Umeå-tråden

Umeå-tråden
Se där! Vad roligt!
Själv blev jag sittandes inne vid telefonen istället... En kompisfamilj på åtta pers.kommer uppflyttande snart! Kul för mig åtminstone.. ;-)

Kommer nog förbi nästa vända, och avnjuter stepupflygarna..

Umeå-tråden
Hehehe, det hade jag glömt. Muntis: Dina handtag är fullkomligt urtokiga! :) Pedalerna nästsan lika knäppa, men dom gick ju runt i alla fall (som handtagen... ;)

Umeå-tråden
Först en massa regn och sedan blev det mörkt. Men det blev några bilder ändå, av blandad kvalité. Håll tillgodo!

Ja, som sagt: Pushbike, kan det bli tydligare än såhär:
_MG_9677.jpg ht=489

Tänk att en liten metallpryl kan ställa till med sånna problem, besvikelsen lyser lång väg.
_MG_9683.jpg ht=700

Ludvig (visst var det så?) på väg nerför, mörkret faller redan på.
_MG_9689.jpg ht=700

-Min är större.
-Men min är nyare!
..eller nåt sånt. ;)
_MG_9693.jpg ht=483

Putt putt i regnet.
_MG_9697.jpg ht=575

Se så arg jag kan bli. =)
_MG_9699.jpg ht=700

JojjeM laddar på bra med sin projektil!
_MG_9702.jpg ht=538

Sen var det ju den där sista step-upen... Muntis siktar lågt.
_MG_9713.jpg ht=436

JojjeM siktar högt.
_MG_9714.jpg ht=410

rayy siktar lååångt!
_MG_9716.jpg ht=445

Trevlig kväll! Jag höll mer i kameran än i styret, men det var skoj ändå, kul att träffa alla ansikten bakom namnen. Nästa gång hoppas vi på bättre väder också!

Umeå-tråden
Grymma bilder!

Muntis ser ut som "sekunden innan katastrofen" men klarade upp det fint, dock fick gaffeln använda ganska mkt slaglängd :)

Jag har lätt hårdast shorts i spåret :)

Ryggskyddet var nog en bra grej, kände mig inte hindrad av det alls de 2 åk jag hann med, rekommenderas!

Umeå-tråden
Är det någon som sett en svart långfingrat Marmot vänsterhandske strl M, ganska tunn, svart på ovansidan och grå i handflatan på eller runt bräntis?

Jag hade de med igår men nu hittade jag bara den högra, misstänker att jag kan ha tappat vänstran.

Om det är någon som hittar den, ta gärna hem den så hämtar jag den efter helgen någon gång

Umeå-tråden
Misstänkte det, synd att jag upptäckte det nu så jag inte hinner fara ut och leta, hoppas folk är så vettiga att de hänger upp den på en gren eller nåt om de hittar den.

Jodå, skruven passar i gängan, har inte haft tid att peta ut resterna från den gamla och dra fast den än bara.

Umeå-tråden
Happyride på bräntis, ev. med omnejd lördag förmiddag eller dag!

*På Preasure suit-cyklingsfronten utlovas högtryck, samt på grävarfronten. Det varnas för ett eventuellt högtryck på hög-sadelhöjdsfronterna västerifrån med en risk att krocka med preasure-suit högfronten då skogarna kring bräntis ser intressanta ut för att utforska lite i.

På ren svenska: Pushbike, och kanske lite stigkörning.
Jag och aronsson (på forumet) ska köra med fokusering på att ta de sista två hoppen ordentligt.

Vilka är på?

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Tyvärr är jag nog upptagen på lördag. Men hade nog tänkt mig ut i morgonkväll om det är någon som är på lite stigcykling då får gärna hänga på..

Rayy; har hört att konkurrens ska gynna utvecklingen. ;)
//Jonas

Umeå-tråden
Hehehe.. Jag kanske hänger på imorgonkväll, men vi får se. Skulle vara skönt att chilla då det är fredagkväll.

Var när hur? AC eller hardtail?

Umeå-tråden
Jag drar nog ut vid sju-tiden isf och cyklar stig. Har inte direkt planerat vart. Skulle vara kul att se hur området runt hamtjärnsstugen är. Har aldrig varit där och cyklat.

AC? Har nog missat den förkortningen. Hursom kör jag min one and only epic som jag använder till all typ av cykling. ;)

Umeå-tråden
Drar vi till hamptjärnstugan kan jag visa en massa roligheter. Då vill jag nästan ta AC:n, för det finns askalas hällar att köra på men räkna med att det blir grusväg på vägen dit för min del i så fall..

Aja, vi ser väl.

Jag slutar nog 1900.

Umeå-tråden
Jag har inte direkt funderat så mkt, jag är ju som sagt i testningsstadiet av min cykelkarriär så alltid kul att testa nya typer av cykling. Dock vill jag nog få upp flåset lite under cyklingen oxå. Men jag kommer att ha kvar mitt raiserstyre för att se om det är nåt att ha i skogsterräng.

//Jonas

Umeå-tråden
Det blev en liten provtur med nygamla cykeln, pannlampa och kamera. Kul med omväxling till fettocykeln men den risiga drivlinan jag plockat ur skotlådan funkade så illa att det inte blev nån seriösare provkörning.

Några mer eller mindre lyckade bilder blev det i alla fall.

Började rulla lite väg. Det gick så fort att allt blev suddigt.
meridaprov02.jpg ht=544

Väl i skogen sjönk farten. Meridan kändes riktigt hemma på slät stig.
meridaprov03.jpg ht=544

Jag gjorde en Brakastruten och spottade stöldgods. En olåst Monark ATB
meridaprov05.jpg ht=544

Sneddade genom Röbäcks industriområde. Många tunga maskiner.
meridaprov06.jpg ht=544

Stajlstudie
meridaprov07.jpg ht=544

I travbaneskogen var det rejält blött
meridaprov11.jpg ht=544

Trevlig stig
meridaprov14.jpg ht=544

Dags att ta lite tuffa actionbilder med självutlösare. Hann inte riktigt fram. (notera stupet jag tänkt köra utför)
meridaprov16.jpg ht=544

No comments
meridaprov17.jpg ht=544

Mer konstnärligheter
meridaprov18.jpg ht=544

Råkade hamna på ett hygge och fick vända
meridaprov20.jpg ht=544

Dikespassage
meridaprov22.jpg ht=544

Hojen pustar ut efter väl utfört arbeteoch den svetsade svingen höll ihop trots en del halsbrytande manövrar.
meridaprov24.jpg ht=544

Får som sagt se om det blir nån fortsättning.

EDIT: Fans jävla Appleskitdator. Den vände ju inte bilderna på riktigt. Bara på min skärm. Orkar inte fixa just nu. Ni får vrida på huvudet :)

/Johan

Umeå-tråden
Grymma bilder Jojje, jag skrattade gott åt OTB-bilden. Hoppas det slutade utan blessyrer. Imponerande hur lyckats ta så bra bilder samtidigt som du cyklar. Stillbilden från industriområdet var läcker!

Det hade varit väldigt trevligt med cykling ikväll, men med tanke på att jag är uppe nu och att det blir middag på O'learys efter jobbet så känns det svårt i dubbel bemärkelse.
Men jag är gärna med på XC kring Bräntis imorgon, vilken tid ungefär?

Umeå-tråden
Känner mig lite stressad så jag måste nog lämna en rain check, sorry. Får ta en tur någon annan gång.. Har varit lite för slö med mina måste på slutet...

Umeå-tråden
Marran är nog i Hemavan nu, om jag inte fattade fel. Jag tänkte bege mig ut på en svettotur nu (blir nog Nydala+Grössjön runt) men jag kanske kikar förbi Bräntis som åskådare lite senare.

Umeå-tråden
Hur gick det, blev det något drag på Bräntberget? Jag befann mig på annan ort.

Däremot kan jag tänkas vara intresserad av lite cykling imorgon måndag typ 18 eller lite senare.

oJsan, Avantin såg fin ut men för 15 skulle jag nog hellre köpa en ny Canyon.

/Johan

Umeå-tråden
Tillbaka från hemavan, benen är just nu som stolpar, gårdagen blev lite väl strapatsartad med 11 timmars vandring över åtskilliga höjdmeter utan ordentlig mat, man har inte roligare än man gör sig :)

Kungsleden kan jag knappt gå på, jag tänker bara på cykling hela tiden, otroligt vad fint det skulle vara att rulla lite xc/am där.

DH i hemavan såg också rätt lockande ut, man ser lite av några spår från liften och det gav mersmak!

Bräntis imorgon vid 18 låter gött, förutsatt att jag får kontakt med mina ben igen!

Umeå-tråden
Blev cykling för mig och Johan i lördags. Typ kraschpyjamascykling med inslag av xcsvetto. Körde några åk på bräntis, mest nedre delen för att öva på de två sista hoppen. Plattåhoppet och stepupen alltså, det gick bra till slut. Johan hade lite missflyt i början men efter ett par hopp gick det bättre. Inga krascher som tur var...
Jag körde rejält många halvdåliga åk, men fick till ett endaste som kändes sådär perfekt. Körde från halva banan, och flög över alla hopp därifrån (fick en jättesmutt landning i step upen som jag måste återproducera!)..

Annars har det inte blivit mycket cykling. Drog till jobbet idag och tillverkade en platta i form av en del av en gammal skida att lägga dit kedjan vill hoppa, tror den ska fungera. Blir bra med skidbelag mot kedjan i alla fall, glider fint och det går att fylla (på jobbet) om det "eroderas" av kedjeslit.

Kul med fjällen Marran! Skulle nog vara grymt att ta sig dit med cykel. Har du ngåra bilder btw?

Jag och några jobbkompisar ska eventuellt ut på XC till hamptjärnstugan imorgon kring 1930. Får se om det blir av, annars är jag på bräntis efter jobbet.

(wooo. det blev många ord i inlägget...)

Umeå-tråden
Det lät plågsamt Marran att behöva promnera på prima cykelstigar :)

Jag är inte främmande för varken Bräntis eller svettocykling förutsatt att det inte kör ihop sig på jobbet. Håller koll på tråden.

/Johan

Umeå-tråden
Jag cyklade iväg på cirkus igår. Nästan trettio år sedan sist..
Inte så stort, men roligt ändå. Lindanserskan promenerade föresten med föttern på insidan en fälgbana! (Inte OT m.a.o.)
Borde skriva i mektabbetråden också... Styrlagret som var glappt. Det är nu "lagat", med rätt täcklock på plats! Så marginell skillnad! En tunn distans, och det andra locket åkte på igen.
Ja,ja! Det blir fint med lite fler reservdelar på hyllan. Doh! :-0

Umeå-tråden
Det tar verkligen på psyket att tvingas promenera på perfekta cykelstigar. Hoppas att du ändå hade det bra i Hemavan Marran! =)
Min lördagstur kan sammanfattas med detta inlägg:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/491823/947105#msg-947105
Dessutom la jag mig platt på rygg på bortre sidan av Grössjön, har fortfarande lite ont i ryggen. Men lite XC-svetto ikväll skulle nog fungera ändå!
Tidigast 18:30 för mig. En tur efter Tavelsjöleden, bort mot Hamptjärnstugan kanske?

Umeå-tråden
Nu har jag klivit upp igen, tveksamt om jag kan cykla idag, benen är fortfarande som stolpar. Lovar mao inget, men hoppas det känns bättre i eftermiddag. Vädret ser grymt ut, så lite taggad blir man.

Fint att ni har fått cykla lite, lät härligt med en smutt landning ravy, grattis!

Hoppas ryggen fixar sig oJsan, sånt där är inte skönt.

Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> Tidigast 18:30 för mig. En tur efter
> Tavelsjöleden, bort mot Hamptjärnstugan kanske?

Jag är intresserad. Har aldrig kört Tavelsjöleden. Start nån gång efter 18.30 passar mig bra också.

/Johan

Umeå-tråden
Fler/andra förslag?
Eller ska vi spika en tid och plats för cykling längs Tavelsjöleden?

När börjar det mörkna, man kanske skulle ha lampa med sig?

/Johan

Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> Låter bra det! Träffas vid Tavelsjöledens
> början kanske:

Blir bra. Tid?
Jag startar gärna 18.30 men kan senare också om det innebär att fler kan haka på.

/Johan

Umeå-tråden
Jag är på! Har dock ingen lampa så vill nog inte bli för sen så det blir mörkt. Har aldrig cyklat den delen av Tavelsjöleden så det passar perfekt!

Körde Grössjön igår och det blev en djupykning och vaden blev överkörd av storklingan. Blött men roligt, riserstyre is tha shit i skogen. ;)
DSC01882.JPG ht=544

DSC01886.JPG ht=544

//Jonas

Edit: stavning

Tillbaka
Topp