Umeå-tråden

Umeå-tråden
Det blev bara August och jag... kanske beroende på den sena annonseringen ;)
En bild från rastplatsen vid Nydalasjön.
20080929001.jpg ht=480

..sedan utforskade vi Hundspåret. En blötmyr tvingade oss att vända och ta en annan väg.. så det blev lite väl mörkt innan vi kom ut ur skogen.

Vad sägs om en tidig happyride på torsdag, samling 16:00 någonstans inte alltför långt ifrån stan.
August var sugen ...och kanske donTommazo?
Fler?

Umeå-tråden
Den där blötmyren känns igen tror jag :)

Blev lite streetåkande för mig i förrgår. Känner suget på att lära mig lite mer, att skaffa en lätt ss-streethojj eller sådär, men jag ska försöka hålla ner det suget :) Måste ju bli ny ram först.

Det blir en tur imorgon (i solen?) i alla fall. Jag och Johan åker ut kring 1230.

Umeå-tråden
Jag har haft lite ont i halsen sedan igår, men jag tror det är på bättringsvägen och jag hänger gärna på en happyride på torsdag om bara hälsan tillåter!

August: fin cykel! Är det en Cannondale Rush?

Bifogar en bild från Bäcksjön. Maja beundrar höstfärgerna.

Bilagor

• Maja_Bäcksjön.JPG
    Maja_Bäcksjön.JPG
    147.8 KB · Besök: 51
Senast redigerad av en moderator:
Umeå-tråden
I brist på cykelbilder så skickar jag lite bilder från dagens jobb lite OT men ni får stå ut. ;)

Att det var minus fyra syntes på bilrutan...
DSC_01542_resize.JPG ht=485

och på myren...
DSC_01872_resize.JPG ht=485

dock finns det hopp när styvmorsviolen fortfarande blommar. :)
DSC_0210_resize.JPG ht=725

//Jonas

Umeå-tråden
Vilka härliga höstbilder! *brr* Det är fina dagar nu... brukar sitta på jobbet och drömma mig ut i naturen.

Något förslag på var vi beger oss på torsdag?

Umeå-tråden
Var förbi Händige herrn igår, p.g.a. att jag ändå skulle till bilskroten..
Stängt, p.g.a. mässa och utbildning. Verkade som om där mest fanns Kalkoff, men Trek-märket fanns också på en plansch! :-) Det var då för väl..
Skall se om hemsidan är uppe än.
Jodå! Där var den: http://handigeherrn.biz/

-Märkligt ställe att ha cykelaffär på? Vilka spontancyklar förbi, den vägen? Om de inte redan skall till skroten förstås! :-0
Tror, efter en titt på prislistan, att det har blivit betydligt billigare arbeten i den nya lokalen?

Umeå-tråden
Ghaa! Efter att ha trilskats alldeles för länge med en sketen spectrapump fick jag tillslut in mer luft än jag släppte ut ur bakdämparen. (rayy, jag skulle ha köpt den andra pumpen! =) )

Sen skulle jag bara ta bort ett par distanser under styrstammen...
IMG_1036.jpg ht=246
IMG_1034.jpg ht=241

Blir svårt att få bort den där bulten misstänker jag... tänkte nog försöka knacka ner den ett par cm och stoppa dit en ny, om man kan få tag en sådan (1.1/8") i denna stad?!
Någon annan bra idé... cyklingen i morgon ser onekligen hotad ut.

Umeå-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> Ghaa! Efter att ha trilskats alldeles för länge
> med en sketen spectrapump fick jag tillslut in mer
> luft än jag släppte ut ur bakdämparen. (rayy,
> jag skulle ha köpt den andra pumpen! =) )
>

Tjenna. Men va? Funkar den inte? : O Lite släpper den ju ut när man tar ut den men skruvar man nog lika snabbt på ventilskruven varje gång lär man sig hur mycket det blir. För min del (vid 5-15 bar) ca. 1 bar.

Eller missuppfattar jag? Aja, vi får väl lösa det där.

Det är bara att banka ner starnuten en bit (eller helt igenom) och sätta i en ny. Finns starnuts överallt (hos oss ex.) eller i någon annan butik.

Umeå-tråden
Detta måste vara världens snabbaste cykelforum! =)

Felet med pumpen är att det är läckage lite här och där... mellan alu-röret och mätklockan, i packningen vid den röda centrumskruven, vid slangen... Om man inte bänder i den alltför mycket så funkar det.
Man tappar ju bara tryck när man sätter dit pumpen, när man tar bort pumpen har man ju separerar (samma) trycket i två kammare.
Mitt problem var att jag drog centrumbulten i botten, då blev ventilen på dämparen stängd, men "inåt".

Bra, då ska jag kolla om Östermalms livs har stjärnmutter ;)
Tack för infon, ska jaga rätt på en mutter imorrn... meddelar hur det går!

Umeå-tråden
Hej Jon! Var ett tag sen sist, har du fått ordning på gaffeln?
Planen är att träffas någonstans(?) vid 16-tiden och cykla tills det börjar skymma.. ca 18:30. SMHI lovar uppehåll..

Jag lyckades knacka ut stjärnmuttern, hinner jag få tag i en ny under morgondagen så hänger jag på.

Umeå-tråden
Ohh, titan! =) Grössjön blir nog bra, hoppas det inte är alltför blött bara.

Alltså: Happyride idag, samling 16:00 vid IKSU (södra entrén).

Umeå-tråden
Det är nån motorcykelhandlare som mer eller mindre skänker bort titanriserstyren på ebay. 250 fick jag betala och det verkar ruskigt skönt. Har du fixat stjärnnöten, eller blir det meridacykling?

Ses snart.

Jon.

Umeå-tråden
Ok, ingen Marin med Pike alltså.
USA och damcykel, fast mitt imellan. Gubbcykel från kanarieöarna, det kändes otippat!

Umeå-tråden
Vi kan börja med att utesluta lite saker. Giant är uteslutet numera.

Du var lite nära på med det där med damhojj, årets version ser ut så i alla fall, men inte ramen jag kommer att få. ;)

Umeå-tråden
Specialized SX Trail II alltså? (grym video btw)
...du vet väl om att marran blir avundsjuk på dig om den är babyblå? Men han blir nog avis ändå ;)

Umeå-tråden
Inte komplett cykel. Dock ram (babyblå, jodå!), deemaxhjul, saintvevar+e13styrare, RS domaingaffel (u-turn, motion control) och lite sånt. Det enda som saknas är ett par vettiga bromsar, men det kommer sen.

Bilder kommer..

Umeå-tråden
hehe, tackar. Får jag bara ihop cykeln, och lyckas överleva veckan själv, så går det superbra hörrö.
Babyblått mot deemaxgult, får se hur det blir!

Umeå-tråden
Förra helgens tur efter Isälvsleden var lyckad men lite sent påkommen (sorry Muntis ;). Eftersom jag har hört att det finns många som gärna skulle vilja cykla den (igen) nu i höst så gör jag en liten intresseförfrågning. Om jag inte tar helt fel så är Muntis, Jon_F_B, August, domTommazo (och Maja?) intresserade... men det finns säker fler?

Info om turen: Eftersom vi (förhoppningsvis) blir några stycken så är det nog lämpligast att cykla den kortare sträckan mellan Åmsele och Hällnäs (~4mil), vilket också är den bästa sträckan.

Jag tänker att det är lika bra att börja planera i tid, om det ska passa alla. =) För mig ska nog både nästa helg (11-12:e) och helgen efter (18-19:e) fungera. 26:e fungerar också men sen blir det svårt.

Umeå-tråden
Halloj! Låter grymt med en tur efter vindelälvsleden. Jag kan nog båda helgerna, kan iaf inte komma på något såhär på rak arm så räkna med mig!

/Muntis

Umeå-tråden
Boman skrev:
-------------------------------------------------------
> Funderar också på att haka på. Kör 24" och
> singlespeed men man kanske orkar runt ändå?

En längre sadelstolpe så borde du orka. Gick ju finfint idag :)

Umeå-tråden
Det vore jättekul om vi kunde ta en tur på isälvsleden! Jag kan lördagen 11:e eller söndagen 19:e.

För övrigt tänkte jag ta en soft tur idag om någon vill hänga på.

Tillbaka
Topp