[Utmaning] Torrekullaförintaren 2013! Vinnaren är korad - kx_anders!!

Patrik Clifford

Aktiv medlem
OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!

Torrekullaförintaren är död!! LÄNGE LEVE NYA TORREKULLAFÖRINTAREN!!
Då både jag och fler med mig nu länge retat oss på de förplånkade trista transportsträckorna som finns på utmaningen har vi nu rådit bot på de två värsta och JÄVLAR vad mycket bättre det blev!!

SÅ, en av transportsträckorna i skogen ungefär halvvägs på leden (ca 4 km från start) samt asfaltsvägen ( ungefär vid 7 km på leden) på golfbanan är väck!!
Den nya utmaningen är nu 10200m lång och gäller med omedelbar verkan och de gamla tider som är satta detta år (2013) gäller inte längre, så nu börjar vi från scratch! Vem skall bli först med att sätta en officiell tid? UT OCH KÖR!!

Jag har markerat tydligt med röd/vita snitslar på första slingan samt även med röd/vit markeringsfärg på andra slingan var man skall köra in och längs med hela de nya spåren, jag tror inte att det skall vara några problem att hitta den nya dragningen då jag verkligen gödslat med markeringar :-) Jag bifogar två bilder som visar var de nya spåren börjar. Det första spåret startar ca 150m innan man kommer upp på grusvägen i skogen och det andra spåret startar ca 200m innan asfaltssträckan på golfklubben, där det sitter en informationsskylt om skjutfältsområde. Se nedan bilder:

Bild1
spr1.jpg

Bild2
spr2.jpg

torrekullafrintaren2012.jpg

Jonas [jonander] Andersson, vinnare 2011 & 2012
_____________________________________________________________________________________________

Ladies & Gentlemen... START your Bicycles (again)!!!

Som ni alla hört och läst i riksmedia vid detta lag så vanns förra årets Torrekullautmaning ÅTERIGEN av den nu högst kände cykeleqvilibristen Jonas Andersson (verkar i det tysta som Jonander på forat). Vem skall slutligen sätta spiken i kistan för denna man? NU ÄR DET FANIGMIG DAGS!!!!

SÅÅÅÅÅ, NU, kära cykelkollegor, GÄLLER DET! Årets Torekullautmaning är HÄR! Slipa kedjorna och valla sadeln för nu skall det köras fort! Det är lika bra att starta direkt och inte vänta på bättre tider (de kommer som sagt ändå aldrig)... Vintern är ett ypperligt tillfälle att köra fort då leden är ruskigt snabb när det frusit på...

Utmaningen går på samma slinga fast med 2 nya dragningar förbi de tråkigaste transportsträckorna (se karta nedan), och självklart i samma riktning (motsols). Det som gäller är som vanligt att Köra ett varv så fort som hjärtat klarar och cykeln håller för. Reglerna är enkla - kör inte ihjäl någon hundägare, läderbisonhamster, älg eller badgäst. Utöver det... NADA.

Som vanligt loggar ni era totaltider (jag räknar ut snitthastigheten räknat på en konstant sträcka om precis 10200m) i denna tråd under hela säsongen och när allt är över till hösten 2013 (slutdatum för sista försök är den 31 december) har vi återigen en vinnare av den åtråvärda Vandringspokalen "TORREKULLAFÖRINTAREN", En guldklimp som är ytterst FÅ förunnat att få gömma på hatthyllan eller i något gammalt skåp :-)

INTE ens Lance Armstrong har lyckat kapa åt sig denna pokal trots flerårigt missbruk av kända & Okända preparat... det ni!

Så, logga er tid samt vilken cykel ni körde på så uppdaterar jag listan efterhand. Puls skiter vi som vanligt i...

Här har ni Utmaningen som GPX-fil (den nya slingan alltså): http://happymtb.org/turtips/download.php?id=270&format=gpx

Ett bra ställe att parkera sin bil på är vid Oxsjöns parkeringsplats här: http://kartor.eniro.se/m/9uowu
Sedan cyklar du bara upp till Oxsjön, följer spåret på sjöns västra sida tills du kommer till Startplatsen vid sjöns södra ände, går ej att missa.

OBS! Angående "genvägar":

PÅ några få ställen längs leden har det blivit så att det bildats alternativa spår jämte det egentliga original- huvudspåret (några meter vid sidan om), dessa är numera så frekvent använda att det kan vara svårt att veta vilket som gäller om man inte varit med från början :-)
Dessa spår är inte direkt kortare än "huvudspåret" men är oftast lite enklare och går att köra fortare igenom och man slipper oftast leda cykeln igenom gegga/krångel. Eftersom det är mer eller mindre omöjligt att kolla vem som kört var så är det OK att välja de spår man vill, denna utmaning skall inte bli en överdrivet regelstyrd låtsats-SM-tävling där det skall behövas funktionärer för att kontrollera förloppet. Så välj spår efter tycke gott folk, det är enkelt att se dessa sidospår då de flesta ändå verkar använda dem nuförtiden.. glöm inte att trampa hårt och fort bara!

Ang. GPS och STRAVA
Om ni som kör utmaningen vill lägga upp era GPX-filer antingen på Strava eller länka in dem här i tråden så vore det skitkul! Då kan ju alla vi andra statistiknördar sitta hemma på kammaren och analysera var ni körde fortare/saktare samt kanske även lägga in någon annans (som man vill slå) runda i sin egen GPS och tävla mot. Så, lägg JÄTTEGÄRNA upp era tider på STRAVA!
Här är Torrekullaförintaren på STRAVA: http://app.strava.com/segments/4752750

Min version av vad som är Torrekullaleden är fortfarande att man startar vid Oxsjöns södra ände och slutar vid Parkeringsplatsen (målet är suggorna) vid sisjöns badplats (se karta nedan). Denna sträcka är enl. min GPS 10,24 km. Tävlingen körs som sagt MOTSOLS och resultaten räknas separat förstås... Och vill ni ha ytterliggare motivation så kolla in Jonanders 2 excellenta VIDEOS:

1.
2. http://happymtb.org/video/e/35160

FÖRRA ÅRETS TRÅD (med vinnare Jonander på sanslösa 15,8 kmh/snitt): http://happymtb.org/forum/read.php/1/1797228

LYCKA TILL!!!

LEDERBOARD 2013:

1. kx_anders 00:38:43 = 15,7 Kmh [Scott spark 930]
2. marcla 00:41:27 = 14,9 Kmh [Specialized Epic marathon 29:er]
3. jonander 00:41:30 = 14,8 Kmh [Specialized Epic Carbon 29:er]
4. Bikeride 00:47:52 = 12,8 Kmh [Radon Zr 8,0 29:er]
5. xenomorf 00:49:16 = 12,4 Kmh [Trek Superfly Elite 100 29:er]
6. Mats_K 00:52:57 = 11,6 Kmh [Ghost HTX Lector]
7. olagson 01:02:17 = 9,9 Kmh [Merida o.nine 3000]
8. antonolsson 01:04:25 = 9,5 Kmh [Focus Black Forest 29]
9. PeterA 01:07:47 = 9,2 Kmh [Trek Pendlarhärke]
10. BjörnY 01:08:25 = 9,0 Kmh [Canyon Nerve XC 6.0]
11. Kristoffer R 01:11:37 = 8,6 Kmh [Trek Paragon 29er HT]
12. Peter Sö 01:11:53 = 8,5 Kmh [Trek Fuel EX 8]
13. MtbLars 01:15:00 = 8,2 Kmh [Trek Fuel Ex 9.7]
14. Gimp-man 01:15:00 = 8,2 Kmh [Orange Blood]
15. Globalsec 01:20:31 = 7,6 Kmh [Cube Stereo HPC]
16. skaraborgarn 01:25:00 = 7,2 Kmh [Scott spark 50]
17. fredrick 01:45:00 = 5,8 Kmh [Cannondale Flash Carbon 29er] OBS "hundmattetid"
18.

Här är 2013-tiderna för den "gamla" slingan, OBS! Dessa gäller inte längre och är bara med för arkivsammanhang... :-)

1. kx_anders 00:40:14 = 15,46 Kmh [Canyon Nerve AM 8.0x] EJ OFFICIELL TID!
2. Jonander 00:40:58 = 15,19 Kmh [Lapierre Pro Race 729] EJ OFFICIELL TID!
3. Xenomorf 00:41:38 = 14,96 Kmh [Trek Superfly Elite 100] EJ OFFICIELL TID!
4. PeterA 00:45:24 = 13,70 Kmh [Trek Superfly Elite 100] EJ OFFICIELL TID!
5. Perra S 00:47:08 = 13,20 Kmh [Radon Team 5,0 HT] EJ OFFICIELL TID!
6. felt 00:51:10 = 12,16 Kmh [Rose Granite Chief 4] EJ OFFICIELL TID!
7. LinusG 00:55:18 = 11,25 Kmh [on-one 456] EJ OFFICIELL TID!
8. Globalsec 01:15:20 = 8,26 Kmh [Cube Stereo HPC] EJ OFFICIELL TID!

KARTA:

Senast ändrad:
Är det inte så att vinnarcykeln från 2012 är till salu dessutom?

2013 kanske jag kommer runt hela rundan. Kanske man kan önska sig en Happyguidning framöver?

Kristoffer R skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det inte så att vinnarcykeln från 2012 är
> till salu dessutom?
>
> 2013 kanske jag kommer runt hela rundan. Kanske
> man kan önska sig en Happyguidning framöver?

Jovisst! Jag skall ex. köra den med en kille i morgon kl. 10.15.. bara att haka på!

:-)

Den fina pokalen kommer jag göra allt för att försvara 2013 även om det kommer bli tufft.
Målet 2012 att köra under 40min uppnåddes. Nytt personligt mål för 2013, under 39min. Tror dock att det behövs ännu snabbare vinnartid än så. Jag har nämligen hört rykten från "undre världen" att det finns riktigt snabba elitåkare som fått upp ögonen för den här utmaningen...

Kristoffer R skrev:
> Är det inte så att vinnarcykeln från 2012 är
> till salu dessutom?

Den är faktiskt redan såld. Nu återstår det att se om min nya Lapierre HT har lika mycket fart i sig som Epicen?

See ya on the trails!

/Jonander

@xenomorf :D Tack för inbjudan men idag sitter jag dock hemma med sjukt barn! Dagisinskolning skulle pågått annars så det skulle funkat...

@jonander jag tror en av grannarna köpt din cykel... ;)
422348_401532746595988_254121974_n.jpg

Kristoffer R skrev:
> @xenomorf :D Tack för inbjudan men idag sitter
> jag dock hemma med sjukt barn! Dagisinskolning
> skulle pågått annars så det skulle funkat...
>
> @jonander jag tror en av grannarna köpt din
> cykel... ;)
>

Ok, vi tar det en annan gång, nu är det styrmuff på :-)

...ser även att din granne köpt min gamla bil? Vilket sammanträffande?

jonander skrev:

> Jag har nämligen hört rykten från "undre
> världen" att det finns riktigt snabba elitåkare
> som fått upp ögonen för den här utmaningen...
>

>
> /Jonander

Jepp, så verkar det ju ligga till... det florerade ju liknande rykten redan förra säsongen men nu är det nog mycket närmare till skott :-)

Blir ruskigt kul att se vad som händer :-)

Än en gång, grymt bra kört förra året Jonas!! DU är verkligen inte lätt att slå på fingrarna...

Tonkan skrev:
> Om jag skyndar mig ut kanske jag står överst på
> listan en liten stund;)

Ha ha, vi var snabbare.... en riktig söndagstur!

Robin 01:32:26

Jag 01:32:27

I år så ska jag vara med. Ska bara få med mig cykeln dit och köra den mer än en gång..

Xenomorf: Detta år kanske vi ska enas om vilka genvägar som "får" användas. Man kan tjäna upp till kanske 1-2minuter om man använder sig av alla.
Personligen tycker jag att man ska följa leden strikt. Dvs inga genvägar tillåtna.
/Peter

Senast ändrad:
PeterA skrev:
> Xenomorf: Detta år kanske vi ska enas om vilka
> genvägar som "får" användas. Man kan tjäna upp
> till kanske 1-2minuter om man använder sig av
> alla.
> Personligen tycker jag att man ska följa leden
> strikt. Dvs inga genvägar tillåtna.
> /Peter

Ni kanske skulle upp sträckan som ett segment i strava så får ni tidtagning, topplista mm med automatik?
Och folk som tar genvägar kommer inte in på listan..

PeterA skrev:
> Behövs det dubbdäck?
> /Peter

Ja, det går mycket fortare då ;-)

"Genvägarna" är ofta (men inte alltid) parallella stigar som ger bättre flow och i viss fall gör att man slipper kliva av cykeln. Så det är egentlig mening inte frågan om att ta genvägar utan att utnyttja terrängen smart. Är inte säker på att man kan se någon skillnad på en gps track. Däremot så kan det som sagt skilja en del om man utnyttjar dessa.
Egentligen spelar det ingen roll för min del.

Senast ändrad:
PeterA skrev:
> Xenomorf: Detta år kanske vi ska enas om vilka
> genvägar som "får" användas. Man kan tjäna upp
> till kanske 1-2minuter om man använder sig av
> alla.
> Personligen tycker jag att man ska följa leden
> strikt. Dvs inga genvägar tillåtna.
> /Peter

Korrekt Peter!

Jag tycker som du att det är originalspåret som gäller, men... om det är helt okörbart (som det faktiskt kan vara på vissa ställen efter mycket regn) så är det väl helt ok att köra "runt" problemet, det viktigaste är ju att sträckan inte blir avsevärt mycket kortare eller snabbare. VAd som är "okörbart" tycker jag är upp till den som kör att bedömma. Sedan är det ju även så att på några ställen så kan man faktiskt välja olikaspår där det kan vara svårt att se vilket som egentligen är huvudspåret, även där tycker jag det är ok att köra om det inte uppenbart är en snabbare väg som någon tillverkat efter hand, tror inte man tjänar speciellt mycket tid på det ena eller andra dock... några sekunder kan man kanske köra in, visst...

DOCK! Viktigt: Genvägar såsom att ex. köra förbi backen vid första gården man passerar och ta vägen i stället är självklart inte ok :-)

Men jag tycker att en viss flexibilitet kan få finnas beroende på underlag och surhål, man skall ju inte behöva sänka cykeln för att ta sig fram...

Men som sagt, originalspår gäller så långt det går! :-)

Idag var det körbart överallt längs originalspåret (även om vi tog några enklare spår på vissa ställen, vi var ju inte direkt ute efter att sätta tävlingsmässiga tider), dock ligger det ett träd över spåret på ett ställe... men det tar väl någon säkert hand om eftersom...

Sedan finns det faktiskt ett ställe (en rotvälta som uppkomm för 2 år sedan nu, direkt efter en av branterna ungefär halvvägs på slingan) där man faktiskt inte kan köra igenom utan behöver lyfta cykeln igenom, där har Jonas hittat/tillverkat ett spår som går vänster förbi problemet och det är cykelbart hela vägen. JAg tycker att denna sträckning är helt ok. JAg skall försöka markera upp den sträckningen lite extraså att man ser hur den går, efter ett tag blir den ju standard om många väljer den i stället. Cyklar n´ågon nu i dagarna så ser man våra spår som vuiker av vänster förbi detta problemområde... här kanske man tjänar en ca 10-15 sekunder faktiskt..

Kort sagt, jaja, det blir nog bra om alla kör med insidan och inte uppenbart försöker fuska, det är ju inte så myycket pengar i den här utmaningen som tur är ;-)

Kör på nu FOLKS!!!

Lingon skrev:
>
> Ni kanske skulle upp sträckan som ett segment i
> strava så får ni tidtagning, topplista mm med
> automatik?
> Och folk som tar genvägar kommer inte in på
> listan..

Asch... det skall väl ändå inte behövas? Vi kör som vanligt, Strava? Såna däringa nymodigheter, pffftttt.....

;-)

PeterA skrev:
> "Genvägarna" är ofta (men inte alltid)
> parallella stigar som ger bättre flow och i viss
> fall gör att man slipper kliva av cykeln. Så det
> är egentlig mening inte frågan om att ta
> genvägar utan att utnyttja terrängen smart. Är
> inte säker på att man kan se någon skillnad på
> en gps track. Däremot så kan det som sagt skilja
> en del om man utnyttjar dessa.
> Egentligen spelar det ingen roll för min del.

Precis, spelar ingen större roll... det är så lite tid man tjänar på just dessa, handlar om några sekunder hit eller dit och de du pratar om går direkt till vänster om huvudspåret och brukar vara betydligt torrare...

Det blir ju lite orättvist om de som kan spåret också kan välja den snabbaste/kortaste vägen istället för att bara gilla läget och köra som det är tänkt!

PeterA skrev:
> Upp till två minuter är förvisso inte sekunder,
> men som sagt skit samma.

Tror inte det handlar om så mycket va? Låter väldigt mycket med 2 minuter? jag gissar på 30-40s vid gynsamma tillfällen, får prova och jämföra någon gång... problemet är ju att dessa "alternativspår" är nästan lika uppkörda som originalspåren numer så det går ju snart inte längre att veta vilet som är vilket? Särskilt inte för de som aldrig kört innan... och det skall ju inte vara allför krångligt det här..

Så egentligen kan det ju vara skitsamma vilka man kör som sagt, kör det du gillar bäst, det skall ju vara kul att cykla! :-)

Men testa gärna och se vilken skillnad det kan röra sig om vid tillfälle?

Förresten, man kanske skulle lägga upp en guidad tur på ex. söndag för de som inte kan sträckningen exakt, så kan man ju även visa "genvägarna"?

Skall fundera och se om jag hinner , vädret skall ju vara kanon! :-)

I så fall blir det en Easy-tur...

Senast ändrad:
PeterA skrev:
> Upp till två minuter är förvisso inte sekunder,
> men som sagt skit samma.

Hoj, Lade till en huvudregel att det är ok att välja spår som man vill, det blir då lika för alla och spåren ju syns faktiskt väldigt lätt så skulle man "missa" dem första gången så löser det sig nästa gång :-)

Deblirlabradehärtillslutskullejagtrominsann.....

Kristoffer R skrev:
> Nu är det bäst att akta sig i skogen.... Vargar
> i Billdal!
>
> http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1223432-flera-
> far-dodade-av-varg-i-billdal

Ha ha, så oerhört sjukt, när vi var nere i sommarstugan i Halmstad nu i Jul så hade vi varg där också, på gatan utanför huset :-)

Följer den efter mig den jäkeln????

Senast ändrad:
Lingon skrev:
>
> Ni kanske skulle upp sträckan som ett segment i
> strava så får ni tidtagning, topplista mm med
> automatik?
> Och folk som tar genvägar kommer inte in på
> listan..

Utmaningen ligger redan som ett segment i Strava :-) http://www.strava.com/segments/torrekullaleden-utmaning-3117969

Xenomorf skrev:
>
>DOCK! Viktigt: Genvägar såsom att ex. köra förbi backen vid första gården man passerar och ta >vägen i stället är självklart inte ok :-)

Haha, jag lovar att köra rätt väg där i år ;-)

/Jonas

Jag får ta med lite Boråsare och köra, bl a MTBJonne som körde Vättern på 7:11 2010.
Han kan ju dra mig runt :)

kave skrev:
> Jag får ta med lite Boråsare och köra, bl a
> MTBJonne som körde Vättern på 7:11 2010.
> Han kan ju dra mig runt :)

Finns MÅNGA snabba på detta forum som inte kört än... skulle vilja se ex. Leo, JT, Anduro, Westman mfl..

KxAnders är ju även en grym kandidat som bara kört EN enda gång och då hängde med Jonander ypperligt bra!

Har kört 2 ggr men tycker faktiskt att den är lite svårorienterad när man inte är så hemma i de skogarna.
Vad sägs om att göra någon sorts seriös märkning så alla på detta forum kan komma ner en gång och veta att man kör rätt på en gång och inte behöver 3-5 ggr på sig för att köra rätt väg, rätt spår osv.
Då tror jag att det hade blivit ett stort antal som orkar sig på utmaningen.

fredrick skrev:
> Har kört 2 ggr men tycker faktiskt att den är
> lite svårorienterad när man inte är så hemma i
> de skogarna.
> Vad sägs om att göra någon sorts seriös
> märkning så alla på detta forum kan komma ner
> en gång och veta att man kör rätt på en gång
> och inte behöver 3-5 ggr på sig för att köra
> rätt väg, rätt spår osv.
> Då tror jag att det hade blivit ett stort antal
> som orkar sig på utmaningen.

JA, det är en bra idé faktiskt. Skall kolla lite vad som kan göras, det bästa vore ju att få upp lite träskyltar men får väl kolla det med kommunen först i så fall. Annarskan man ju bara sätta upp plastband (fult) på träden, vet inte hur länge de får sitta kvar dock. En färgklick på vissa träd kanske är det bästa?

Jag skall se om det är lösbart...

Nu finns ju i.o.f.s även Jonas gpx-fil att ladda ner och köra efter...

Årets första varv runt leden. Det var också första "riktiga" passet med nya hojen, Lapierre Pro Race 729. Det rullade på bra även om det var ordentligt knöggligt på många ställen. Tiden blev 51,18min

/Jonas

Märka leden med färg funkar tills någon skrapar bort.
Gpx blir lite svårt att sitta och kolla klockan för att hitta rätt spår.
Plastband högt upp i träd så att folk inte når för att slita ner kan funka.
Små färgade träpilar högt upp utom räckhåll kan oxå funka.
Fråga kommunen önskar jag dig lycka till med, då det redan är en led/leder där så tror jag inte det är så poppis, men grymt kul om det skulle funka att göra en riktigt slinga där nere.

jonander skrev:
> Årets första varv runt leden. Det var också
> första "riktiga" passet med nya hojen, Lapierre
> Pro Race 729. Det rullade på bra även om det var
> ordentligt knöggligt på många ställen. Tiden
> blev 51,18min
>
> /Jonas

Bra kört, men det finns mer att hämta missstänker jag ;-)

You´re in the lead (for now)

fredrick skrev:
> Märka leden med färg funkar tills någon skrapar
> bort.
> Gpx blir lite svårt att sitta och kolla klockan
> för att hitta rätt spår.
> Plastband högt upp i träd så att folk inte når
> för att slita ner kan funka.
> Små färgade träpilar högt upp utom räckhåll
> kan oxå funka.
> Fråga kommunen önskar jag dig lycka till med,
> då det redan är en led/leder där så tror jag
> inte det är så poppis, men grymt kul om det
> skulle funka att göra en riktigt slinga där
> nere.

Hmmm, kanske kan påpeka för kommunen att leden "torekullaleden" borde vara bättre markerad och börja där. Om man sedan erbhuder sig att hjälpa till med skyltuppsättning så kanske det funkar?

Skall höra mig för lite...

Jag skall förresten guida runt en kompis i morgon igen ca kl 10.15 om någon vill prova på leden? Det blir ohyggligt lugnt tempo... Posta här eller PM:a mig i så fall...

xenomorf skrev:

>
> Bra kört, men det finns mer att hämta
> missstänker jag ;-)
>
> You´re in the lead (for now)
>
> :-)

Klart det finns mer att ge :-) lite hårdare körning idag 47,48min (nästa gång blir det under 45 :-)

/Jonas

MTBjha skrev:
> xenomorf skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Bra kört, men det finns mer att hämta
> > missstänker jag ;-)
> >
> > You´re in the lead (for now)
> >
> > :-)
>
> Klart det finns mer att ge :-) lite hårdare
> körning idag 47,48min (nästa gång blir det
> under 45 :-)
>
> /Jonas

Ehhh? Nytt nick?

..och du skulle väl inte cykla idag?

... bra kört som fan dock!

Själva harvade vi runt på 1:15:20, fast det blev nytt personbästa För Robin så grymt kul för honom!

Leden är skitkul nu!

Senast ändrad:
xenomorf skrev:
> MTBjha skrev:
> -----
> > xenomorf skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > >
> > > Bra kört, men det finns mer att hämta
> > > missstänker jag ;-)
> > >
> > > You´re in the lead (for now)
> > >
> > > :-)
> >
> > Klart det finns mer att ge :-) lite hårdare
> > körning idag 47,48min (nästa gång blir det
> > under 45 :-)
> >
> > /Jonas
>
> Ehhh? Nytt nick?
>
> ..och du skulle väl inte köra idag?
>
> ... bra kört som fan dock!
>
> Själv harvade vi runt på 1:15:20, fast det blev
> nytt personbästa För Robin så grymt kul för
> honom!
>
> Leden är skitkul nu!

Hahaha, det blev visst lite fel där då en annan familjemedlem var inloggad :-)

Här är gpx filen från idag http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=196037/filename=TT_Jonander_130120.jpg

Nä, jag skulle inte köra idag men blev så sjukt sugen och så fick jag en lucka som jag inte var sen med att utnyttja :-)

/Jonas

@Jonas, hur funkar det med HT på Torrekulla och så hårt underlag? blir det inte väl stumt?

Senast ändrad:
Körde runt Rundan på mitt pendlarhärke. Enda modifiering var att jag kortade kedjan lite så att jag kunde köra på lillklingan.
Tog mig runt på 55:58 på min "helstela" Trek 8000 (Framgaffeln är slut så det är ingen dämpning kvar). Snittpulsen var för mig höga 155bpm. Känner mig lite skakig i armarna.

Fantastika förhållanden. Följde spåren och tog genvägen efter en bit efter ravinen. Var dock tvungen att kliva av en kortis. Trots det sparade jag ca 20 sekunder jämfört med originalsträckningen.
Det trevliga med genvägen är att man slipper den nästan omöjliga stenkistan med lerhålet innan. Den tar jag bara en gång av 10.

/Peter

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp