Uppgraderingar...

Uppgraderingar...
Tjenare har några tusen jag vill lägga på min cannondale Jekyll 3. Har tänkt på kolfiberstyre och titanium bultar samt att kanske köra xx1 Eagle på men frågan där är funkar 12 delad kasset på x9 nav? Aja har ni några bra delar att uppgradera?

Uppgraderingar...
En trainer, nya hjul, nya däck? Kolfiberstyre är rätt dyrt och tillför inte jättemycket annat än några gram lägre vikt. Viktskillnaden på att byta skruv är även den marginell. Kör du SPD och cyklar på vintern är det lite småmysigt med titanskruv till klossarna - i teorin så leder de värme sämre och man blir mindre kall om fötterna.

Uppgraderingar...
Ta pengarna å åk å cykla om du inte äns vet vad som möjligen fattas på cykeln. Klart det roligaste alternativet enligt mig?

Uppgraderingar...
HejPåDej sa:
EST sa:
Ta pengarna å åk å cykla om du inte äns vet vad som möjligen fattas på cykeln. Klart det roligaste alternativet enligt mig?

+1

Låter iaf roligare än att spara några gram på ett karbångstyre! =)

Cannondale brukar inte vara frikostiga med lätta styren, sadelstolpar och sadlar på sina cyklar i mellanprissegmentet. Jag skulle inte bli förvånad om TS sparar över 100g genom att byta styre utan att behöva köpa något ultralätt superdyrt och ömtåligt styre. Ett nytt styre, sadel och sadelstolpe så är det nog inte några få gram utan några hekto som sparas. Vem vill åka någonstans och släpa med sej en cykel som väger tre hekto för mycket.

Uppgraderingar...
Som kuriosa så kommer scalpel-si 2 eagle med deras egna kolfiberstyre. 184 g. Lätt styre 120g trakten. Och på den ts äger sitter nog något ännu tyngre. MEN jag hade nog lagt det på hjul eller liknande. Beror på vad ts menar med "några tusen"

Tillbaka
Topp