Uppblåsbar ramp och tankar runt detta

Sitter och funderar på hur jag ska få ungarna att träna mer hopp här hemma på gatan och snubblade över tanken att köpa en Airtrack för att dämpa eventuella fall.
Tror ni att det skulle fungera att lägga en sådan här uppblåsbar historia i en slänt och starta en bit upp i backen och hoppa ut för att landa på luftmadrassen? Eller blir det tvärstopp på ekipaget när det landar? Att farten dämpas köper jag men det får ju inte ta tvärstopp.

Vad tror ni?

454007635_1051839713167428_4430930493425911674_n.webp

Sitter och funderar på hur jag ska få ungarna att träna mer hopp här hemma på gatan och snubblade över tanken att köpa en Airtrack för att dämpa eventuella fall.
Tror ni att det skulle fungera att lägga en sådan här uppblåsbar historia i en slänt och starta en bit upp i backen och hoppa ut för att landa på luftmadrassen? Eller blir det tvärstopp på ekipaget när det landar? Att farten dämpas köper jag men det får ju inte ta tvärstopp.

Vad tror ni?

Visa bilaga 786839
En dyr chansning med potentiellt mycket studs i landningen, min dotter brukar göra flickisar på en sån. Rapportera om du testar!

Vad tror ni?

Visa bilaga 786839
Vi har en airtrack hemma som används till det den är tänkt för, gymnastik och liknande. Nu har vi aldrig testat hur punkasäker eller hårdhudad den är men jag gissar att pedaler mm kommer att göra processen kort med en airtrack. Bara en killgissning. Tanken är bra, men jag skulle inte tro att den är tuff nog.

Tåligare och säkert väldigt mycket dyrare men sjukt kul med en jumpbag. Testade i Trysil i sommar och det fungerar galet bra för självförtroendet...

BAGJUMP Bike Landing Airbag for MTB Sessions Everywhere https://share.google/WZSqnY8fuyxw9NR3D
Ja ungarna testade på semestern och älskade det. Som vanligt så har man ju inte råd och försöker hitta alternativa lösningar 🧙‍♀️🤷‍♀️

Tillbaka
Topp