Vad är detta för något? Konceptstore eller???

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Känns som Bindan sålt på Grimaldi ett
> standardpaket utan att reflektera över målgrupp.
> Alternativt är målgruppen kidsen som hänger på
> fiken runt Stureplan. De som köper en latte och
> delar på för att sedan kunna hänga på fiket i
> 5 timmar utan att köpa något mer. Och definitivt
> ingen cykel.

Jag var faktiskt inbjuden på ett sånt där Bindfeld-jippo för några år sen (Polarpris-utdelningen i Konserthuset). Det var röda mattan utanför, paparazzi-fotografer, Arne Weise framför mig i kön, Martin Timell, Liza Marklund å fan å hans moster. Åsså en och annan i musikbranschen faktiskt.

Det värsta var efter själva utdelningen. Då körs det fram bussar utanför för vidare transport till tjusig gratismiddag på Grand. Det var bara en hake. Dom flesta av oss musiker var nämligen inte bjudna på det... Det var däremot Martin Timell tex (som alla vet är en av våra mest kända musiker) och resten av kändis-eliten. Vi som har musik som yrke var tydligen bara inbjudna som något slags alibi. Tack för det.

Så jag är inte nämnvärt förvånad att det inte syns några cyklister när Bindefeld skall arrangera invigningsfest för ett cykelcafé... ;-)

Jag var där idag och drack gratis kaffe. Måste säga att det är ett ganska najs ställe faktiskt. Lite kul att cykelmeken hade vit skjorta på sig. Kul också att kunna klämma på ett märkes hela sortiment på detta vis, inte bara ett axplock. Sen var det lite kul också att det var så uppenbart vilka som var där för att det var ett nytt cafe och vilka som var där och tittade på cyklar.
Jag kommer helt klart ta en kaffe där igen, även om jag då måste betala för det...

Tillbaka
Topp