Vad är cykeln värd?

Race

Medlem
Vad är cykeln värd?
0C4FA2FE-2A48-4FE1-ACD2-2A5BAA1C1686.jpeg

Hej

Ska sälja min White street comfort lite. Jag undrar då vad jag kan lägga upp den för på blocket.

Fakta :

Inköpt i juni 2017
Nypris 7999kr
Trasig body
Stor service utfördes i juni denna sommar för ca 1600kr
Bra skött

Tacksam för svar

Vad är cykeln värd?
Med hel body kan jag tänka mig att betala 2500 SEK för att ha en cykel på byn så att säga.
Med trasig body, så får du 500 SEK.

Vad är cykeln värd?
Alltså, trasig body är inget bra säljargument! Laga det så skulle jag säga värdet ligger på mellan 2 000 - 3 200 kr.

Det är inte bara en killgissning utan jag tänker så här: 8 000 kr i "butik" 2017. Normal rea på hösten 2017 skulle inneburit nedsättning ca 20-25%. Använd ett år (en årsmodell) drar ner ytterligare 20-25 % på ursprungspriset... Således
8 000 kr - 1600 kr för höstrea - 1600 kr för använd 2018 - 1600 för att det blivit 2019 kr = 3 200 kr absolut max pris i en annons och var beredd att gå ned mot 2 000 kr.

Vad är cykeln värd?
Tveksamt om du får den såld med trasig body över huvud taget men möjligen 500 kr som nämns ovan.
Skulle se till att fixa bodyn först och sen kanske du kan få 2500 kr.

Vad är cykeln värd?
Är inte helt säker om det är bodyn som är sönder. Det är bara mina amatör gissningar. Men problemet med cykeln är att underredet på växlarna ibland åker upp och gör så att kedjan blir lös. Men sedan när man börjar trampa så fungerar allting som vanligt

Vad är cykeln värd?
Race sa:
Är inte helt säker om det är bodyn som är sönder. Det är bara mina amatör gissningar. Men problemet med cykeln är att underredet på växlarna ibland åker upp och gör så att kedjan blir lös. Men sedan när man börjar trampa så fungerar allting som vanligt

Jag är osäker på vad det kan vara för fel utifrån din beskrivning. Tyvärr drar ju ett obekant fel i den regionen (som många uppfattar som dyr att laga) kraftigt ned värdet.

Senast ändrad:
Vad är cykeln värd?
etnica sa:
och jag tror man kan sälja den för 4500 på Blocket om man fixar bodyn.
De flesta har inte happyrides mattebok.

Om du menade min uträkning tror jag tyvärr den funkar på blocket också... :-) Jag har själv köpt och sålt flera cyklar på blocket och det är så det brukar bli. Mitt senaste inköp var en cykel av 18 års modell. Nypris ca 8 000 kr köpt för 4 250 kr. Den var helt oanvänd så jag gick upp lite...

Sen att blocket, och happyride, har säljare som sätter priser som är helt orealistiska är en annan sak... Jag tror inte de får vad som står i annonsen.

Men jag blir gärna motbevisad! :-)

Tillbaka
Topp