Uppgradera SRAM NX med SRAM GX Transmission
Blev sugen på att byta ut SRAM NX växeln på min Specialized SJ Evo Comp 2022 mot SRAM Eagle 90 Transmission. Men är lite osäker på vad jag behöver beställa för att få det att fungera. Min cykel har UDH men vevlagret är DUB (BSA 73mm) och inte DUB Wide som det verkar vara på Eagle 90 vevarmen. Antar även att jag behöver byta ut Shimano HG bodyn mot en SRAM XD, men räcker det att beställa nedan komponenter eller behöver det kompletteras med något annat också?
SRAM XD
SRAM Transmission 90
Var först inne på att köpa en ny cykel även om min fortfarande är som ny, men kändes roligare att uppgradera den jag har för att sen någon gång i framtiden kanske bara beställa ny mtb eller emtb ram och flytta över dem bättre komponenterna till den. På så sätt får jag mer eller mindre bygga ihop en egen cykel istället för att köpa en färdig.
SRAM XD
SRAM Transmission 90
Var först inne på att köpa en ny cykel även om min fortfarande är som ny, men kändes roligare att uppgradera den jag har för att sen någon gång i framtiden kanske bara beställa ny mtb eller emtb ram och flytta över dem bättre komponenterna till den. På så sätt får jag mer eller mindre bygga ihop en egen cykel istället för att köpa en färdig.