Så, nu är den resan gjort. Använde samma väg som HåkanC postade förut. Det blev lite fel i början. Vi åkte till Vårdsätra och det ville vi inte, så vi cyklade tillbaka några meter. Jag hade endomondo i mobilen, och använde Google Maps då och då, men jag kunde inte importera eller göra HåkanC karta i min mobil. Så det blev ett papper som stod #kör tre kilometer till blahblah, sen sväng till höger, osv". Jag hade memoriserad kartan, men ibland tittade jag på GPS och valde den bästa vägen för mig. Det blev slut för batteriet i mobilen vid Härkeberga. Hattar verkligen smartphones och deras skittiga batteritid. Vi kom fram till slut till Enköping. Det tog 3 timmar och 15 minuter för oss.
Skratta inte. Jag har inte så bra kondition. Jag är nybörjare. Vi stannade då och då, och fikade på väggen dit och tillbaka. Totalt blev det 11mil fram och tillbaka (hade en cykeldatorn). Nu är jag helt slut och kan inte sitta. Jag måste köpa en ny cykel (cyklade med en tre år gammal Mustang) och en ny rumpa. Självklar måste jag träna mer. Men jag är glad att jag kunde göra det. Det tog sin tid men har aldrig cyklat så mycket på en dag i mitt liv.
Vägen ditt var perfekt. Kan inte klaga. Jo, det fanns några ko- och hästskit på vägen men detta är en del av upplevelsen!! (tills du trampar på en, självklar). Från Balingsta till Örsundsbro blev 55:an. Jag var inte rädd eftersom det var en stor väg och det var första gången för mig att cykla där, men det blev perfekt. Det fans alltid plats för att cykla och bilarna körde förbi på bra avstånd. Jag märkte också att Sverige är inte Spanien!! Där kunde jag aldrig cykla på stora vägar!
De sista kilometer på väg till Uppsala från Balingsta blev dem värsta. Vi hade slut på energin och kunde inte trampa längre. Första gången jag upplevde detta. konstig.
Några saker som jag har lärt mig idag:
1- Träna mycket. Jo, det gäller att kunna cykla på backen utan att få en hjärtinfart.
2- Köp en bra cykel. Min Mustang väger 18kg och hade två väskor som hände var sin sida i pakethållaren.
3- Ta med en karta ifall tekniken krånglar. Köp en Garmin GPS till cykel.
4- Solskydd. Nu är jag bränd och kan inte röra mig. Och jag som kommer från Spanien...
5- En bra sadel är alltid viktig. Jag kan inte sitta just nu. Min rumpa ser ut som ett bord. Hård och fyrkantig.
6- Asfalt framför grusvägar. I alla fall med min cykel. Det slutade med en eker mindre i bakhjulen och kedjan hoppade av. Roligt!!
7- Cykla inte när det är för varmt! Jag kunde inte andas! Jag svettades som en fisk. Det var inte roligt!
Här har ni kartan (som sagt, jag är nybörjare):
http://www.endomondo.com/workouts/