Umeå-tråden

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är på iaf :)
> Jag föreslår Iksu, ingången mot Ålidhem, kl 11
> eller 12.
>
> Vad säger ni andra (vem det nu kan vara)?

Jag hakar på om det är ok.
Blir det racer eller mtb ?
Är tiden 11:00 spikad nu ?
Hoppas bara att jag hittar ingången :)

Mvh:Robert

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Tack för dagens tur!
Drygt 12 mil med trevligt sällskap, torra vägar och solsken, blir nog inte bättre!

Och tack för att ni hjälpte till när kedjan gick av

Umeå-tråden
Jag vill också tacka! Riktigt trevligt var det. Kommer upp med någon bild, karta o.s.v. lite senare. Nu väntar mat på Invito. Och ja. Jag cyklar givetvis ner till stan.

Umeå-tråden
Jag är för mätt för att skriva något utförligt, men så här såg det ut:

Skrmavbild2010-04-24kl.22.33.44.png ht=421

Totalt kring tolv komma fem mil.

IMG_1912.JPG ht=407

Marran var, orakade ben och allmän respektlöshet för sporten till trots, för stark för sin kedja. Applåden går till de trevliga människorna som styrde verktyg och en hjälpande hand.

Tyvärr körde jag med kassa inställningar på kameran, så alla andra bilder är suddiga.

Umeå-tråden
Mina orakade ben ogillar kyla och mulet väder, så jag lägger ett rungande kanske, helt beroende på vädret alltså.

Vid sämre väder kör jag mtb istället, teknikträning med lite hopp, bakhjulsåka, trackstands och annat som tolvåringar brukar syssla med

Umeå-tråden
Självklart är sadeln i botten. Det är bra träning att ståtrampa :)

Däremot har jag inte brallorna nerknölade i ett par tubsockor, där drar jag gränsen

Umeå-tråden
Ganska fint väder i dag. Som det ser ut nu, kommer jag kunna hänga på. Vad tänker du för upplägg på sexorna? Vila o s v. Tänkte lägga in som pass i klockan.

Umeå-tråden
Åh, vad sugen jag blev på en handfull sexor ...
Det kommer med all sannolikhet inte att funka med familjelogistiken (18 är för tidigt), men ändå. När, var, hur många?

Umeå-tråden
tänkte försöka få till 6*6 med lite lagom vila i mellan, kanske 90 sek eller så. va sägs om statoil på carlshem kl 18. de blåser trippel orkan som vanligt men de är härdande:)

Umeå-tråden
Yes! Men bara en kortis. Typ 90 minuter. Jag funderar på att köra om ett par timmar. Ingen sol i dag, men det är ju inte direkt kallt. Någon som är sugen? Tänker mig som mest två timmar.

Umeå-tråden
Idag är jag bangen, utvecklade lite smärtor i foten igår , så det blir vila idag

(dessutom har jag haft undervisning hela dan, så jag känner mig som en urvriden disktrasa)

Umeå-tråden
Av det jag har sett senaste veckan ser det magert ut, har mestadels kollat runt Gammlia. Nydala brukar vara rätt blött på våren, och Grössjön också. Jag skulle gissa att stenhällarna ovanför fågeltornet i grössjön nog kan ha töat fram, men jag tror inte att stigarna i skogen är töade än.

Umeå-tråden
Ja jo, det är väl för tidigt än kanske. I20 och Röbäck kanske inte ser så mycket bättre ut heller...? Men men, det är väl bara att ge sig till tåls nån vecka till. Sen så...

Umeå-tråden
Tjena! Jag och en polare tänkte styra upp cyklar och spadar på Bräntis ikväll (måndag 2/5) och se om man antingen kan gräva fram hoppen på 4X-banan eller bygga något nytt där det inte är skadligt. Om någon är sugen är det bara att komma dit! Kännetecknet är: två skäggiga killar som kör fegare än din mamma :)

Umeå-tråden
mod skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena! Jag och en polare tänkte styra upp cyklar
> och spadar på Bräntis ikväll (måndag 2/5) och
> se om man antingen kan gräva fram hoppen på
> 4X-banan eller bygga något nytt där det inte är
> skadligt. Om någon är sugen är det bara att
> komma dit! Kännetecknet är: två skäggiga
> killar som kör fegare än din mamma :)

Tja!

Kör hårt. Jag kan inte ikväll men är ev. på att gräva på onsdag om någon vill då? Kan höra med johan och bosse också...

Umeå-tråden
Shit, det var mycket snö kvar på banan, främst efter branten och i hoppen. Det känns som att det måste vara varmt ganska många dagar för att det där ska smälta bort, för det är ju i princip aldrig direktsol där. :(

Vidare hade vi underskattat lite hur jobbigt det är att gräva. Vi byggde ett litet skutt i knattestorlek nära toppen på bikers left, men det var allt vi lyckades med. Det blev att öva kurvagning och jobba bort lite fartskräck istället.

Jag har problem den här veckan ut (ehum... som farsa har man permis max en kväll i veckan), men det vore skoj att sammanstråla vid något senare tillfälle!

Umeå-tråden
mod: Skulle helt klart vara skojj i alla fall att dra dit, gräva lite, och kanske ta något åk någon gång! Vi ser väl när tiden finns ^^

Problemet med 4xbanan är att den ligger i skuggsidan, och även om snön på själva banan kan ha smält bort är banan ofta rätt fuktig i och med fukt som kan ligga i skidbacken ovanför tar lite tid på sig att ta sig nedanför 4xbanan. Men men, å andra sidan kan man ju gräva lättare och få det att bli något i fuktig mark än då det är torrt och dammigt.

Umeå-tråden
Någon som är cykelsugen idag, jag tänkte fara och leta lite stigar med mtb, vill folk hellre köra racer kan jag göra det.

Skriv fort, jag far nog ut på en halvtimme. Vill någon ansluta senare är det bara att slå en signal, nr finns som vanligt i profilen

Umeå-tråden
Visserligen har jag tvåhjuligt idag, men med motor... hade varit skoj att gegga ner sig lite men det får bli en dag med bättre framförhållning. ;)

Var ute med apostlahästar och barnvagn igår och rekade cykelstigar runt byn, såg lovande ut! =) Inga marran-stigar precis, rätt mycket grusväg =)

Umeå-tråden
Jag var o kolladel lite på gammlia för nån dag sen och då vare mycket snö kvar, fast det var på den nord-östra sidan vid parkeringen i närheten av backen, man kanske kan hitta nån stig i södra eller sydvästra kanten som går att köra

Kollade "hemmastigarna" vid nydala igår, början, eller slutet om man vill det, den nordligaste delen från den lilla grusvägen och bort till kinabron var ganska bra, snö på några ställen men annars torrt, söderut från kinabron så gick jag inte så långt men det verkar som det är ganska mycket snö där eftersom skogen är tätare. Så man kan ju köra den korta norra biten fram och tillbaka om man vill

Umeå-tråden
Kort men intensiv tur blev det.
Knallen nedanför tunnelbacken var torr och fin, synd att den är så liten för det hundratal meter stig den bjuder är rätt skojig med hällar och sten. Det borde också innebära att knallen ovanför sjukhuset är hyfsat torr nu, där finns ju också några roliga löpor.

Sen körde jag till Carlshemskullen, den var snöfri och fin sånär som på en väldigt liten bit. Infarterna mot Grössjön var dock värre, det kommer nog ta en vecka eller två till innan man kan köra där.

Imorgon kör jag nog en tur efter lunch, vid 12-13 tiden. Jag tänkte kolla Liljansberget och Gammlia, och se om man kan hitta några fina löpor. Jag siktar på att köra mellan en och två timmar.

Umeå-tråden
Marran: Vi undvek att gräva i själva backen. Men en bana med några berms och nåt hopp här och där kan väl inte skada? Det skulle ju vara bra med några gröna spår som man kan ha glädje av om man inte vågar stå på i 4X-banan.

Tillbaka
Topp