Umeå-tråden

Umeå-tråden
olli skrev:
-------------------------------------------------------
> oJsan> MTB med pannlampa är verkligen galet kul.
>
> om man vill få lite mindre sandiga häststigar
> kan man göra en variant på din tur.
> kör 363:an ett par hundra meter norrut efter
> Hamptjärnsstugan och ta första lilla infarten
> till vänster. skogstraktorstig över hygge som
> övergår i singletrack en bit efter hygget, med
> en kul utförsbacke rakt ner i Kullabäcken. ta
> första _lilla_ stigen till vänster efter
> bäcken. när den kommer ut på en bred sandig
> stig tar man höger (parallellt med stigen),
> förbi de stora grustagen och ut på Kullavägen.
> MX-spåret hem. gör sig garanterat bra även i
> mörker! :)

Gav mig iväg på en tur ikväll, bestämde mig för att hitta olli's rekommenderade spår. Jag tror att jag hittade "första _lilla_ stigen", men när jag kom ut på den breda tungtrampade ridvägen visste jag inte var jag skulle ta vägen...
*klia i skallen*
Sträckan A->B var fin-fin, kan rekommendera den till andra också! Till en början bred singeltrack och sedan rätt "tight". Det gick att hålla rätt hög fart, så hög att jag nästan var på väg ner i bäckravinen en gång!
Efter att ha tagit höger vid "B" gick det efter ~100m en smal stig till höger, men den verkade gå tillbaks i riktning mot "A"?
forslunda.PNG ht=431

Umeå-tråden
Igår blev jag tillfrågad om att följa med på ett lopp som heter"tavelsjöloppet"(?). Är det någon som känner till det arrangemanget eller något liknande?

Umeå-tråden
Ah! Det där såg vilsamt trevligt ut, maggie! Fler bilder?

Satt själv ute i solhörnet och bytte vevparti/kedja och v-bromsar idag, innan det begav sig ner till älven för en stunds fiskande. Härligt lätt det gick!
Toppendag. :-)
(Vi fick förresten en liten matgädda och en hyfsad aborre vid tegsbron.)

Umeå-tråden
Ser riktigt trevligt ut maggie, men som sagt, fler bilder! ;)

Jag har funderat på att ta isälvsleden till fots i helgen. Får jag inte med mig frugan så tar jag min reserv istället - cykeln alltså! =)
Det ser ut att bli strålande sol på lördag, vi kanske ska dra ihop ett gäng på en heldagcykling?! (Har inget drag/cykelhållare på bilen men får in två cyklar i bagaget)

Umeå-tråden
Undertecknad och en polare har funderat på att köra isälvsleden på lördag.
Men pga rådande högtryck på förkylningsfronten hänger det lite i luften än så länge.

Umeå-tråden
Snyggt Maggie. :) Ni tog den även i år. Kul! Själv har jag bara hunnit med delar av den men tror att jag fått med det bästa! Körde ni hela vägen mellan Hällnäs och Vindeln?

oJsan: Har du fått Epicen ännu, eller är den fortfarande ute på tävlingar?

Umeå-tråden
Ingen jag har hört om, hoppas den påkörde ,vem det nu må vara mår bra.

Lutar åt ny ram för mig nu. Måste dock lösa lite kringutrustning, går det att använda vevarna jag har eller ska jag sälja dom, ska jag sälja kedjestyraren osv.. Har ett par racefacevevar+vevlager (isis?) i gott skick, och ett par truvativvevar och riktigt fint vevlager (utanpåliggande) liggande men det skulle vara kul med några vevar som väger lite mindre.

Vilken ram det blir är inte säkert än, men vi (ööh, ni?) får se..

Umeå-tråden
Var vid dirten som ligger bakom i20 idag. Den var riktigt fin med allt ifrån övermänskliga till små hopp. Så vi får ta en happydirttur någon dag. :-)

Umeå-tråden
Jag är grymt spänd på att få se vad det blir Love, hur funkar det med försäkringar och så, kan du få ngt för den gamla?

Gamla Race Face är alltid rätt, det tycker jag du ska köra på!

Någon som är sugen på att fara ut och stöka runt bräntis imorgon vid 13-tiden?
Lite stig och lite hoppa i banan och sånt? Kommer ud förbi kan du få låna min cykel lite Love :)

Umeå-tråden
Tjena!

Vi får se hur det löser sig helt enkelt. Jag berättar lite mer när allt är avklarat, om det ens blir något av det hela.

Gamla race face äger, men dom har inte utanpåliggande lager vilket jag har lite förkärlek för. Ska nog sälja dom då (sugen? XTR håller ju inte ;).

Jag jobbar imorrn tyvärr, annars hade jag tagit mig förbi!

Umeå-tråden
Jag är tillräckligt kass själv, för att min leksakscykel skall räcka till..
Kanske skall titta ner vid trettontiden, och se vad stigarna är för ngt. Men kör det tempo ni vill, jag hittar hem därifrån! :-)

Umeå-tråden
Jon:
Jag har ju en HT till här du säkert kan låna om du har tid och är sugen, den står ju bara här på balkongen och känner sig ensam nu.

Brakstruten: Kul om du kikar förbi, jag tänkte köra rätt sloppy så du hinner nog med, jag ska mest testa inställningar på gafeln och ha roligt, ingen svettokörning!

Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
Vad hände? Var på bränntis strax för ett till halv två, umgicks med fårskallarna en stund och kollade av läget vid två igen?
Hade det trevligt ändå i sista hoppet, och med ett väldigt gosigt får.. :-) Smörgåsarna är slut.

Umeå-tråden
Jag vart lite sen, råkade irra lite på stigar på vägen, det känns som grymt höjdmetersmissbruk att rulla asfalten ner till berghem, så jag letade lite där i krokarna.
Jag kom nog precis vid 2, spanade efter dig hela tiden, vi måste ha missat varann precis :(
Kom hem precis nu, trött och lycklig efter ett antal åk i banan och ett antal på sigarna i hagaskogen

Umeå-tråden
Varför är världen så orättvis! Nu står en Epic i min hall men jag är egentligen alldeles för förkyld för att cykla.. =/
*grubblar*
I makligt tempo så borde det fungera med en lugnare tur... kanske... vilka fler är sugen?

Umeå-tråden
Jag har sovit som en klubbad säl, vaknade nyss... tror inte att jag pallar med Isälvsleden, funderar på att ta en kortare tur här i krokarna eller en tur till Kont.

Umeå-tråden
Halloj!
Har gått och blivit med tjej och medföljande förkylning på slutet så det har inte blivit så mkt cykling för min del. Tänkte försöka att ta mig ut i morgon förmiddag om det är någon som är sugen. Verkar dock kunna bli lite halvtrist väder men jag kör nog hur som.

//Jonas

Umeå-tråden
Grattis Muntis, visste dock inte att tjejer medför förkylning, jag trodde det var dagisbaŕn, och så långt är ni väl inte komna :)

Låter tungt oJsan, krya på dig!
Jag far nog en sväng på bräntis och lite stigar däromkring i eftermiddag om inget annat. Det vore ju skoj om du kikade förbi där. Vad är kont?

Umeå-tråden
Ja det blev en tur. Körde Tavelsjöleden till Hissjö och tillbaka. Lyckades med konststycket att slå i pedalen en en sten i 25 km/h och flyga över styret och skrota hjälmen mot en sten. Har en stort blåmärke i pannan nu efter hjälmen. Verkligen tur att man hade hjälm.

//Jonas

Umeå-tråden
Hejsan! Jag är tillbaka i Umeå och hojar gärna någon gång. Är egentligen mer svettokille, men man får väl dra till bräntis för att se hur det ser ut...

CRC-beställning låter intressant, ska kolla på vad jag kan tänkas behöva.

Umeå-tråden
Låter som en rätt lång tur Muntis, började du på I20?
Hur lång tid tog det, höll du hårt tempo?

För mig har det mest varit stökåkning på och runt bräntis på senaste tiden, mina nya däck lämpar sig inte till plattförs, de är trögrullade och tunga så det förslår, men jag kanske kan hänga med på en tur ändå i lite lugnare tempo i veckan eller eventuellt om jag ids byta tillbaka till de gamla däcken.

August: Klart du ska kolla bräntis, sadeln i botten bara, grymt roligt!

Umeå-tråden
Låter som omn vi snart får skapa ett litet museum, med delar vi skrotat under våra cykelturer!
Ram, vevbult, hjälm... attsicken att man slängt skrotet redan. Kunde gått att få riktigt snyggt!

Skall titta lite hos CRC. Alltid kul med lite gemensamma projekt!

Umeå-tråden
Pjuh, tur att det gick väl Muntis!

Inga ursäkter nu marran, jag har ju cyklat svetto hela sommararen med 2,5" bak! Din nya gaffel kompenserar lätt för däcken. =)

På tal om gemensamma projekt och CRC.. är det någon som har en styrstam liggande? Jag har en 120mm nu (man mäter centrum-centrum va?) men skulle nog ha en kortare. Vore bra att testa en 70/90/100mm innan jag beställer.

Tillbaka
Topp