Umeå-tråden

Umeå-tråden
Eftermiddag skulle passa mig, vid 6 som vanligt?
Jag kan köra förmiddag annars också, då är det ju lite varmare.

Plats...Nydala upp till hundspåret och ner runt grössjön?

Tavelsjöleden på I20 kanske? Där finns en del stigar jag inte har kollat in än.

Umeå-tråden
Härlig RR, man blir sugen!

Hur lång är hela tavelsjöleden, det låter som något man borde testa...

Men i så fall kan vi ju köra mitt andra alternativ, nydala-hundspåret-grössjön

Umeå-tråden
Jag känner mig lite halverst idag. Får se om jag kommer igång och hänger på, beror lite på vädret oxå. Om jag bestämmer mig för att hänga på vad är det för mötesplats och tid (18.00?) som gäller isf? Grössjön är ok även om jag kört där de senaste gångerna dock har hundspåret varit dåligt besökt av mig i sommar.

//Jonas

Umeå-tråden
Har längtat hela dagen efter att cykla... På vägen hem från jobbet började jag ångra mitt tidigare inlägg. JAG bestämmer när det "vräker ner"! =)

Umeå-tråden
Tjenna.. Hoppas på RR ikväll. Gick det bra att köra?

Blir bräntberget kl 1100 imorgon. Vill någon med så är dom välkomna. Kör tills Holm börjar hoppa kring 13 (drygt kl 13)

Umeå-tråden
Jag, Muntis och marran slöt upp vid IKSU och begav oss iväg på en mycket blöt och hal tur runt Nydalasjön. (vi hade nog inte blivit blötare om det regnat...)
Först lite kors och tvärs genom skogen på västra sidan av sjön och sedan upp förbi badet och in på hundspåret. Halvvägs ner på östra sida vek vi av på en stig som först var väldigt blöt men som blev rätt snabb mot slutet. Vi kom ut vid kolonilotterna och sedan irrade vi runt på ett par återvändsstigar (my fault...)

Trevlig tur, lagom lång i detta väder!

11:00, vad är det för tid för en hederlig knegare?! På onsdag dyker jag nog upp med kameran, om ni är där då också?

Umeå-tråden
Jag dyker upp om knät känns bra, fick en vacker smäll idag trots knäskydd, jag är väldigt glad att jag hade dom, annars hade jag nog inte rest mig...
Vi ser om vi ses helt enkelt :)

Tack för turen ikväll, jag velade in i det sista om jag skulle fara. Till slut tog jag mig i kragen, krängde på mig knäskydden för att hålla knäna varma och trampade iväg till iksu. Stigarna var vääldigt blöta, rötterna var hala och jag hade dåligt flyt. Men det var trevligt ändå!

Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> 11:00, vad är det för tid för en hederlig
> knegare?! På onsdag dyker jag nog upp med
> kameran, om ni är där då också?

Vi kör nog bara imorgon, jag är ledig just tisdag men jobbar resten av veckan typ. Skulle eventuellt köra onsdag kväll också, men det känns av någon outgrundlig anledning som att jag har dubbelbokat mig. Kollar upp det imorgon...

Hoppas det gick bra med knät där. Skydd är ju som bra märks det i slutändan..

Umeå-tråden
Jag har långtråkigt! Det regnar där ute.... Vad göra?
Plockade av bromsreglagen på silver-Meridan, p.g.a. gängpaj i vxl.reglaget i kombination med XT shadow.
Fick bli rekondade Accerareglage i silver!
Snart är jag ikapp rayy, på antal utbytta delar? :-D (LX-vevparti kommer inom veckan..)

Nåja dagen är dryg, så vad mer å hitte på? Sökte i gömmorna, och hittade tillbehör nog, för att komplettera en tom GF-ram! Inte särskilt fräscha visserligen, men det ordnade sig med lite svart sprayfärg! Styre/ stam och isärplockat vevparti fick sig en snabbsminkning.
(Står en giftgrön burk och väntar på ramen, när den kommer åter!)

Sjutton, det regnar fortfarande. Akvarievattnet är utbytt.. Återstår att byta reglage på Treken? Hmmm... :-) Eller skall det få bli samtidigt med styrlagret? Får vällan se. Då skulle fås lediga reglage till nämnda hitteram.

Igår blev det förresten uppsök med hunden, och med granntjejens två "kamphundar" (Används inom räddningstjänsten!). Hur gott som helst! Roligt att jycken går på andras lukt också.

Umeå-tråden
Låter ju småtrevligt att sitta och byta runt delar.
Jag sitter och klurar på att byta gaffel, blev ingen pushbike för mig, har fortfarande lite ont i knät sen igår.
Jag är dock sugen imorgon, hur går det med dubbelbokningarna Ravy?

Umeå-tråden
Hehe, du är inte ikapp än. Jag köper ny ram idag/imorgon ;) Kanske styrlagret ska få hänga med till nya, vem vet ;)
Kul med nya vevpartiet! Se till att brotcha ramen. Vi har haft cyklar på jobbet som har haft jäääättestora problem med lagrens livslägd då ramarna inte varit brotchade. Bianchi hade en hel serie cyklar med utanpåliggande lager som krasade ihop då ramarna inte var brotchade. Det var ett tag sen nu, men ändå...

Blev pushbike idag en sväng, jag kom nääääästan över sista hoppet. Landade med framhjulet snudd på i landningen, bakhjulet snudd på platån så att säga. Regnet gav bra grepp i gruset....

Jag är sugen på imorgonkväll, polaren Johan vill också med. Kanske vi blir ett gäng?

Umeå-tråden
Inte glory än. En brand-x som var billig (till xc-hojjen). typ 1400 spänn inkl. ett extra växelöra, i storlek 16".. Det blir bra

Grymt! Jag ska höra med Jon om han är sugen, kanske får jag med mig en kollega också... Jag kommer dit strax efter 19. Tar med mig cykel osv till jobbet tänkte jag.

Umeå-tråden
Äsch, rayy! Bara sådär... byta? Hmpf!
Det BLEV att skifta till XT dual action på Treken, och när det var dags för handtagen, kom jag att ångra att jag kapat styret! Buuuhä! Dumma, dumma.
Så det fick bli ett skabbigt Bontragerstyre, tills vidare.
Handtag unnade jag mig en tur i regnet för också.. Får testa vad de duger till i blötan.
Just nu ter Treken sig vara i ngt. slags utprovningsstadie, i väntan på att den känns sådär underskön igen.
Har bytt styrstam från 75 till 90mm, styret är åter en sisådär sex centi bredare.. Styrlager väntar.

Hursom, var det ett klart plus med reglagebytet på Meridan! Min stannar kvar. :-p
-Kanske skulle byta bromsreglagen på lilla blå däremot, nu när det föll lös ett par...

Förresten:Idag var det fler parkerade "lånecyklar" på väg ner mot Björnvägen, än det var blåbär i skogen!

Umeå-tråden
Brakastruten: Fint med nya delar ^^
Har du lust att köpa bara provmonterat truvativ hussefelt? Alltså, 50 mm rise och 680 mm brett. Du får det för max 150 spänn om du har lust för det... Vet inte om risen känns som för mycket, men det kanske känns schysst för ryggen? vad vet jag.

Umeå-tråden
rayy: Skulle ju kunna kika på det vid tillfälle, om det kanske känns helt fantastiskt, annars tror jag att jag rullar på så här ett tag. Mest bara högfärden som fått sig en törn..

Umeå-tråden
Ok. Du kan ju få kolla på det så ser vi väl.
Plush har föressten just tillverkat ett styre till Johan. Det lutar åt någonstans kring 78 cm brett :) Galet...

Umeå-tråden
När ääääääälgarna klappar taaaakten, till min lilla kråååååksång, då blir den _ _ väldigt bred! :-)
Den där plush verkar vara en väldigt bra kompis! Kedjestyrare och styren..

Umeå-tråden
Brakastruten skrev:
> När ääääääälgarna klappar taaaakten, till
> min lilla kråååååksång, då blir den _ _
> väldigt bred! :-)
> Den där plush verkar vara en väldigt bra kompis!
> Kedjestyrare och styren..

Kan inte låta bli att länka till en bild från en annan tråd på pelle[plush] med hans stridsvagn :-)

hk5.JPG

Umeå-tråden
rayy skrev:
> Tjenna. Jag kommer ungefär 1930 ikväll istället
> för 19. Måste hem och hämta cykel från jobbet.

Blir det pannlampa? :)

/Johan

Umeå-tråden
hmm, blir ju nästan lite sugen, jag som bara tänkte fotografera.
Bäst att sätta på plattisarna och ta på sig skateskorna... men jag tar kameran för säkerhets skull, om det blir för farligt. =) Dyker upp vid 19.

Jag cyklade på Tavelsjöleden i måndags mellan nio och halv tio - då var det på tok för mörkt för att man skulle känna sig säker. Fast det är ju lite mer öppet och ljust vid Bräntis.

Umeå-tråden
Riktigt fin kväll alltså! Bra åkning av alla, grymt kul att se lite nya ansikten alltså.

Jag körde både bra och dåligt, men det kändes då skönt att ta sig över step upen (sluthoppet) till slut. Som sagt, kollegan har ju gjort det på beee-eeem-eeex så... hehe..

Men muntis, jag har ju sagt det... Är ju bara att köpa! Kom igeeen ;)

Umeå-tråden
Tack alla för en superkväll på Bräntis.
Kul att få lite ansikten på namnen här.
Löjligt roligt att rulla utför trots min inledande vurpa. Tur att det bara var byxorna som havererade.

Tufft kört av Muntis och oJsan på xc-hojar.
Trist antiklimax för Marran som drog sönder vevarmsbulten. Går ju inte att frirajda med sånt där lättviktsjox :).

Hårdast laddade Rayy och Ludde men de hade ju fuskcyklar. Imponerande att se Rayy trampa som en galning mot sista hoppet.

Kvällens snyggaste hoj var lätt alidhojds NS. Smala stålrör är svårslaget.

Mot duschen
/Johan

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Jahapp, då har jag också hunnit landa hemma då...

Jättekul med uppslutningen, härligt med lite sällskap och cykelsnack, speciellt när grejerna pajjar. Ush vad sur jag blev, varför skulle någon ha sparat 5g just där. Jag kikar nog förbi sporthuset om det är cykelväder imorgon.

Kul att se Jojje ladda på som tusan trots skyhög sadelstolpe, den var i svettohöjd för mig när jag provrullade...

Kul att se Muntis ladda på som tusan med vilt glappande plåtkorgspedaler och handtag som gled runt på styret.

Kul att oJsan försökte trampa banan baklänges på Jojjes gunghäst :)

Kul att Ravy tog sig över stepupen till slut!

Trevligt att alidhojd tittade förbi, grymt snygg hoj och tack för gaffelprovandet!

Kul och trevlig kväll helt enkelt, mer sånt i Ume!

Tillbaka
Topp