Jo, jag gör faktiskt den uppdelningen du föreslår.
Jag mailar/SMSar/PMar/telefonerar folk från det här forumet flera gånger om dagen.
Jag har jättemånga saker att prata om som jag inte lägger upp här, dels för att jag inte tycker att det har intresse för andra forumdeltagare och dels för att det är privat. Jag är faktiskt väldigt noga med att inte falla in i kompissnack i trådarna, och blir det så hoppas jag att någon säger till mig.
Men lår mig gå i svarsmål här. Du skriver:
>Men alla nya som kommer förstår ju ingenting och tvingas klicka runt i oändlighet för att hitta dom trådar dom är intresserade av.
Varför ska den som är ny hitta en tråd den personen är intresserad av? För min del skulle jag vara intresserad av forumet och diskussionerna. Och för den delen, frågor får alltid bra svar.
>MEN hur många av medlemmarna är det som är aktiva
>egentligen? Är det inte så att 90% av allt som skrivs här har skrivits av en liten skara på sådär 20-30 personer?
>Det kan man inte kalla vinnande koncept utan snarare chattsida för en liten grupp personer som
>känner varandra genom internet. Inte många utsomstående som förstår alla era interna grejer som översvämmar trådarna. Nu vet jag inte >om det kanske är just det som ni aktiva forummedlemmar eftersträvar?
Det stämmer att vi är en liten grupp som toppar skitsnackarlistan. Jag tycker nog att man kan kalla det ett vinnande koncept om andra tycker det är underhållande att läsa tNt´s gliringar på mina bromsar. Själv tycker jag inte det är kul alls, men uppenbarligen har det ett värde. Och som jag påpekade tidigare, det är inget jag eftersträvar att vara exkluderande.
Men du skriver "känner varandra genom Internet". Det stämmer också, jag lärde känna nästan alla på det här forumet genom Internet, och har träffat många IRL. Vad är det som säger att jag inte kommer att fortsätta att göra bekantskaper på det viset, och träffa andra nykomlingar på det här forumet?
>Isåfall har ni lyckats men om ni inte tycker det är bra att det är på det sättet så kanske ni bör
>överväga att tänka lite utifrån en forumnybörjares perspektiv och anpassa er något efter det.
Att se saker från en forumnybörjares perspektiv är sunt. Att vi kan uppfattas som en elit stämmer. Men själva idén med ett forum är att det är ett pågående samtal. Den som är kunnig, underhållande, informerande, tankeställande eller undrande har en självklar plats.
Den som uppfyller dessa kriterier, och desutom deltar stadigt på det här forumet har en given plats. För det är egentligen det som det här forumet handlar om. Deltagande. Om du är med får du vara med.
>Dela minst upp forumet i två delar
>Ett för cykelsnack och ett för struntprat
Ja, jag vet ju i vilken del jag skulle sortera in ditt inlägg.
>Eller ta struntsnacket på msn/icq och prata cykel här :)
Se tidigare rader.
>Jag är själv inte alls aktiv här och skiter egentligen i vilket men nu fick jag en stund över att reflektera över detta.
Nej, men jag är aktiv här. Var snäll och kom inte och tyck om hur jag och mina vänner ska uppföra oss när du som du själv skriver " skiter egentligen i vilket". Eller kan det vara så att du kanske är lite avundsjuk? Det finns ingen som förbjuder dig från att ha 2000+inlägg, istället för 65.
Edit. stvafle