Uppgradera till hydrauliskt

• Trådstartare Trådstartare johan lindberg
  • Start datum Start datum
J

johan lindberg

Guest
Jag ska byta mina mekaniska BB7 Road mot något hydrauliskt. Vad rekomenderas?

Jag hade lagt ett par Hayes i varukorgen som cyclecomponents tillfälligtvis sålde med riktigt bra rabatt. När jag skulle fixa det sista på ordern dagen efter så var det inte bra pris längre... :(

/ Johan

johan lindberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ska byta mina mekaniska BB7 Road mot något
> hydrauliskt.

Vad skall du ha för de mekaniska?
~K

Vad bjuder du? Jag ska inte sälja dom föränn jag monterat nya bromsar. Jag kommer att skruva ihop ett annat projekt närmaste tiden. En Pinarello F4:13 med Record UT och Corima Aero+ aaahhhhhhhh!!!! Den kommer att bli så fin så jag tror jag kör på den gamle och sätter den här på väggen. :)

BB7 Road kör man med landsvägshandtag normalt sett, annars funkar de inte som de ska. Ska du ha de hydrauliska på en cykel med bockstyre? Isåfall kommer du tyvärr inte hitta något som funkar.

jomper skrev:
> BB7 Road kör man med landsvägshandtag normalt
> sett, annars funkar de inte som de ska. Ska du ha
> de hydrauliska på en cykel med bockstyre?
> Isåfall kommer du tyvärr inte hitta något som
> funkar.

Jag har Ultegra STI-reglage. Har lessnat lite på det så nu blir det shimanos "flat bar" reglage och hydrauliska Juicy 5 som jag beställde idag.

När jag bytt bromsar lägger jag ut en annons.

/ Johan

teddo skrev:
> €199 för Avid juicy 5 på bike-discount...

Been there, done that... 180 fram och 160 bak.

/ Johan

Komplett set fram och bak: http://www.bike-discount.de/shop/k247/a3745/deore_scheibenbremse_br-m_535_im_set.html

Bara 90€ men av nån mystisk anledning behöver inte tyskar skivorna när det kör skivbroms... Lägg till några hundringar m.a.o. Skumt! När jag köpte 535-bromsarna till tjejens hoj följde skivor med för samma pris. Nåja... Skitbra bromsar är de i alla fall. Inte lika go modulation som Hayes 9:orna jag har, men 535 är helt ok som sagt!

Tillbaka
Topp