Umeå-tråden

Umeå-tråden
Jackson, jag kanske är på. När hade du tänkt dig? Jag har precis återhämtat mig från en seeg flunsa, så konditionen är nog ännu sämre än förr dock ;) Jobbar till fem. För sent?

Umeå-tråden
@Janne, fin film! Verkar vara ett grymt lopp!
@Bortom12e: Marero var pepp på att cykla Grössjön i dag. Jag skulle tro att vi far lite tidigare än fem, så att man inte är ute hela kvällen och hungrar ihjäl, men det ska jag inte skriva i sten. Jag postar när tiden har spikats! Du kan alltid ringa och kolla när du jobbat klart å.

Umeå-tråden
Vet inte om jag ska göra smiley eller cryley på den :). Trist att höra att du vart sjuk, men bra att höra att du är på bättringsvägen. Jag ser fram emot att ses i skogen!

Umeå-tråden
I morgon ryktas det om finväder. Jag jobbar men hade tänkt försöka dra lite tidigare för en tur på Hässingberget. Det ryktas även om bad efteråt. Alltid trevligt med sällskap!

Umeå-tråden
Finns det någon ungefärlig tid? Min kropp trilskas och är småtrasig på de flesta ställen, men finväder och finsällskap lockar! Skall känna efter hur illa det är när jag cyklar till jobbet imorgon och hakar om det känns ok.

Umeå-tråden
Kung att det finns pepp!! Välkommen tillbaka quid! Du har saknats! Synd att kroppen trilskas ruggen, krya! Jag har sagt till Annika att jag ska försöka ta mig från jobbet fyra. Om det är superväder och jag har varit effektiv ( osannolikt) far jag gärna tidigare, men jag skulle tippa på att en rimlig tid för avfärd hemifrån är vid halv fem. Jag föreslår att vi börjar på umåker, men är i vanlig ordning öppen för förslag.

Umeå-tråden
Umåker är en bra startpunkt! Skriv en rad när tiden är spikad.
Jag måste vara hemma till kl 19 så ev. får jag bryta lite i förtid för att hinna hem i tid.

Umeå-tråden
Kroppen känns inte briljant, men jag gör ett försök att hänga med. Är inte mer än att jag avviker om det inte funkar. Har aldrig cyklat på Röbäck så jag är självklart lite nyfiken på det, men umåker fungerar absolut.

Umeå-tråden
Kung! För mig språllar det eg om man kör röbäck el umåker innan hässingberget. AuL tror jag aldrig har varit på umåker, Därför tänkte jag att det kunde va kul att börja där + att man slipper cykla väg mellan turerna. Vad tycker ni andra? Vad säger ni om tid? Jag jobbar ju, men detta vädret sliter på arbetsmoralen!

Umeå-tråden
Ju tidigare desto bättre för min del, måste som sagt vara hemma till 7.
Umåker eller Röbäck... kvittar väl egentligen, men vägtransporten mellan Röbäck och Hässning är lite småtrist.

Umeå-tråden
Stort tack alla deltagare för dagens tur!! Det blev bra flåsträning. Hoppas det kommer lite bilder från Hässningberget :) Här är några från Umåker iaf:
120806-1.jpg
120806-2.jpg
120806-3.jpg
120806-4.jpg
120806-5.jpg

Umeå-tråden
Grymma bilder quid! Ja, det blev en sjukt fin tur! Mina kort blev väldigt suddiga idag av nån anledning, så de gör inte cyklisterna riktigt rättvisa. Grymt cyklat av alla!

Först var det ju Umåker. Tyvärr var jag alldeles för seg med kameran.
IMG_0675.jpg

Sen blev det Hässingberget. Grymt fint var det, och förvånansvärt halt faktiskt.

IMG_0721.JPG

IMG_0720.JPG

IMG_0718.JPG

Sen begav vi oss mot Umeå Secret Tracks. Först tracken gick prima för samtliga deltagare.

IMG_0719.JPG

IMG_0716.JPG

Andra gick prima för vissa. Grymt imponerande körning av Marrero, Bosse och David. Själv kraschade jag.. Fast sen tog jag den iaf, skönt, annars hade man fått vara arg hele natta.

IMG_0715.JPG

Putta uppför får man också göra. Återigen var jag för seg för att fånga själva nedfärden på bild :(.

Vi avslutade turen med lianbad, eller ja, vissa av oss. Själv roade jag mig med att fota.

IMG_0714.JPG

Umeå-tråden
Ja, det var kul med mycket offensiv körning. Tror aldrig så många gått i backen tidigare på denna sväng? Men gammkroppen är inte lika nöjd. Det var ingen lek att försöka rulla ur sängen eller få på sig skorna idag...

Umeå-tråden
Hoppas att kroppen läker Ruggen! Min kropp är rätt sliten idag den med. Tur att jag skulle till naprapaten, hela jag var helt sne :). Ha en kunglig cykelvecka, jag hoppas att jag med stor avundsjuka får läsa om era cykelstrapatser under helgen!

Umeå-tråden
Hoppas jag inte tränger mig på här i umeå tråden :P Men har de sista veckorna blivit rätt taggad på Downhill, men till min besvikelse så verkar det vara ganska lite med sådant här i trakten ändå. Verkar inte vara några som bygger lite egna spår heller, som man kan åka emellan övik och bygdsiljum turerna.

Tänkte bara höra om ni vet något jag inte vet? elller om man ska försöka hitta en annan hobby :)

Tack på förhand

Umeå-tråden
Kiiwii skrev:
-------------------------------------------------------
> taggad på Downhill,

Tjena.

Du vet väl att liften går i Ö-vik på lördag ?
11 AUGUSTI KL 12,00-16,00

Efter att liften stängt har jag tänkt ta en sväng teknisk stigcykling i långsamt tempo som avslutning på dagen.

Hoppas att det blir många på berget och att några är sugen på en sväng efteråt.

Umeå-tråden
Okej, var lite otydlig i det ja skrev ( som vanligt ). Har ingen cykel just nu. Utan har sökt runt lite var man kan cykla före jag börjar leta efter en DH hojj, undrar mest om det är värt och roligt även när man bor i " platta umeå " :P

Umeå-tråden
Det klart det är värt om du är taggad.
Många från umeå som kör.
Köp min Gambler lite snabbt för 10.000 och sälj den vidare för 10.000 om du ångrar dig.
Eller så kollar du om du hittar något annat kul på blocket, Happy eller pushbike.

Umeå-tråden
Kiiwii skrev:
-------------------------------------------------------
> Haru du några bilder och lite info ? scott
> gambler?

En scott Gambler är det. Svart/Vit -09 med fox 40 fram och DHX 5.0 bak.
Vill du veta mer tar vi det via PM eller ännu hellre telefon så kan jag skicka bilder till dig på det du vill se.
Den kommer att finnas vid liften på lördag om du vill känna på den.

@ Houka: Hoppas du får med dig ett gäng från Umeå. Det är alltid trevligt med umebor i parken.

Umeå-tråden
@ Boman jag kommer att ta bil ner, dock inget cykelställ i nuläget,kombi dock, men det går kanske att lösa ett ställ om du skulle vilja åka med? Tänkte åka så jag är nere vid 11-11.30, trycka en burgare å sen cykla tills jag stupar/bryter något/elr blir less å sen åka hem :D är troligen där hela dagen.

Umeå-tråden
Finns det intresse för en tur längs Öreälvsleden imorgon söndag, typ Agnäs-Bjurholm? Avfärd från stan vid halv 11. I allmänt utflyktstempo och med fikapaus.

Umeå-tråden
Vill tacka för en magisk dag i övik, vi blev några från umeå ändå ! I backen var det ca 10 åkare, riktigt trevlig dag, Nu är det bara att ladda för bygdsilijum nästa helg !

Umeå-tråden
Ska nog dit med syrran den 25e, så det blir väldigt kul. Men det verkar som de inte hyr ut cyklar i år? vet någon nått om det? och hur ser det ut i bygdsilijum?

Umeå-tråden
Tackar de umebor som var i övik och cyklade med oss idag! Totalt tror jag vi var 12 stycken cyklister. Som Lars.E sa, det är alltid roligt med umebor i parken! Välkommen ner igen om två veckor, lördag 25/8!

Umeå-tråden
Hej! Är ny här på forumet så tänkte börja med att presentera mig. Robert heter jag och har ganska nyligt fått upp ögonen för det här med att cykla i skogen :) har hittils blivit några turer i nydala-skogen, gammlia och röbäck, samt en visit till isälvsleden!

Jag tänkte kolla med er om någon har cyklat den nya sträckningen av tavelsjöleden eller vet om den är bra att cykla? Läste i VK att de just invigt en 23 km lång sträcka som går runt själva sjön. Här är en länk till artikeln http://www.vk.se/681450/tavelsjoleden-invigdes

//Mvh Robert

Tillbaka
Topp