Vad är en Marin Team Issue 1993 värd?

Sverre70

Medlem
Jag hittade just min gamla Marin Team Issue 1993 på vinden. Det är den med lila dekaler. Ramstorlek 51 cm. Cykeln är helt i original, inget borttaget och inget tillagt. Eventuellt är däcken bytta. Kördes av mig några år 1993-1995, sedan stått i mörkret på kallvinden. Kördes mest på asfalt lustigt nog. Vissa smårepor/hack, men överlag mycket fint skick. Allt fungerar. Vad kan den vara värd och var säljer man den? Inte ute efter att jaga kronor och ören, ej heller att sälja komponenter, utan hoppas kunna hitta en tagare i Stockholmsregionen.

Bilagor

• IMG_0422.webp
    IMG_0422.webp
    347.5 KB · Besök: 29
  • IMG_0426.webp
    IMG_0426.webp
    248.2 KB · Besök: 28
  • IMG_0425.webp
    IMG_0425.webp
    257 KB · Besök: 22
  • IMG_0424.webp
    IMG_0424.webp
    272.6 KB · Besök: 26
Jag hittade just min gamla Marin Team Issue 1993 på vinden. Det är den med lila dekaler. Ramstorlek 51 cm. Cykeln är helt i original, inget borttaget och inget tillagt. Eventuellt är däcken bytta. Kördes av mig några år 1993-1995, sedan stått i mörkret på kallvinden. Kördes mest på asfalt lustigt nog. Vissa smårepor/hack, men överlag mycket fint skick. Allt fungerar. Vad kan den vara värd och var säljer man den? Inte ute efter att jaga kronor och ören, ej heller att sälja komponenter, utan hoppas kunna hitta en tagare i Stockholmsregionen.
I princip inget alls är det tråkiga svaret. Kanske någon tusenlapp om du hittar rätt person som gillar retrocyklar. Den typiska Blocket-köparen ser ingen skillnad på den pärlan och en biltemacykel. Jag hade en från -92 :geek:

Fin cykel!

Har du googlat? Jag hittade en för 699 CAD och den hade färre originaldelar.
Jo jag har Googlat, men det ger inte så mycket ledning. Hittar allt från 3.000 till 12.000 kr beroende på skick (och plats), men det är ju bara teori (och kanske mer vad man tycker att den borde vara värd) än vad någon faktiskt är beredd att betala.

Jo jag har Googlat, men det ger inte så mycket ledning. Hittar allt från 3.000 till 12.000 kr beroende på skick (och plats), men det är ju bara teori (och kanske mer vad man tycker att den borde vara värd) än vad någon faktiskt är beredd att betala.

Jag tycker att det säger att den modellen är värt rätt mycket när man hitta rätt köpare. Men priset beror då mycket på skicket och originaldelar.

Jag tycker att det säger att den modellen är värt rätt mycket när man hitta rätt köpare. Men priset beror då mycket på skicket och originaldelar.
Jo men det är väl lite där jag landar, har en kompis i UK som ska få göra lite research och lägga ut några trådar. Ska tydligen finnas en grupp individer som samlar på dessa. Kräver möjligen lite tålamod och arbete…

Hade en exakt sån! Såldes för 4000kr 1996 om jag minns rätt, men det hjälper nog inte dig idag. Fin cykel även om vevlagret med titanaxel gick av.
Som sagt finns nog ett visst värde för en liten grupp entusiaster.

Man ser annonser, men blir de sålda? Jag vågar nog gissa på att de inte blir det, tyvärr. Många överskattar värdet på sina gamla pärlor med både en och två nollor för mycket. Det har synts en gammal XTR-Cresent för 70000 ett antal gånger här på Happy till exempel.

Tillbaka
Topp