Umeå-tråden

Umeå-tråden
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Tog lite sunkiga mobilbilder igår kväll:

Trevligt med bilder. Synd att du blev ensam men stigletning är ju inte fel :)

Hoppas på rapport från Bräntis om inte turen regnade inne.

/Johan

Umeå-tråden
Jojje: Tyvärr så är det precis vad den gjorde, blev högtalarbygge istället för min del, hoppas komma ut och cykla imorgon. Stigletningen gav bra utdelning så det var verkligen inte fel det heller!

Umeå-tråden
Det blev pushbike i bräntis igår tillsammans med ett par kompisar, grymt roligt och utvecklande, jag behöver verkligen öva på att åka nerför!

Knäppte några bilder också, finns i en tråd nära dig :)

_MG_8208.jpg ht=666

Umeå-tråden
Ah, då kanske det var er jag skymtade igår? Själv på en mormorshoj på väg ned till centrum.
Blev att ta in hunden för operation innan jag kom hem igen.. Tassoperation. Trodde knappt han skulle vakna upp ur sövningen denna gång.
Men idag är han som vanligt igen!

Umeå-tråden
tjena. tillbaka nu efter en flytt (hem igen efter renovering) och ett datorhaveri.

Jag har uppdaterat min cykel (ACn) med en rock shox Domaingaffel fram, 115-160 mm. slag och lite annat lull-lull. Är grymt peppad på att dra ut och hojja på bräntberget eller någon annan stans.

ska som jag skrev i den andra bräntis-umeåtråden ut och cykla på bräntis imorgon kring 2000 med en polare. De som vill hänga på får jättegärna göra det!

Vi syns

Umeå-tråden
Hallå, är så sjukt nöjd jag och en polare var ner till övik och körde lite nerförsåka idag. Vansinigt vad skoj det är trots att man är total nybörjare och bara bromsade sig utför plus att man slapp gå upp när man väl var nere. Kan varmt rekomendera en tur till alla som är sugna på att åka utför.

Umeå-tråden
Okej. Dags att ställa frågan.

Hur många är peppade på att dra ner till Övik en veckodag, eller helg framöver? Jag är ledig lite då och då, men jobbar varannan helg. Är riktigt peppad på att dra ner så snart som möjligt, tisdag, onsdag eller helgen vecka 26.

Vilka har bil+ cykelställ? Vilka är peppade?

Umeå-tråden
Hej Umeå.
Ni är välkommen till Ö-vik.
Men...
Liften är stängd för cyklister vecka 26. och midsommar helgen.
stängt 20/6 - 28/6.
Söndag 29/6 är det åter öppet för cyklister.
Vi kommer att ha ett litet Race med tidtagning på ett spår sön 29/6.
Alla är välkomna att delta i Racet. pris till snabbaste cyklist + utlottning av priser bland alla deltagare.
Hoppas vi ses ;)

http://www.hkbikepark.se/
mvh/Lars

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Jag är sugen, jobbar mestadels helg menäven kvällar ibland, har ingen bil dock.

Hur blir det med happyride på måndag? Ska vi ta en HappyPushbike kanske?

Umeå-tråden
Jag ska troooligtvis ut på måndagkväll med start 1930-2000 ungefär, får se hur fräsch jag känner mig efter jobbet (har jobbat lite extra på ledig dag nu i veckan och så). Annars ska jag ut tisdag kväll om det inte blir på måndag.

Umeå-tråden
Just hemkommen från lite övningar i bräntberget... Alltså den övre delen med en liten trippel och nån dubbel hur cyklar ni den? Det kändes bara livsfarligt. Den nedre delen nedanför tokbranten var lite kul men ni som inte varit i övik har ju nåt att se frem emot. Tycker man det är kul att cykla på bräntberget formligen älskar man öviks alla spår.

Umeå-tråden
Branten saknar stege, med räcken att hålla i sig i, när man krampaktigt klättrar utför..
-Blir nog inget Ö-viksrace för den här gammkroppen! ;-)

Kommer snart ngt. Stenmarkscitat om att det bara å åk?

Umeå-tråden
Brakastruten skrev:
> -Blir nog inget Ö-viksrace för den här
> gammkroppen! ;-)

Tvärtom, du kan följa mej jag är också gammal och feg. I övik finns det fegisnerfarter.

Umeå-tråden
Trilla skrev:
> Just hemkommen från lite övningar i
> bräntberget... Alltså den övre delen med en
> liten trippel och nån dubbel hur cyklar ni den?

De tre översta rullar jag över med båda däcken i backen hela tiden (möjligtvis litet hopp i den tredje och sista), step downen som är nedanför rullade jag först, nu hoppar jag den. (Step down - landningen är lägre än där man hoppar ifrån.. typ)

Hänger du med ut imorgonkväll?

Umeå-tråden
Brakastruten skrev:
> Branten saknar stege, med räcken att hålla i sig
> i, när man krampaktigt klättrar utför..

Testa att gå upp på sidan om branten, alltså backen där bigjumpet är på vintern. Fungerar mycket bättre än att försöka slita sig upp i branten :)

Umeå-tråden
love nu tror jag det var så att ledstången saknade han på vägen ner....
Jobbar eftermiddag i veckan så jag kommer inte. Sen är jag för feg för att göra sånt där i grupp, ni retas säkert bara.. ;-)

Umeå-tråden
Trilla skrev:
> Brakastruten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > -Blir nog inget Ö-viksrace för den här
> > gammkroppen! ;-)
>
> Tvärtom, du kan följa mej jag är också gammal
> och feg. I övik finns det fegisnerfarter.

Vi har nerfarter som passar alla. Den slätaste kan du nog komma ner med en trehjuling om det är så.... och den brantaste är så brant att du inte kan stanna i den ens om du försökte....

Bara säg till när ni kommer så får ni ordentlig visning på alla guldställen :D

Umeå-tråden
Ja Övik kanske skulle vara nånting!

Dock så jobbar jag 7-16 om veckorna så då blir det svårt.. Men på kvällar och helger är jag ledig!
Nästa problem är att jag inte har nån cykel för ändamålet (närmaste är min fixie)..
Går det att hyra cykel där nere i söder? och vad tar man för det? :)

Umeå-tråden
lleberg skrev:
> Ja Övik kanske skulle vara nånting!
>
> Dock så jobbar jag 7-16 om veckorna så då blir
> det svårt.. Men på kvällar och helger är jag
> ledig!
> Nästa problem är att jag inte har nån cykel
> för ändamålet (närmaste är min fixie)..
> Går det att hyra cykel där nere i söder? och
> vad tar man för det? :)

Hyrcyklar finns. Kika här och se http://www.hkbikepark.se/priser.htm

Umeå-tråden
rayy skrev:
> Är det öppet samma tider på helgerna? Jag funderar på söndagen vecka 26...
> /Love

Citerar Lars här nedan som svar på din fråga.
Lars.E skrev:
> Hej Umeå.
> Ni är välkommen till Ö-vik.
> Men...
> Liften är stängd för cyklister vecka 26. och
> midsommar helgen.
> stängt 20/6 - 28/6.
> Söndag 29/6 är det åter öppet för cyklister.
> Vi kommer att ha ett litet Race med tidtagning på
> ett spår sön 29/6.
> Alla är välkomna att delta i Racet. pris till
> snabbaste cyklist + utlottning av priser bland
> alla deltagare.
> Hoppas vi ses ;)
>
> http://www.hkbikepark.se/
> mvh/Lars

Edit: Stavar ju kasst ibland

Senast ändrad:
Umeå-tråden
rayy:"Testa att gå upp på sidan om branten, alltså backen där bigjumpet är på vintern. Fungerar mycket bättre än att försöka slita sig upp i branten :)"

-Det var inte ufför (uppför) utan uför (utför) jag hade problem! :-)
Lärde mig för övrigt redan som barn, att inte gå uppför i pulkaspåret. Men sedan har också jag sett försäkringsreklamen, om att det är moget att ta stegen istället för att dyka med huv´et före..

Umeå-tråden
htj:
I'm certainly up.

There has been loose talk about a pushbike session on Bräntberget, but our main pushbiker Ravy has gone ill, so I don't know.
I'm still hanging on to the pushbike for now I think, if no one comes up with a better idea

Umeå-tråden
Hey

Not sure what pushbike is, but it sounds freeride/downhill like :-)

I'm much more of XC guy :-)

If anyone know some trails south of the river (heard those areas are more hilly), I would be interested.
Otherwise, Nydala might an option (mostly because I haven't been there much, and would like to see more).

/Henrik

Umeå-tråden
South of the river would be nice if someone know the trails.

On Nydala I know i quite nice trail with a bit of everything, from flowy to gnarly, the downside is there are no hills at all. Perhaps if we take that trail and then head down towards Grössjön, i have found a couple on nice trails there too.

Pushbike on Bräntis would perhaps be downhill light, good technique training at least for me, as I am not very used to that kind of riding at all.

Umeå-tråden
Kan det finnas någon butik i stan som har SS-klingor? Jag ska växla upp pendlarcykeln och behöver en 45 eller 46 tänders (130 mm bcd). Jag var förbi på Team Sportia på lunchen men de hade inget utan hänvisade till Cyclecomponents.

/Johan

Umeå-tråden
Stressade från jobbet 17.15 och hann hit innan 18, men nu ser jag att jag får stå i solen och njuta till 18.30... Passade på att skaffa en användare och skriva det här. =) Hoppas det dyker upp lite folk snart... Är det IKSU-entrén som gäller?
/många år på hoj, men inte såhär organiserat...

Umeå-tråden
300 meter är en bra början, kul med fler umecyklister.

Jag släppte nere vid Tomtebo, knät sa ifrån. Nu efter varm dush och knävärmare på hela kvällen känns det bättre, men ont fortfarande, jag måste ha smällt i det när jag OTB-ade i början av turen eller något.

Tack för en trevlig tur annars, kul när det dyker upp mycket folk på rides! 5 pers som max, men 4 mesta tiden, kul!

Umeå-tråden
Sådär då var man temporärt tillbaka i Umeå, ska ta mig vidare till oslo så fort jag har råd å fixa med jobb och dyl. Kan då tyvärr inte ta med min cykel så jag har slängt upp den på köp/sälj här på happy, så om ni känner någon som är sugen på å börja så är min cykel i riktigt fint skick... har haft mycket roligt med den :)

http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=20874

Trevligt å se att fler folk börjar köra grössjön runt... den sträckan är riktigt rolig å fin, se upp för myggen på kvällarna bara, jag å stibbo höll på å bli ihjälbitna när vi körde där förra sommaren lite för sent på kvällen å stannade till för å återfå andan.

Tillbaka
Topp