tråden
Det är i alla fall fortfarande rätt mycket snö på Gammlia, var där och kikade i veckan. Om det inte är för mycket "hål" från att folk trampat igenom snön kan det säkert vara fint

Tillbaka
Topp